بسیاری از کارآفرینان در مراحل اولیه بازار آنلاین توجه زیادی به تعداد کاربرانی دارند که در بازار آنها ثبت نام می کنند. این اشتباه است. تعداد کاربر به اصطلاح معیاری است که به شما نمی گوید آیا بازار واقعاً نیازهای کاربران شما را برآورده می کند یا خیر. هدف هر بازاری تسهیل معاملات بین کاربران است. بدون تراکنش، بازار شما برای کسی ارزشی ایجاد نمی کند به همین دلیل است که برای طراحی دقیق فرآیند خرید در فروشگاه آنلاین باید زمان صرف کرد.
نحوه طراحی جریان خرید در مارکت پلیس
پشت چرخ دستی های رها شده در بازار چه چیزی نهفته است.
جریان معاملات در بازار پیچیده است، اما طراحی دقیق می تواند آن را روان و ایمن کند.
بسیاری از کارآفرینان در مراحل اولیه بازارآنلاین توجه زیادی به تعداد کاربرانی دارند که در بازار آنها ثبت نام می کنند. این اشتباه است. تعداد کاربر به اصطلاح معیاری است که به شما نمی گوید آیا بازار واقعاً نیازهای کاربران شما را برآورده می کند یا خیر. هدف هر بازاری تسهیل معاملات بین کاربران است. بدون تراکنش، بازار شما برای کسی ارزشی ایجاد نمی کند به همین دلیل است که برای طراحی دقیق فرآیند خرید در فروشگاه آنلاین باید زمان صرف کرد.
در واژه نامه بازار آنلاین، تراکنش را به عنوان تبادل ارزش بین مشتری و ارائه دهنده تعریف می کنیم. معامله ممکن است دارای پرداخت مالی باشد، ممکن است تهاتر باشد، یا ارائه دهنده می تواند محصول یا خدمات خود را به صورت رایگان ارائه دهد.
یکی از مواردی که باید به دنبال آن باشید نقدینگی بالا است، منظور ما از نقدینگی، احتمال انجام معامله است، نقدینگی می تواند برای بازارهای مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. در Etsy، این به معنای درصد محصولاتی است که از همه محصولات موجود به فروش می رسد، در Airbnb، به معنای درصد اتاقهایی است که در هر شب رزرو شدهاند، در اوبر، این به معنای درصد رانندگان با یک مسافر است، در Peerby، یک بازار مبتنی بر درخواست برای قرض گرفتن چیزها از همسایگان، این به معنای احتمال قرض گرفتن یک کالای درخواستی است.
از آنجایی که انواع مختلف پلتفرمها احتمال نقدینگی بسیار متفاوتی دارند، هیچ عدد نقدینگی جهانی وجود ندارد که شما باید آن را هدف قرار دهید. با این وجود، این یکی از معیارهای بازار است که باید به دقت نظارت کنید و سعی کنید تا حد امکان افزایش دهید. نقدینگی بالا، به عبارت دیگر، معاملات زیاد و ارزش ارائه شده زیاد ، باید به معنای کاربران خوشحال و راضی باشد.
برای رسیدن به نقدینگی بالا در بازار خود، معاملات باید بدون مشکل باشد. در فصل قبل چندین روش برای کمک به مشتریان شما برای یافتن محصول یا خدمات مورد نظرشان توضیح دادیم. با این حال، حتی اگر آنها آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، این تضمینی برای انجام معامله نیست. بسیاری از چیزها هنوز هم ممکن است در آن نقطه اشتباه پیش بروند. در این فصل، ما در مورد راههایی صحبت خواهیم کرد که اطمینان حاصل شود که معامله واقعاً انجام میشود.
نکته مهم:
این مقاله دهمین مقاله از سری مقالات آموزش صفر تا صد طراحی و پیاده سازی فروشگاه آنلاین و مارکت پلیس است، پیشنهاد می کنیم مقالات را پشت سر هم و از ابتدا مطالعه نمایید تا بهترین بازخورد را از کسب و کار آنلاین خود بدست آورید.
3 مرحله جریان تراکنش در بازار
به طور خلاصه، یک جریان معاملات در بازار را می توان از طریق سه مرحله درک کرد:
⚪ یک مشتری پرداخت می کند.
⚪ پول به ارائه دهنده منتقل می شود (با کسر کمیسیون بازار).
⚪ بررسی های دو طرفه
ظاهرا ساده به نظر می رسد، اما در واقعیت، تراکنش های بازار تقریباً به همان اندازه پیچیده هستند که فرآیندهای پرداخت آنلاین هستند. بیایید هر یک از این مراحل را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
مرحله 1. پرداخت در بازار شما
اولین چیزی که باید تصمیم بگیرید این است که آیا تکمیل تراکنش در بازار مستلزم پرداخت آنلاین از طریق پلت فرم شما است یا خیر. دریافت پرداخت اغلب برای مدل کسب و کار بازار شما ضروری است، بنابراین پاسخ معمولاً بله است.
متأسفانه، پرداخت آنلاین، منبع اصلی اصطکاک در حین معامله است، به همین دلیل است که برخی از بازارهای محبوب مانند Thumbtack تصمیم گرفته اند به طور کامل از آن صرف نظر کنند. دلیل این امر این است که آنها می خواهند حداکثر تعداد تراکنش ها را تسهیل کنند و نمی خواهند که پرداخت آنلاین مانعی ایجاد کند. در آن سایتها، مشتری و ارائهدهنده به سادگی یک توافقنامه تشکیل میدهند و مبادله واقعی پول خارج از پلتفرم را تکمیل میکنند. خوشبختانه، امروزه ارائه دهندگان خدمات پرداخت وجود دارند که راه حل پردازش پرداخت را ارائه می دهند که به طور خاص برای پرداخت های بازار آنلاین طراحی شده است و کمک می کند تا این فرآیند تا حد امکان راحت و روان شود.
اگر تصمیم دارید که پرداخت از طریق پلتفرم شما ضروری باشد، باید یک روش پرداخت را انتخاب کنید، مراحل فرآیند پرداخت را مشخص کنید و نقطه ای را که پرداخت انجام می شود انتخاب کنید.
نحوه انتخاب روش پرداخت مناسب در بازار
کارت های اعتباری رایج ترین روش پرداخت هستند زیرا در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها به ویژه برای پرداخت های آنلاین مناسب هستند . از طریق کارت های اعتباری و در اختیار قرار داشتن رمز خرید اینترنتی به سادگی می توانید از طریق درگاه های بانکی اقدام به خرید و پرداخت مبلغ آن کنید. وجود رمز پویا تا حدود زیادی احتمال هک شدن و لو رفتن اطلاعات حساب را می گیرید و امنیت را افزایش می دهد. برای اخذ درگاه بانکی نیاز به داشتن نماد اعتماد است اما برخی از شرکت های پرداخت یار مانند زرین پال می توانند فرآیند دریافت درگاه را تسهیل نمایند.
پرداخت در محل و پرداخت اعتباری نیز بسیار رایج شده است و هر کدام مزایا و ایرادات خود را دارد، پرداخت در محل، برای مشتریان محلی و یا کالاهای خاص می تواند مناسب باشد اما باید صحت آن بررسی گردد تا یک خرید جعلی نباشد و پرداخت اعتباری نیز می تواند از طریق چک های معتبر بانکی یا تاییده های بانکی انجام شود.
مراحل فرآیند پرداخت بازار
فرآیند پرداخت در بازار آنلاین مجموعه اقداماتی است که از مشتری برای انتخاب یک محصول یا خدمات، تکمیل مبادله و تسویه (در صورت استفاده از پرداخت های آنلاین) مورد نیاز است. در تجارت الکترونیک سنتی، محبوب ترین تجربه پرداخت شامل سبد خرید است، مشتری تمام محصولات مورد نظر را به سبد خرید اضافه می کند و پس از اتمام خرید، اقدام به تسویه حساب می کند. اگر انتظار دارید تعداد زیادی از کاربران شما در یک جلسه چندین خرید انجام دهند، این مورد هنوز یک انتخاب عالی است.
بسیاری از بازارهای مدرن وجود دارد که سبد خرید برای آنها غیر ضروری است مانند فعالیت های خدماتی و رزرو. هنگام استفاده از Airbnb، هیچ اقدامی برای «افزودن به سبد خرید» وجود ندارد، زیرا وقتی چیزی را میبینید که میخواهید، فوراً به صفحه رزرو حرکت میکنید. علاوه بر این، سبد خرید چند فروشنده یک ویژگی پیچیده برای ساخت است و هزینه ها به راحتی می تواند از مزایای آن بیشتر باشد.
مطالعه ای توسط Baymard، موسسه تحقیقات قابلیت استفاده تجارت الکترونیک، نشان داد که حداقل 59.8٪ از مشتریان بالقوه سبد خرید خود را رها می کنند. این به وضوح نشان می دهد که وادار کردن مردم برای شروع فرآیند پرداخت کافی نیست به خصوص اگر این روند پیچیده باشد، مردم آن را دنبال نمی کنند. مطالعه گسترده آنها اطلاعات دقیق زیادی در مورد چگونگی بهبود قابلیت استفاده از فرآیند دارد. باز هم، با نگاهی به Airbnb، ساده ترین پرداخت می تواند یک تجربه یک صفحه ای باشد.
یک سوال جالب این است که آیا ثبت نام در هنگام تسویه حساب باید اجباری باشد یا خیر؟ ممکن است فکر کنید که نادیده گرفتن مرحله ثبت نام یا ورود به سیستم ایده خوبی برای تسهیل پرداخت است با این حال، اکثر بازارهای محبوب مانند Etsy و Airbnb از شما میخواهند قبل از اینکه بتوانید تسویه حساب کنید، ثبت نام کنید. به نظر می رسد که آنها به این نتیجه رسیده اند که سود به دست آوردن یک کاربر جدید بیشتر از هزینه یک تراکنش بالقوه از دست رفته است. کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربران نیز ممکن است در جلوگیری از کلاهبرداری و کاهش خطر سایر جرایم مالی بازار مهم باشد.
چه زمانی باید پول منتقل شود؟
در سایتهای تجارت الکترونیک سنتی، پول بلافاصله پس از اتمام تسویه حساب منتقل میشود. این فرآیند در صورتی ایده آل است که در دسترس بودن و قیمت دقیق محصول از قبل مشخص باشد. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که شما در حال خرید یک محصول فیزیکی هستید که برای شما ارسال می شود.
با این حال، انتقال فوری پول در بازارهای اجاره یا خدمات به خوبی کار نمی کند. Airbnb را در نظر بگیرید، میزبانها معمولاً میخواهند هر کسی را که مکان خود را رزرو میکند قبل از هر گونه تبادل پول بررسی و تأیید کنند. ممکن است میزبان فراموش کرده باشد که تقویم رزرو خود را بهروز نگه دارد و ممکن است مکان در دسترس نباشد. در برخی موارد، مهمان ممکن است بخواهد قبل از پرداخت، در مورد قیمت نهایی مذاکره کند.
Airbnb سه جریان پرداخت مختلف را ارائه می دهد. اولین مورد رزرو فوری است که درست مانند یک سایت تجارت الکترونیک سنتی کار می کند، پرداخت بدون تأیید جداگانه از میزبان انجام می شود. این ویژگی باید به صورت دستی توسط میزبان فعال شود. اگر میزبان رزرو فوری را فعال نکرده باشد، رزرو به دو صورت انجام می شود، اولی پیش مجوز است: مهمان کیف پول داخل برنامه خود را شارژ می کند، سپس پیامی برای میزبان ارسال می شود که می تواند رزرو را تأیید یا رد کند. اگر آنها آن را تایید کنند، انتقال از کیف پول درون مارکت پلیس انجام می شود و اگر رد کنند انتقالی صورت نمی گیرد. (این مورد در صورتی است که مارکت پلیس دارای کیف پول داخلی باشد)
اگر مهمان بخواهد در مورد قیمت مذاکره کند، می تواند با یک پیشنهاد برای میزبان پیام ارسال کند. سپس میزبان می تواند قیمت را از قبل تأیید کند. به مهمان اطلاع داده می شود و از آن خواسته می شود که پرداخت را انجام دهد، پس از آن پول فوراً منتقل می شود. میزبان نیز می تواند به جای پذیرش پیشنهاد مهمان، آن را رد کند یا یک پیشنهاد متقابل از قبل تایید شده ارائه دهد.
این جریانهای معاملاتی بازار به سبک Airbnb را میتوان در بازارهایی که محصولات فیزیکی میفروشند نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر از یک مارکت پلیس برای فروش محصولات سفارشی استفاده شود، اغلب قبل از تصمیم گیری در مورد قیمت نهایی، مذاکره بین خریدار و فروشنده لازم است.
در برخی از بازارهای خدمات، انتقال پول حتی پیچیده تر است. به عنوان مثال، به بازاری برای فریلنسرهای فناوری اطلاعات فکر کنید که در آن کار به صورت ساعتی انجام می شود. مشتری فقط از قبل قیمت ساعتی را می داند و قیمت نهایی تنها پس از انجام پروژه محاسبه می شود.
محصول مرتبط: طراحی اپلیکیشن مارکت پلیس
مرحله 2. انتقال پول به ارائه دهنده
در یک فروشگاه آنلاین، پس از انتقال پول از مشتری، جریان تراکنش به پایان می رسد. از طرف دیگر، جریان معاملات در بازار پیچیده تر است. پول نیز باید به ارائه دهنده منتقل شود. علیرغم پیشرفتهای فوقالعاده در پنج سال گذشته، تا زمان نگارش این مقاله، این روند هنوز پیچیده است. دو تصمیم اصلی وجود دارد که باید در اینجا بگیرید: زمان انتقال پول به ارائه دهنده و نحوه انجام آن.
زمان انتقال پول به ارائه دهنده
ساده ترین گزینه شما انتقال مستقیم پول به ارائه دهنده پس از پرداخت است. با این حال، شرایطی وجود دارد که این ممکن است بهترین راه حل نباشد. بخش بزرگی از ارزش پیشنهادی شما ممکن است این باشد که به عنوان یک واسطه قابل اعتماد عمل کنید که تضمین می کند مشتری آنچه را که سفارش داده است دریافت می کند. یکی از راههای انجام این کار این است که پرداخت ارائهدهنده را به تأخیر بیندازید تا زمانی که مشتری دریافت سفارش داده شده را تأیید کند.
راه های زیادی وجود دارد که می توانید ارتباط بین ارائه دهندگان و مشتریان خود را مدیریت کنید. یکی این است که خودتان یک ارائه دهنده خدمات شوید، به این معنی که معامله اساسا بین شما و مشتری انجام می شود. این کاری است که اوبر انجام می دهد. رانندگان ارتباط مستقیم مالی با مسافران ندارند. اوبر سطح خدمات را تضمین می کند و پول را دریافت می کند. رانندگان به عنوان پیمانکار با اوبر رابطه مالی دارند.
این یک رویکرد قابل اجرا است، اما همچنین به این معنی است که اوبر، به عنوان یک پلتفرم، مسئول هر چیزی است که در بازارش اتفاق می افتد، گاهی این موضوعات منجر به انتقاد و شکایت دسته جمعی علیه اوبر شده است. برای جلوگیری از همه اینها، شاید بهتر باشد که شما یک رابطه مالی بین مشتری و ارائه دهنده باشد.
ممکن است بدون اینکه خود ارائه دهنده خدمات باشید پرداخت را به تعویق بیندازید. یکی از راهها از طریق سپردن است، جایی که شما به عنوان یک شخص ثالث قابل اعتماد عمل میکنید که پول را برای طرفهای درگیر نگه میدارد.(پول را درون کیف پول داخلی پلتفرم نگه دارید) چالش با این رویکرد، بار قانونی متعاقب آن است و باید حتما از قبل بررسی گردد.
نحوه انتقال پول به ارائه دهنده
انتقال پول به ارائه دهندگان شما کار آسانی به نظر می رسد اما متاسفانه اینطور نیست. این یک حوزه دیگر است که به شدت برای جلوگیری از پولشویی تنظیم شده است.
قبل از اینکه بتوانید پول را به یک فرد انتقال دهید، ابتدا باید فرآیندی به نام مشتری خود را بشناسید (KYC) برای تأیید هویت خود انجام دهید. نوع اطلاعات به قوانین کشور و میزان پولی که دریافت خواهد کرد بستگی دارد.
اگر می خواهید برای تراکنش کمیسیون دریافت کنید، باید تصمیم بگیرید که چه زمانی و چگونه آن را شارژ کنید. همانطور که در بالا بحث کردیم، از منظر نظارتی، دریافت تمام پول و انتقال بخشی از ارائه دهنده به آنها می تواند دشوار باشد. اگر میخواهید از این دردسر جلوگیری کنید، یا باید پرداخت را به دو تراکنش جداگانه تقسیم کنید (یکی به ارائهدهنده و دیگری به شما ) یا کل مبلغ را به ارائهدهنده منتقل کنید و پس از انجام تراکنش، کارمزد کمیسیون خود را از آنها دریافت کنید.
مطالعه بیشتر: راهنمای جامع نوشتن بیزینس پلن برای اپلیکیشن موبایل
مرحله 3: فرآیند بررسی به جریان معاملات در بازار پایان می دهد
پس از انجام معامله، اجازه دادن به مشتری و ارائه دهنده برای بررسی یکدیگر یک تاکتیک رایج است. تنها با اجازه دادن به رتبهبندی پس از تراکنشهای واقعی، احتمال افزایش شهرت شخصی با ایجاد دهها بررسی جعلی را کاهش میدهید. شهرت خوب هم برای مشتریان و هم برای ارائه دهندگان ضروری است، بنابراین وجود یک سیستم بررسی به عنوان انگیزه ای برای استفاده از سیستم پرداخت و پرداخت کمیسیون شما عمل می کند. ما در فصلی که به اعتماد بازار اختصاص داده شده است، به جزئیات سیستم های شهرت خواهیم پرداخت، اما اجازه دهید به سرعت به نحوه ادغام سیستم بررسی در جریان تراکنش های خود بپردازیم.
به طور معمول، یک بررسی شامل یک ارزیابی عددی (امتیاز یک تا پنج ستاره) و یک بخش متن است. این هم جنبه های کمی و هم کیفی بررسی را در بر می گیرد. ممکن است بخواهید از طرفین بخواهید که برای جنبه های مختلف معامله یک رتبه بندی عددی ارائه دهند. این به ویژه در بازارهای بزرگ با ارائه دهندگان و بررسی های فراوان مفید است، به ارائه دهندگان کمک می کند تا پیشنهادات خود را متمایز کنند. به عنوان مثال، Airbnb از مهمان میخواهد تا مواردی مانند ارتباطات، تمیزی و مکان را جداگانه رتبهبندی کند که همگی به امتیاز نهایی میرسند.
مهم است که به یاد داشته باشید که تنها زمانی منطقی است که نقد مشتری را بررسی کنیم که تبادل واقعی محصولات یا خدمات انجام شده باشد. این بدان معنی است که (معمولا) نمی تواند بلافاصله پس از پرداخت اتفاق بیفتد. پلتفرم شما باید بداند چه زمانی تراکنش کامل شده است. این می تواند به طور خودکار انجام شود (به عنوان مثال، در مورد اجاره، تاریخ پایان دوره اجاره)، یا می توان به مشتری دستور داد که این کار را به صورت دستی انجام دهد (به عنوان مثال، زمانی که کالای ارسال شده را دریافت می کند). هنگامی که زمان آن است که نظر را رهگیری کنید، به کاربران خود از طریق ایمیل یا پیامک یادآوری کنید، ایده خوبی است.
وقتی بازارها رشد می کنند، کیفیت نظرات ممکن است به یک مشکل تبدیل شود. عده ای ممکن است نظرات را با خصومت شخصی پاسخ دهند. Airbnb با استفاده از سیستم بررسی "دوسوکور" با نظرات جعلی هوشمندانه مقابله می کند، هر دو طرف 14 روز فرصت دارند تا بررسی را رهگیری کنند، پس از آن هر دو بررسی به طور همزمان منتشر می شوند (پس از اینکه هر دو مرور را رهگیری کردند یا دوره به پایان رسید). پس از انتشار نظرات، دیگر نمی توان آنها را تغییر داد.
مطالعه بیشتر: ۵ دلیل برای اینکه چرا کسب و کار شما به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد
نمونه ای از جریان معاملات بازار
اکنون زمان آن فرا رسیده است که آنچه را که آموختهاید عملی کنید و جریان معاملات بازار را برای بازار خیالی از فصلهای قبلی ما طراحی کنید: بازاری برای مربیان شخصی.
اولین تصمیم این است که آیا می خواهید یک گزینه پرداخت آنلاین ارائه دهید یا خیر. از آنجایی که پرداخت آنلاین یکی از ارزش های پیشنهادی اصلی مربیان شما است، رسیدگی به پرداخت ها در پلت فرم شما قطعا مهم است.
شما از مشتریان خود انتظار دارید که از طریق سایت شما خریدهای تکراری انجام دهند و معتقدند که بررسی برای موفقیت پلتفرم شما مهم است. به همین دلیل، شما تصمیم می گیرید از مشتریان بخواهید که قبل از رزرو، وارد سیستم شوند. از آنجایی که رزرو چندین ارائه دهنده به طور همزمان رایج نیست، به سبد خرید نیازی نیست. در عوض، مشتریان شما میتوانند مستقیماً از صفحه نمایه مربی رزرو کرده و پرداخت کنند. شما یک فرآیند پرداخت ساده و یک صفحه ای را انتخاب می کنید که به مشتریان امکان می دهد تمام جزئیات را در یک نگاه بررسی کنند.
از آنجایی که مربیان در دسترس بودن خود را در سایت شما با استفاده از تقویم مدیریت میکنند، میتوانید به مشتری اجازه دهید رزرو را انجام دهد و بدون مذاکره با ارائهدهنده، مستقیماً پرداخت را مجاز کند. شما تصمیم میگیرید که ارائهدهندگان بتوانند مشتریان خود را انتخاب کنند، بنابراین یک مرحله اضافه میکنید تا مربیان قبل از انتقال پول رزرو را بپذیرند.
شما میخواهید از بار قانونی سپردن جلوگیری کنید، بنابراین تصمیم میگیرید زمانی که خریدار رزرو را انجام میدهد، کارت اعتباری را از قبل مجاز کنید و بلافاصله پس از پذیرش رزرو، پول را به مربی منتقل کنید.
از آنجایی که بخش بزرگی از ارزش پیشنهادی شما برای مشتریان روشی آسان برای مقایسه ارائه دهندگان مختلف است، شما یک سیستم بررسی را در نظر می گیرید که در آن مشتری و ارائه دهنده می توانند پس از معامله به یکدیگر امتیاز دهند. همانطور که مربیان شما میخواهند بدانند با چه کسی سروکار دارند، شما میخواهید که آنها بتوانند به مشتریان خود امتیاز دهند ،درست مانند رتبهبندی مشتریان. شما می خواهید در ابتدا همه چیز را ساده نگه دارید، بنابراین ترکیبی از رتبه بندی ستاره و توضیحات متنی را انتخاب می کنید. شما تصمیم میگیرید که برای هر دو طرف یک اعلان ایمیلی ارسال کنید و از آنها بخواهید بلافاصله پس از برگزاری اولین جلسه آموزشی، بررسی کنند.
مطالعه بیشتر: راهنمای طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار
خلاصه این مقاله
این فصل بر چگونگی آسان کردن تراکنشها تا حد امکان برای کاربران پلتفرم خود تمرکز داشت. چندین مرحله در جریان تراکنش در بازار وجود دارد و باید در مورد هر یک تصمیم گیری شود.
جریان تسویه حساب باید تا حد امکان ساده و دارای مراحل کمتری باشد. اولین تصمیم این است که آیا از پرداخت آنلاین استفاده کنید یا خیر. معمولی ترین روش های پرداخت کارت اعتباری، حواله بانکی، کارت به کارت، پرداخت در محل و پرداخت اعتباری است. فقط زمانی باید پول را از مشتری دریافت کنید که مطمئن باشید معامله انجام خواهد شد.
انتقال پول به ارائه دهندگان شما می تواند چالش برانگیز باشد، که عمدتاً به دلیل مقررات بانکی و کشوری است. اگر می خواهید دارای کیف پول داخلی باشید، ممکن است به مجوز نیاز داشته باشید. از طرف دیگر، می توانید ارائه دهنده خدمات شوید و ارائه دهندگان خود را پیمانکار (یا کارمندان) خود قرار دهید یا کارت اعتباری را فقط پس از ارائه خدمات شارژ کنید. ارائهدهندگان شما باید قبل از اینکه بتوانید پول را به آنها انتقال دهید، یک فرآیند تأیید را طی کنند، که میتواند برای بازارهایی که در آن افراد اقلام کمارزش را معامله میکنند، مشکلساز باشد.
نقد و بررسی ها برای ایجاد اعتماد در بازار مهم هستند. اجازه دادن به بررسی فقط پس از تراکنش های پولی، راه خوبی برای کاهش تعداد نظرات جعلی است. مرورها معمولاً از یک رتبه بندی عددی و یک توضیح متنی تشکیل شده است.
ثبت نظر