ایجاد یک وب سایت یکی از سریع ترین راه های توسعه فروش و بدست آوردن مشتریان جدید است. یک سایت شیک و مدرن به شما کمک می کند مشتریان جدیدی پیدا کنید، تجربه کاربری خود را بهبود بخشید و یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید.
چگونه به سادگی یه وب سایت برای خود ایجاد کنیم؟
ایجاد یک وب سایت یکی از سریع ترین راه های توسعه فروش و بدست آوردن مشتریان جدید است. یک سایت شیک و مدرن به شما کمک می کند مشتریان جدیدی پیدا کنید، تجربه کاربری خود را بهبود بخشید و یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید.
ساخت وب سایت شخصی هیچ گاه به این سادگی الان نبوده است. طراحان وب سایت ایجاد صفحه برای محصول و خدمات شما را ساده کرده اند، آنها همچنین ابزارهای کسب و کار آنلاین، شیوه های ارسال و پرداخت ، سبد خرید و موارد مرتبط با سئو را برای شما در نظر گرفته اند. این مقاله حاوی تمام اطلاعاتی است که برای ایجاد یک وب سایت برای تجارت خود با پیشگامان یا دیگر سازندگان وب سایت نیاز دارید.
نحوه ایجاد یک وب سایت با سازنده وب سایت در 9 مرحله:
1- در مورد هدف وب سایت خود تصمیم بگیرید
2- یک طراح وب سایت انتخاب کنید
3- یک میزبان وب را انتخاب کنید
4- نام دامنه را انتخاب کنید
5- در مورد چیدمان سایت تصمیم بگیرید
6- صفحات مربوطه را اضافه کنید
7- یک سیستم پرداخت تجارت الکترونیک را وصل کنید
8- ابزارهای کسب و کار را اضافه کنید
9- وب سایت خود را بررسی و سپس منتشر کنید
1- در مورد هدف وب سایت خود تصمیم بگیرید
قبل از شروع ایجاد وب سایت خود، اهدافی را تعیین کنید. با ساختن وب سایت به چه چیزی می خواهید برسید؟ ایجاد چشم انداز برای سایت خود به شما کمک می کند تا بدانید ابتدا بر روی چه ویژگی هایی کار کنید.
موارد عمومی وب سایت تجاری و فروشگاهی عبارتند از:
☐ فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی
☐ فروش خدمات
☐ فرم های تماس
☐ درباره ما
☐ ابزارهای اشتراک گذاری بروزرسانی ها و اطلاعیه ها در یک وبلاگ
☐ بخش نظرات مشتریان
☐ ابزارهای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به سرنخ
☐ رشد مخاطبان شما
هنگامی که اهداف خود را تعیین کردید، می توانید برای چگونگی دستیابی به آنها برنامه ریزی کنید. برای مثال، اگر هدف شما فروش محصولات فیزیکی است، نحوه سازماندهی موجودی، تبلیغ محصولات و شیوه پرداخت ها را در نظر بگیرید. توسعه یک وب سایت یک کار مداوم و بدون نقطه پایان است. بنابراین اهداف مشخص و به دنبال آن برنامههای تفصیلی که به وظایف تقسیم میشوند، به شما کمک میکنند سایتی هدفمند بسازید.
2- یک سازنده وب سایت انتخاب کنید
سریع ترین راه برای ایجاد یک وب سایت کسب و کار، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا CMS است. این ابزار به شما کمک می کند تا در زمانی بسیار کوتاه صفحات خود را بسازید بدون اینکه شما دارای دانش فنی کد نویسی باشید. بهترین نرم افزار ساخت وب سایت شامل:
☐ قالب ها و تم های آماده برای سرعت بخشیدن به ایجاد
☐ گزینه های سفارشی ایجاد صفحه
☐ ابزارهای بهینه سازی وب سایت، بازاریابی و فروش
می باشد.
ممکن است با گذشت زمان، بخواهید سایت خود را با ویژگی های سفارشی ارتقا دهید. این ممکن است نیاز به تغییر فایل های HTML و CSS وب سایت شما داشته باشد. بهترین سازندگان وب سایت باید به شما اجازه دهند کد خود را ویرایش کنید و در صورت لزوم کنترل فنی سایت را در دست بگیرید.
شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری
شما می توانید از شرکت پیشگامان دامنه فناوری برای ایجاد انواع وب سایت های شرکتی و فروشگاهی استفاده کنید. هنگامی که یک وبسایت در سیستم CMS پیشگامان ایجاد میکنید، به تمهای قابل تنظیم و و پشتیبانی فنی دسترسی خواهید داشت تا به شما در طراحی وبسایتتان به روش دلخواه کمک کند. CMS پیشگامان از سیستم های سایت ساز اختصاصی به حساب می آید که با توجه به نیاز کاربران طراحی و پیاده سازی شده است.
هنگامی که آماده شروع به فروش یا تبلیغ محتوای خود هستید، سایت ساز پیشگامان همه چیزهایی را که برای ارتباط با مخاطبان خود نیاز دارید را در اختیار دارد. با این سیستم به راحتی کاربران شما می توانند مبالغ را پرداخت کنند، اطلاعاتشان را ثبت کنند و با شما از طریق چت آنلاین در ارتباط باشند.
برخی دیگر از سازندگان وبسایت به جز پیشگامان چه کسانی هستند؟
علاوه بر پیشگامان، وب سایت های محبوب و پلت فرم های تجارت الکترونیک شامل جوملا و وردپرس نیز در دسترس کاربران هستند که از نوع CMS های متن باز به حساب می آیند.
هر پلتفرم مزایای متفاوتی را ارائه می دهد، بنابراین در مورد اهداف وب سایت خود و اینکه چه ویژگی هایی مفیدتر است فکر کنید. سهولت استفاده، گزینه های طراحی، قابلیت های سفارشی سازی، قیمت گذاری و پشتیبانی مشتری را مقایسه کنید.
3- یک میزبان وب را انتخاب کنید
هر وب سایتی بر روی یک سرور میزبانی می شود که به آن هاست می گویند. میزبان های وب، تمام داده های سایت را روی سرورها ایجاد و نگهداری می کنند.
انتخاب یک ارائه دهنده خدمات میزبانی می تواند چالش برانگیز باشد زیرا هر شرکت میزبان برنامه های پرداخت متفاوتی را با محدودیت های انتقال داده، حساب های ایمیل دامنه و فضای ذخیره سازی ارائه می دهد. به علاوه، وقتی میزبانی را انتخاب می کنید، مطمئن نیستید که سرعت سرورهای آن چگونه است یا به چه خدماتی در آینده نیاز خواهید داشت.
هاست ها معمولا به صورت اشتراکی (VPS)، اختصاصی و ابری ارائه می شود که بسته به فضایی که در اختیار شما قرار می دهد، میزان پهنای باند، قدرت سخت افزار و کشوری که سرور در آن قرار دارد متفاوت است. تهیه سرور در سیستم های متن باز مانند وردپرس بر عهده خودتان است اما در سیستم های اختصاصی مانند پیشگامان بر عهده شرکت می باشد، که از این جهت دغدغه شما را در راه اندازی و خرید هاست رفع می سازد.
4- نام دامنه را انتخاب کنید
نام دامنه آدرس دیجیتالی وب سایت شما است، به این صورت است که مردم شما را آنلاین می یابند. این به کسب و کار شما اعتبار می دهد و وقتی با دقت انتخاب می شود، به سایت شما کمک می کند در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با صنعت رتبه بالاتری کسب کند.
هنگام انتخاب نام دامنه به موارد زیر دقت داشته باشید:
☐ کوتاه و نام تجاری مناسب باشد.
☐ سعی کنید از دامنه های با پسوند com, org, net استفاده کنید.
☐ دامنه های خاص کشور (.ir) را در نظر بگیرید.
☐ کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود را درج کنید
نام دامنه در سیستم نام دامنه (DNS)، یک سیستم ذخیره سازی جهانی ذخیره می شود. باید بررسی کنید که آیا نام کسب و کار یا نام سایت انتخابی شما به عنوان دامنه در دسترس است یا خیر. برای بررسی موجود بودن دامنه می توانید به سایت nic.ir یا شرکت هایی مانند فراسو سامانه مراجعه کنید، در صورت آزاد بودن دامنه می توانید آنرا به سادگی خریداری کنید. فقط به یاد داشته باشید که تغییر نام دامنه پس از ایجاد وب سایت شما می تواند باعث سردرد SEO شود، بنابراین در همان ابتدا آگاهانه انتخاب کنید.
5- در مورد چیدمان سایت تصمیم بگیرید
با خرید هاست و نام دامنه، زیر ساخت وب سایت شما آماده است. اولین مرحله طراحی سایت، یافتن طرح و موضوع مناسب برای مطابقت با محتوا و برند شما است.
طراح وب سایت شما ممکن است از تم های رایگان و پولی استفاده کند که می توانید آنرا نصب کنید. بیشتر تم ها برای موارد استفاده خاص طراحی شده اند، مانند سایت های وبلاگ نویسی یا تم ها برای فروشگاه های آنلاین. نیازی نیست که تناسب بین موضوع و محتوای وب سایت شما کامل باشد، می توانید رنگ ها و عناصر را بعداً ویرایش کنید. اما سعی کنید با در نظر گرفتن عواملی مانند برند، صنعت و نوع محصول، یک تطابق کلی پیدا کنید. در سایت ساز پیشگامان علاوه بر وجود تم های متنوع، امکان انتخاب تم نیز برای کاربران وجود دارد.
نحوه انتخاب موضوع وب سایت:
-
یک تم با چیدمان های متعدد انتخاب کنید
بسیاری از تمها شامل گزینههای طرحبندی مختلف هستند که قابلیت سفارشیسازی متنوعی داردند.
-
به دنبال ویژگی های خاص باشید
ویژگی های مورد نیاز خود را بر اساس اهداف وب سایت خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر محصولات زیادی دارید، به دنبال قالبی با نوار جستجوی مناسب بگردید. اگر میخواهید جوایز و افتخارات را برجسته کنید، موضوعی را با بخش رسانه در نظر بگیرید.
-
تم ها را بر اساس رنگ یا فونت انتخاب نکنید.
یک طرح رنگی که با برند شما مطابقت دارد مفید است، همیشه می توانید رنگ ها، فونت ها و سایر جزئیات بصری را بعداً بروز کنید.
-
قبل از نهایی کردن، تم های مختلف را آزمایش کنید.
شما هرگز برای تغییر قالب گیر نمی کنید. اگر موضوعی مناسب با کسب و کار و ایده خود داشتید که با قالب فعلی شما همخوانی ندارد، می توانید یک تم جدید را بدون ایجاد مجدد تمام صفحات وب خود نصب کنید. اگر برای طراحی فروشگاه خود به کمک نیاز دارید و از CMS پیشگامان استفاده می کنید با پشتیبانی پیشگامان تماس بگیرید.
6- صفحات مربوطه را اضافه کنید
یک صفحه مرتبط در وب سایت شما بسته به نوع کسب و کار شما به معنای چیزهای مختلفی است. اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید، صفحات محصول و خدمات ضروری هستند. اگر صاحب رستوران هستید، صفحات فرود را برای منو و رزروهای خود می خواهید. متخصصان املاک و مستغلات احتمالاً صفحه ای را برای نمایش لیست خود و فرمی برای جمع آوری اطلاعات تماس اضافه خواهند کرد.
برای افزایش رتبه صفحات خود یک برنامه محتوای سئو تهیه کنید. هر صفحه و پستی که به سایت خود اضافه می کنید، محتوای مرتبط با صنعت و جایگاه خود در آن بیان کنید، این فرآیند ایجاد قدرت در حوزه تخصصی شما را آغاز می کند. همانطور که شما محتوا را آپلود می کنید و بازدیدکنندگان با وب سایت شما تعامل دارند، گوگل صفحات وب سایت شما را در فهرست جستجوی خود قرار می دهد.
طراحی محتوای خود بر اساس رقابت شما و ارزشمندتر شدن برای بازدیدکنندگان فرآیندی است که بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نامیده می شود. شما می توانید محتوای خود را با تطبیق با عبارات و کلمات کلیدی محبوب جستجو، بهینه کنید. کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود را با ابزار برنامه ریزی کلمات کلیدی پیدا کنید.
صفحات استاندارد برای ایجاد وب سایت شما عبارتند از:
-
صفحه اصلی
صفحه اصلی ورودی وب سایت شما است. این نشان می دهد که شما چه کسی هستید و چه خدماتی ارائه می دهید. از صفحه اصلی برای هدایت بازدیدکنندگان به سمت محصولات و پیشنهادات کلیدی خود استفاده کنید.
-
صفحات محصول
صفحات محصول کالاهای شما را توصیف میکنند و امکان خرید را برای کاربران محیا می سازد، در صفحات محصول اطلاعاتی مانند تعداد موجودی، نقد و بررسیها و مقایسه محصول را نیز به خریداران ارائه میدهند. برای هر محصول یا خدماتی که ارائه می کنید صفحه جدیدی ایجاد کنید تا به صورت جداگانه قابل جستجو باشد.
-
صفحه تماس با ما
صفحه تماس به افراد امکان می دهد در صورت داشتن سوال با آنها تماس بگیرند. میتوانید کانالهای مختلفی را برای پشتیبانی مشتری در نظر بگیرید، مانند فرم تماس، یا افراد را به سؤالات متداول هدایت کنید.
-
صفحه درباره ما
صفحه ای بسازید که داستان شما را بیان کند و شما را به کاربر بشناساند و دلیل وجود سایت شما را توضیح دهد. صفحه درباره ما به بازدیدکنندگان کمک می کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند و اعتماد ایجاد می کند. همچنین می توانید اطلاعات و پیوندهای مرتبط را به پروفایل های خود در شبکه های اجتماعی اضافه کنید.
-
صفحات شرایط و ضوابط
رای تمامی کسب و کارهای آنلاین سیاست های قانونی جود دارد که باید از آنها پیروی شود، به عنوان مثال، فروشگاه های تجارت الکترونیک به یک سیاست مرجوعی کالا و یک سیاست حمل و نقل نیاز دارند.
-
صفحات پست های وبلاگ
در صفحات وبلاگ شما می توانید محتوایی مرتبط و مناسب با کسب و کار خود ارائه دهید برای مثال ویدئو های نقد و بررسی، توضیحات در مورد ویژگی های محصول و ....
7- اتصال به سیستم پرداخت تجارت الکترونیک
بسیاری از کسب و کارها برای توسعه فروش خود اقدام به ایجاد سایت های فروشگاهی می کنند. برای دستیابی به این هدف، خرید از طریق وب سایت شما باید تا حد امکان برای بازدیدکنندگان آسان باشد. خوشبختانه، سازندگان وبسایت های فروشگاهی انواع روش ها و درگاه های پرداخت واسط و بانکی و حتی رمز ارز را برای مشتریان خود فراهم ساخته اند.
در تمام فروشگاه های اینترنتی طراحی شده توسط پیشگامان امکان اتصال به درگاه های بانکی و واسط مانند زرین پال وجود دارد.
8- تعریف شیوه خرید و ارسال و ابزارهای ارتباط با مشتری
بعد از انجام مراحل قبل شما باید ویژگی های خرید مانند تعریف شیوه های متنوع ارسال مانند ارسال باربریريال ارسال با پیک، ارسال با پست را تعریف کنید. علاوه بر شیوه ارسال ممکن است شما امکان پرداخت در محل را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده باشید که اینم موضوع نیز قابل تعریف می باشد.
اکثر سایت های امروزی از چت آنلاین برای ارتباط مشتری با فروشگاه استفاده می کنند که این ویژگی نیز بسیار مهم و کاربردی است. جدا از چت آنلاین شما می توانید از اتصال سیستم های ارتباط با مشتری (CRM) نیز برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان استفاده کنید تا مشتری در هر قسمت از فرایند بتواند وضعیت سفارش خود را رصد نماید. اتصال به گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس نیز برای صاحبان کسب و کار مهم و ضروری است.
این ابزارهای تجاری می توانند فرصت های جدیدی را برای وب سایت شما باز کنند که تجارب مشتریان شما را بهبود می بخشد و فروش را افزایش می دهد. همه چیز به یافتن برنامه های مناسب و قیمت گذاری مناسب برای نیازهای کسب و کار شما بستگی دارد. سایت ساز پیشگامان از تمامی امکانات فوق را به سادگی به شما ارائه می دهد.
9- وب سایت خود را بررسی و سپس منتشر کنید
ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار شما اولین قدم در ایجاد حضور آنلاین است. سایت خود را به طور کامل آزمایش کنید تا مطمئن شوید که محتوا به درستی بارگیری می شود و همه لینک ها کار می کنند. یک بررسی سریع تجربه کاربری انجام دهید و مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما به روشی که میخواهید ارائه میشوند. وب سایت خود را برای همکاران، دوستان و خانواده ارسال کنید تا مطمئن شوید که به سرعت و به درستی در دستگاه های مختلف و اتصالات اینترنتی بارگیری می شود.
برای آخرین بار به آن نگاه کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب است. با پیروی از این راهنمای گام به گام، وب سایت جدید شما باید آماده راه اندازی شود!
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد طراحی سایت و دریافت مشاوره رایگان ، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.
نحوه ایجاد یک وب سایت توسط شرکت پیشگامان
اگر می خواهید یک وب سایت برای فروش محصولات یا تبلیغ برند خود ایجاد کنید، می توانید بلافاصله با سازنده وب سایت پیشگامان شروع کنید. پیشگامان در تجارت الکترونیک تخصص دارد، بنابراین فراتر از سازنده وب سایت آن، ویژگی های دیگری وجود دارد که به شما کمک می کند فروشگاه آنلاین یا شرکتی خود را توسعه دهید.
1- با واحد فروش پیشگامان تماس بگیرید
از طریق تماس تلفنی یا تکمیل فرم درخواست مشاوره می توانید با پیشگامان در ارتباط باشید، تیم مشاوره پیشگامان نیازهای کسب و کار شما را بررسی کرده و بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می دهند.
2- اطلاعات اولیه کسب و کار
بعد از مشاوره اولیه، دامنه شما خریداری و تنظیمات آن انجام می شود، این فرایند معمولا یک روز کاری به طول می انجامد. سپس اطلاعات کسب و کار و تماس شما دریافت شده و دامنه شما به سیستم مدیریت سایت (CMS) متصل می گردد.
3- ایجاد ساختار سایت و طراحی گرافیکی
قالب سایت، متناسب با فعالیتی که دارید چیدمان می گردد و تمامی موارد بصری با توجه به هویت بصری مورد نظر شما طراحی خواهد شد. صفحات تماس با ما، درباره ما، بلاگ و محصولات یا خدمات آماده سازی و موارد اولیه بارگزاری خواهد شد.
4- تنظیمات اولیه سئو
بعد از اینکه چیدمان صفحات و منوها مشخص شد، تنظیمات اولیه سئو صفحات اصلی انجام خواهد شد تا سایت با سرعت بیشتری توسط موتورهای جستجو دریافت گردد.
5- تست اولیه سایت و بررسی نمایش موبایلی
بعد از اینکه ساختار سایت پیاده سازی و آماده شد، تست نمایش موبایلی و تست سرعت بارگزاری انجام خواهد شد. در صورتی که ایرادی مشاهده شود، بلافاصله رفع شده تا تمامی موارد فنی به بهترین نحو باشد.
6- اتصال به سرویس های گوگل
بعد از اتمام مراحل آماده سازی سایت، در صورت تمایل خریدار، سایت به سرچ کنسول و گوگل مپ متصل می شود. داده های سرچ کنسول می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند.
7- پشتیبانی و آموزش
در هنگام تحویل سایت به مشتری، راهنمای کارکرد با سیستم مدیریت سایت به مشتری آموزش داده می شود تا کاربران بتوانند به سادگی محصولات، خدمات و محتوای خود را بارگزاری نمایند. علاوه بر آموزش کار با پنل مدیریت سایت، آموزش های مرتبط با سئو نیز ارائه می گردد.
ثبت نظر