تحقیق کلمات کلیدی فقط در مورد پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب نیست، بلکه در مورد یافتن کلمات کلیدی مرتبط یا معنایی مناسب برای گروه بندی نیز می باشد. کلمات کلیدی مرتبط مهم هستند زیرا به ساخت محتوای شما و افزودن ارتباط موضوعی کمک می کنند و به رتبه بندی وب سایت شما کمک می کنند.
گروه بندی کلمات کلیدی مرتبط
تاریخ بروزرسانی: 21 بهمن 1402
فصل چهارم از راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی SEO
تحقیق کلمات کلیدی فقط در مورد پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب نیست، بلکه در مورد یافتن کلمات کلیدی مرتبط یا معنایی مناسب برای گروه بندی نیز می باشد. کلمات کلیدی مرتبط مهم هستند زیرا به ساخت محتوای شما و افزودن ارتباط موضوعی کمک می کنند و به رتبه بندی وب سایت شما کمک می کنند.
کلمات کلیدی معنایی همچنین می توانند به شما برای رتبه بندی مجموعه وسیع تری از عبارات کمک کنند. اغلب، شما یک صفحه محبوب و بهینه سازی شده را برای صدها یا هزاران عبارت کلیدی مرتبط رتبه بندی خواهید کرد.
هنگام ایجاد محتوای وب سایت، به طور معمول با دو چالش کلیدواژه مواجه می شوید:
✔️چه زمانی برای هر کلمه کلیدی صفحات جداگانه ایجاد کنیم و چه زمانی آنها را با هم گروه بندی کنیم؟
✔️ کدام کلمات کلیدی مرتبط را باید با موضوعی دیگر ادغام کنید؟
در ادامه به هر یک از این موارد به طور مجزا خواهیم پرداخت.
چه زمانی برای هر کلمه کلیدی صفحات جداگانه ایجاد کنیم؟
بیایید پیشنهادات کلیدواژه خود را برای "لباس موتورسیکلت" در نظر بگیریم. آیا ارزش دارد برای هر یک از این کلمات کلیدی یک صفحه جداگانه ایجاد کنیم؟ احتمالاً نه، اما چگونه تصمیم می گیریم؟
چند معیار برای ایجاد یک صفحه منحصر به فرد برای یک کلمه کلیدی وجود دارد.
1- حجم جستجو
آیا کلمه کلیدی ترافیک جستجوی کافی برای داشتن صفحه اختصاصی دارد؟
در مثال بالا، "لباس موتورسیکلت آمازون" تنها ده جستجو در ماه به ثبت می رساند. برای بسیاری از افراد، این عبارت ارزش تلاش اضافی را ندارد.(همچنین، شما نمی خواهید برای یک بازدید ضعیف در ماه، با سایت آمازون رقابت کنید. شما می توانید وقت خود را صرف کلمات کلیدی رقابتی تر و پرسودتر کنید.)
2- آیا موضوعی جداست؟
برخی از کلمات کلیدی مرتبط آنقدر به هم شبیه هستند که به طور واضح در مورد یک چیز صحبت می کنند. در دوران قدیم سئو، می توانستید با تقسیم هر موضوع مرتبط به صفحه ی خودش، ترفند را اجرا کنید و گوگل هم شما را رتبه بندی می کرد.
از زمان انتشار الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird algorithm) و بعد از آن الگوریتم رنک برین (Rankbrain)، این موتور جستجو در گروه بندی هدف کلمه کلیدی و تشخیص زمانی که عبارات کلیدی جداگانه هدف یکسانی دارند، بسیار هوشمندتر شده است. پردازش زبان طبیعی (NLP) به موتورهای جستجو اجازه داده است تا زبان طبیعی انسان را بهتر از هر زمان دیگری درک کنند. بر همین اساس، با راهاندازی Google Knowledge Graph، متخصصان سئو اکنون کلمات کلیدی را بر اساس موضوع یا مفهوم گروه بندی میکنند.
گوگل موجودیت ها (مفاهیم و عبارات) را به عنوان "چیزی یا مفهومی که تک، منحصر به فرد، تعریف شده و قابل تشخیص است" تعریف می کند. سئوی مدرن از موجودیت ها برای درک عمیق تر استفاده می کند و سئوی مبتنی بر موجودیت، تمرکز را به جای کلمات کلیدی مشخص و مستقل، به موجودیت ها و ارتباط آنها با یکدیگر تغییر می دهد. به عنوان مثال، در مجموعه کلمات کلیدی بالا، عبارات زیر را می بینیم:
لباس موتورسیکلت چرم: 47
لباس چرمی موتورسیکلت: 677
به نظر می رسد اینها موضوع یکسانی هستند، اما اغلب قضاوت در مورد هدف کار ساده ای نیست. کسی ممکن است به دنبال چرم برای ساختن یک لباس موتورسیکلت باشد، یا ممکن است به دنبال خرید یک لباس موتورسیکلت چرمی باشد. برای اطمینان، می توانید به سادگی این دو کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و ببینید که چقدر بین نتایج رتبه بندی همپوشانی وجود دارد.
اگر هر دو کلمه کلیدی مجموعه یکسانی از URL های عمومی را نشان دهند، این نشانه ای است که گوگل این دو کلمه کلیدی را هم معنی و مترادف در نظر می گیرد و می توان آنها را با هم گروه بندی کرد، آنها کلمات کلیدی با ارتباط معنایی هستند.
در این مثال، هر دو کلمه کلیدی دقیقاً URLهای مشابهی را برگرداندند، بنابراین می دانیم که نیازی به ساخت صفحات بصورت جداگانه وجود ندارد.
3- آیا منطقی است؟
به احتمال زیاد، شما موضوع خود را بهتر از اکثر افراد دیگر می شناسید. هنگام ایجاد محتوا، باید از خود بپرسید که آیا یک صفحه شایسته موضوع خاص خود است یا باید با سایر کلمات ترکیب شود.
لازم نیست از دیگران پیروی کنید، نتایج جستجوی گوگل نشانگر خوبی از آنچه مردم به دنبال آن هستند، اما اگر چیز جدید یا مهمی برای ارائه دارید، اشکالی ندارد که مسیر خود را بسازید. از این گذشته، ایجاد محتوایی که منحصر به فرد باشد می تواند به صفحه شما در رتبه بندی بالاتر کمک کند.
گروه بندی کلمات کلیدی
علاوه بر رتبه بندی برای کلمات کلیدی بیشتر، تمرکز بیشتر به یک صفحه با زبان معنایی و موضوعات مرتبط می تواند به مخاطبان شما کمک کند تا سریعتر آن چه را به دنبالش هستند پیدا کنند. برای به حداکثر رساندن موفقیت در صفحه، از کلمات کلیدی مرتبط در زیر عنوان ها برای حمایت از خوانندگان سریع در هنگام جستجوی پاسخ ها، جلب علاقه کسانی که تحقیق می کنند و تشویق همه به خواندن بیشتر استفاده کنید! این بهینه سازی ها همچنین به قابلیت های یادگیری ماشین موتورهای جستجو، به ویژه پردازش زبان طبیعی گوگل، کمک می کند تا با مطابقت دادن زمینه و هدف پرس و جو با محتوای صفحه شما، نتایج مرتبط تری ارائه دهند. برای اجرای گام به گام، از نشانه گذاری طرحواره برای اتصال موجودیت های سایت خود با موجودیت های موجود در نمودار دانش گسترده تر استفاده کنید.
نحوه گروه بندی کلمات کلیدی با هم
هنگام برنامه ریزی محتوا، بدیهی است که با کلمه کلیدی اصلی خود شروع می کنید، اما داشتن لیستی از 5 تا 20 کلمه کلیدی مرتبط دیگر برای کمک به ساخت محتوای شما مفید است.
این کلمات کلیدی مرتبط نزدیک به هم، به شما کمک می کنند تا بفهمید محتوا در مورد چیست، می توانند به عنوان headings موضوع شما قرار بگیرند و به طور کلی به محتوای شما ساختار و معنای بیشتری می بخشند. از بین لیستی از صدها کلمه کلیدی معنایی بالقوه، چگونه مهم ترین و مرتبط ترین عبارات را انتخاب می کنید؟
1- ارتباط (Relevance)
اول و مهمتر از همه، کلمات کلیدی مرتبط انتخاب شده شما باید با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط باشند. مرتبط بودن اغلب به دلیل اینکه ما قبلاً تمام کارها را در مراحل بالا انجام دادهایم، آسانترین چیز است. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در واقع هنگام تحقیق در مورد پیشنهادات کلمات کلیدی، معیاری از ارتباط را در بر می گیرد. هنگامی که موضوعات اصلی خود را محدود کردیم، می توانیم به سادگی هر پیشنهاد را بر اساس ارتباط مرتب کنیم.
2. حجم جستجو
ما به حجم جستجو باز میگردیم زیرا این معیار بسیار ارزشمندی است. هنگام تصمیمگیری در مورد اینکه از کدام کلمات کلیدی معنایی مرتبط استفاده کنیم، میتوانید از معیارهای حجم برای فیلتر کردن فرصتهای کلمات کلیدی با ارزش کمتر استفاده کنید.
در مثال بالا، "لباس موتورسیکلت با محافظ" دارای معیارهای حجم جستجوی زیر است:
حداقل جستجو: 501
حداکثر جستجو: 805
میزان دقیق: 730
حجم حداقل و حداکثر، محدوده تخمینی حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی با بالاترین احتمال را نشان می دهد، در حالی که حجم دقیق، بهترین حدس تخمینی از حجم جستجوی دقیق برای آن کلمه کلیدی را نشان می دهد.
3. صفت ها (Modifiers)، توالی کلمات (n-grams) و عبارات تکراری (repeating phrases)
هنگامی که می بینید همان کلمات کلیدی بارها و بارها در مجموعه کلمات کلیدی شما تکرار می شوند، این نشانه خوبی است که باید آن موضوعات و عبارات را در مجموعه کلمات کلیدی مرتبط خود قرار دهید.
این موضوع حتی در صورتی درست است که کلمات کلیدی به صورت جداگانه حجم زیادی نداشته باشند، زیرا همانطور که میدانیم، داشتن مجموعهای از کلمات کلیدی دم بلند در محتوای ما در نهایت میتواند قرار گیرند و همچنین باعث جذب ترافیک تدریجی و جذب افراد جدید به محتوای ما شود.
اگر به مثال "لباس موتورسیکلت با محافظ" خود نگاه کنیم، می توانیم ببینیم که همان تعدیل کننده های کلمات کلیدی بارها و بارها ظاهر می شوند. اینها شامل:
ارزان
مردانه
چرم
این موارد به نظر می رسد با کلمات کلیدی اصلی ما زیاد ظاهر می شوند، بنابراین به نظر می رسد استفاده از این تعدیل کننده ها هنگام طراحی استراتژی کلمات کلیدی صفحه منطقی است، زیرا فرض می شود این کلمات کلیدی با صفحه مرتبط هستند.
تکنیک مفید دیگر یافتن n-gram ها (توالی ها) در مجموعه کلمات کلیدی شما است. N-gram ها توالی کلمات با تعداد معینی هستند. در اینجا می بینیم که الگوهای رایج نمایش داده می شوند، از جمله:
ارزان
محافظ بدن
تجهیزات
محافظتی
هنگام ساخت لیست عبارات کلیدی مرتبط خود، مهم است به خاطر داشته باشید که ممکن است از این اصطلاحات به طور دقیق همانطور که در اینجا ظاهر می شوند استفاده نکنید، موجودیت ها را به خاطر بسپارید. در عوض، به دنبال الگوها و تعدیل کننده های گسترده ای هستید که می توانید با استفاده از آنها لیستی از چند کلمه کلیدی مرتبط و مرتبط برای پشتیبانی از کلمه کلیدی اصلی خود ایجاد کنید.
اضافه کردن این کلمات کلیدی و موضوعات به صفحه یکی از ساده ترین راه ها برای کسب رتبه های بالاتر است.
این جمله به سه تکنیک برای تحلیل و دسته بندی کلمات کلیدی اشاره می کند:
صفت ها (Modifiers) کلماتی هستند که به کلمات کلیدی اصلی اضافه می شوند تا اطلاعات بیشتری راجع به آنها ارائه دهند در مورد کلمات کلیدی، صفت ها می توانند برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدماتی که می خواهید رتبه بندی کنید استفاده شوند. n-gram ها ، توالی های n کلمه ای از کلمات کلیدی هستند که می توانند برای شناسایی عبارات و اصطلاحات مرتبط در مجموعه کلمات کلیدی شما استفاده شوند و عبارات تکراری، عباراتی هستند که بارها و بارها در مجموعه کلمات کلیدی شما ظاهر می شوند تا برای شناسایی موضوعات کلیدی در محتوای شما استفاده شوند.
استفاده از این تکنیک ها می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را شناسایی، گروه های موضوعی را در کلمات کلیدی خود ایجاد و محتوای خود را بهینه سازی کنید تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کند.
برای مثال فرض کنید شما در حال نوشتن یک مقاله در مورد "خرید آنلاین گوشی موبایل" هستید، با استفاده از این تکنیک ها می توانید کلمات کلیدی زیر را شناسایی کنید:
صفت ها: ارزان، باکیفیت، جدید، ضد آب
n-gramها: خرید آنلاین گوشی موبایل، بهترین گوشی موبایل برای خرید آنلاین، مقایسه قیمت گوشی موبایل
عبارات تکراری: خرید آنلاین، قیمت مناسب، ارسال رایگان
با استفاده از این کلمات کلیدی می توانید محتوای خود را به گونه ای تنظیم کنید که برای مخاطبان شما جذاب تر باشد و رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کند.
سایر مقالات
مقاله اصلی: راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی SEO
مقاله قبل: کدام کلمات کلیدی به لیست نهایی راه پیدا می کنند؟
مقاله بعد: بهینه سازی کلمات کلیدی در داخل صفحه
ثبت نظر