نحوه جذب نیرو در استارتاپ ها ✔️ راهنمای استخدام نیرو

ما تاکنون با شرکت های استارتاپی زیادی کار کرده ایم، با افراد مختلف و صنعت های مختلف. در این میان چیزهای زیادی را در مورد جذب نیرو و تناسب فرهنگی آموختیم که در این مقاله می‌خواهم آنها را با شما به اشتراک بگذارم.

راهنمای استخدام نیرو دراستارتاپ ها

ما تاکنون با شرکت های استارتاپی زیادی کار کرده ایم، با افراد مختلف و صنعت های مختلف. در این میان چیزهای زیادی را در مورد جذب نیرو و تناسب فرهنگی آموختیم که در این مقاله می‌خواهم آنها را با شما به اشتراک بگذارم.

راهنمای استخدام نیرو در استارتاپ ها  ارجحیت نگرش و هوش بر مهارت

یک نگرش خوب، بیش از تجربه یا مهارت ارزش دارد. شما می‌توانید افراد باهوش را برای انجام وظایف آموزش دهید، اما اگر نگرش درستی نداشته باشند و به ارزش های شایسته ای پایبند نباشند، سیستم شما رشد چندانی نخواهد کرد. ما نمی گوییم که داشتن دانش فنی مهم نیست، اتفاقاً شما باید افراد ماهری را در اختیار داشته باشید، اما به اصطلاح مرد عمل بودن به طور ویژه ای با نگرش و هوش تعریف می شود و سایر ویژگی ها نیز به دنبال این دو شکل می گیرند.

افرادی را انتخاب کنید که برای نظرات خود ارزش قائل شوند، افرادی که می توانند صادقانه توضیح دهند چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند. افرادی که به وظایف و ارزش های خود پایبند هستند. این افراد همان کسانی هستند که وقتی در مورد چشم انداز استارتاپ خود صحبت می کنید یا زمانی که تصمیم مهمی برای به اشتراک گذاشتن با آنها دارید، حقیقت را  در مورد آن بیان می کنند.

یک استارت‌آپ موفق از طریق مهارت‌ها و نقش‌های کنونی افراد است که رشد می کنند.

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، استارت‌آپ به صورت غیرقابل پیش بینی رشد می کند و شکل می گیرد. خواسته های کارکنان شما نیز متناسب با رشد استارتاپ دائم در حال تغییر خواهد بود. یکی از خسته کننده ترین جنبه‌های راه اندازی استارت‌آپ‌ها، همین تکامل پی در پی آنها است، بنابراین شما به افرادی نیاز دارید که سریعاً با محیط فعالیت شما سازگار شوند.

چگونه نگرش و پتانسیل افراد را آزمایش کنیم؟

ارزیابی مهارت های فعلی و پتانسیل کاری یک فرد می تواند نسبتاً ساده باشد. اما شما نمی توانید در یک یا دو مصاحبه به طور کامل او را ارزیابی کنید. حتی اگر از او تست هم بگیرید، باز هم فقط می توانید به برخی از جنبه های شخصیتی او را شناسایی کنید اما نه تناسب فرهنگی و موارد دیگر را !!! کاری که ما در اینجا انجام می دهیم، برگزاری یک دوره کارآموزی ۳ ماهه یا قرارداد کاری محدود است. در این دوره می توانید فرد موردنظر را خیلی بهتر بشناسید.

شما باید قبل از استخدام یک کارمند جدید، نسبت به او حس خوبی داشته باشید، این موضوع ذهنی و به نوعی ناعادلانه به نظر می رسد، به خصوص زمانی که زمینه کاری کاملاً حرفه ای باشد. اما او باید با تیم شما ترکیب شود، با شما و همکارانتان کنار بیاید و در مواقع سخت به وظایف خود پایبند باشد.

در مورد اینکه یک انسان چه چیزی را با چه سرعتی می تواند بیاموزد نظراتی زیادی وجود دارد، اما واقعیت این است که برخی ویژگی های خاص انسانی را نمی توان پیش از مراحل خاصی از زندگی به دست آورد. روی اصول اساسی تمرکز کنید: کوشش/نگرش، هوش، شخصیت. قطعاً نمی توانید با تمرین به شور و اشتیاق یا اخلاق کاری منسجم دست یابید.

سعی کنید هرگز افرادی را با نگرش و طرز فکر بد استخدام نکنید. حتی همان مشکلات کوچکی که در مصاحبه متوجه آنها شدید، با شش ماه کار سخت در یک تیم کوچک، بسیار بزرگتر می شوند، از این مشکلات غافل نشوید.

مطالعه بیشتر:       راه اندازی استارتاپ بر اساس الگوی RAT ✔️

راهنمای استخدام نیرو در استارتاپ ها  به پیشنهادات بیشتر توجه کنید و در فرآیند استخدام خلاق باشید

همیشه تقاضای زیادی برای افراد بسیار خوب وجود دارد، و این یعنی شما در تلاش برای جذب آنها باید با دیگران رقابت کنید. اول از همه، اگر یک استارت آپ هستید (یعنی برند شما هنوز چندان شناخته شده نیست)، نمی توانید با نام های بزرگی که به طور خودکار استعدادها را جذب می کنند رقابت کنید. شما باید از آنها زیرک تر باشید و به موارد مختلفی تکیه کنید.

به عنوان مثال، اگر یک آگهی استخدام خسته کننده در روزنامه یا سایت های کاریابی قرار دهید، در انتهای نتایج جستجو قرار می گیرید. سعی کنید از روش های خلاقانه استفاده کنید و به شدت به پیشنهادات توجه کنید. با شناخت فرد موردنظر شروع کنید، از عادات، سرگرمی ها و هدفش بپرسید، و بر اساس این اطلاعات، می توانید شخصاً دعوت نامه ای را برای جذب او ارسال کنید. این موارد باعث افزایش شانس حضور فرد موردنظر شما در شرکتتان می شود.

اگر چند رزومه از افرادی داشته باشید که چیزهای زیادی را در مورد آنها می دانید، بهتر از این است که رزومه های زیادی از کسانی داشته باشید که یا صرفاً چیزی درباره آنها نمی دانید و یا اطلاعات کمی از آنها دارید.

مطالعه بیشتر:      ایده های هوش مصنوعی برای استارتاپ ها و فرصت های تجاری

راهنمای استخدام نیرو در استارتاپ ها  از همان روز اول یک فرهنگ خوب در بین بنیانگذاران خود ایجاد کنید

بنیانگذاران (و به ویژه مدیر عامل) مسئول فرهنگ سازی در شرکت هستند. چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ و چگونه آن را ایجاد کنیم؟

بهتر است که برخی از اصول اولیه را یادداشت کنید تا بتوانید به راحتی با همه اعضای تیم آنها را به اشتراک بگذارید. این اصول اولیه باید توسط همه اعضای تیم درک شده باشند و روزانه تمرین شوند. (حداقل اکثر آنها)

بنیانگذاران چگونه می توانند فردی را با توجه به فرهنگی که هنوز شکل نگرفته استخدام کنند؟

شما باید ارزش های خود را کاملاً شفاف بیان کنید. مثلاً باید به سایر بنیانگذران بگویید: "من فکر می کنم این کسب و کار باید اینگونه اداره شود، این چیزی است که واقعا برای من مهم است و شرکت من قرار است به دنبال آن باشد." این ها نکات مهمی هستند که افراد باید به آنها توجه کنند، اما آنها را به ندرت انجام می دهند.  

شما باید تناسب بین شخصیت افراد و شرکت خود را بسنجید. این بدان معنی است که باید افراد را بر اساس رفتار، ذهنیت و تطابق آنها با ارزش های شرکت خود ارزیابی کنید. اگر چنین تناسبی در شرکت شما وجود ندارد، باید در مورد فرهنگ و ارزش های خود صحبت کنید. این یک فرآیند مستمر است و نمی توان در مدت زمان کوتاه به آن دست یافت.

برای مثال اگر می‌خواهید فرهنگی داشته باشید که خلاقیت و انعطاف‌پذیری را در بین کارمندان پرورش می‌دهد، واضح است که نباید استفاده از رسانه‌های اجتماعی را ممنوع کنید یا در حین کار فقط استفاده از وب‌سایت‌های «تأیید شده» را برای کارمندان مجاز کنید. یا اگر می خواهید کارمندان برنامه کاری فشرده ای در شرکت داشته باشند، نمی توانید آنها را به کار از راه دور تشویق کنید.

منظور از یک فرهنگ خوب در شرکت چیست؟

یک فرهنگ خوب به هر یک از اعضای تیم این امکان را می دهد که به بهترین شکل در محل کار فعالیت کنند و از کار خود راضی و خوشحال باشند. این فرهنگ باعث افزایش شفافیت، لذت بخش بودن کار و همنشینی با کارمندان را افزایش می دهد.

مطالعه بیشتر:       استارتاپ چیست ✔️ چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم

راهنمای استخدام نیرو در استارتاپ ها تشویق و پرورش نوآوری و کارآفرینی

این را می دانیم که همه کارآفرین نیستند. اما شما می توانید نوآوری و کارآفرینی را در ذهنیت افراد پرورش دهید. همچنین می توانید افرادی را جذب کنید که به این وضعیت ذهنی رسیده اند.

اگر این افراد در یک شرکت بزرگ باشند و سیستم به آنها آزادی خلاقیت را ندهد، جذب آنها آسان است. اگر به اندازه کافی خوب باشید، اگر واقعا بتوانید زمینه مناسبی را برای ایده ها و نظراتشان ایجاد کنید، به سراغ شما خواهند آمد و به رشد شرکت شما کمک می کنند.

شما در شرکت خود به این افراد نیاز دارید، به خصوص در هنگام شروع کار، حتی اگر گاهی اوقات کنار آمدن با آنها سخت تر باشد. اما بدون خلاقیت و ذهنیت کارآفرینی، یا با ایجاد تغییرات مداوم، این افراد با شما کنار نمی آیند یا بازده کاری متوسطی خواهند داشت.

چگونه پیش از شروع جریان نقدینگی اولین کارمندان خود را جذب کنیم؟

یکی از روش‌های مورد استفاده این است که برای افراد بی ‌تجربه یا کم تجربه دوره کارآموزی برگزار کنیم. ما این دوره ها را روش بسیار خوبی برای بررسی نگرش‌ها، فرآیند یادگیری و غیره می‌دانیم. با این کار نیازی نیست برای دستمزد مبالغ بالایی را هزینه کنید. حتی ما گاهی اوقات وفاداری آنها به ارزش‌هایمان را با پیشنهاد یک دوره کارآموزی با بند بدون تعهد و بدون هیچ پرداختی، فقط برای اینکه بیایند و از مربیان خود مطالب جدید را یاد بگیرند، آزمایش می‌کنیم. این کار می تواند یک روش بسیار موثر برای ارزیابی واکنش ها و طرز فکر آنها باشد.

همچنین برای نشان دادن تعهد کارآفرینی، ما از همه کارمندان خود می‌خواهیم که با بنیانگذاران شریک شوند. این بدان معناست که اگر آنها در شرکت ماندگار شوند و به ما وفادار باشند، در شکل گیری چیزی که همه ما به عنوان یک نهاد واحد به دنبال آن هستیم، سهیم خواهند شد.

راه دیگر هم پیشنهادات داخلی است: اگر کارمندان ما خوشحال باشند، مطمئناً می خواهند که برخی از دوستان و آشنایان خود را نیز به جایی که در آن مشغول هستند دعوت کنند.

در پایان، به نظر ما، حتی به عنوان یک استارت‌آپ هم واقعاً می‌توانید افراد با استعداد را جذب کنید و آنها را در شرکت خود نگه دارید. ما بر اساس تجربه خود می گوییم که این کار آسان نیست، اما با صبر و تلاش، در نهایت افراد انگشت شماری در کنار شما خواهند ماند. شما در روزهای اول کار خود به ۱۰۰ کارمند نیاز ندارید، سعی کنید با ۳، ۵ یا ۱۰ نفر به بهترین تناسب برسید.

مطالعه بیشتر:       راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ طراحی سایت با CMS اختصاصی ☰ امنیت و سئو بالاتر نسبت به سایت های وردپرس ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ عدم نیاز به نصب افزونه ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ مشاوره سئو رایگان جهت رشد بیشتر ☎️ جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
ادامه
⚙️ طراحی مارکت پلیس بصورت سفارشی ✏️ امکان افزودن چندین فروشگاه ✏️ دارای پنل ادمین، فروشنده و کاربر ✏️ طراحی سفارشی با کدنویسی اختصاصی ✏️ طراحی UI/UX اختصاصی ✏️ دارای اپ اندروید، iOS و PWA ✏️ اتصال به درگاه بانکی ✏️ دارای تمامی قابلیت های سبد خرید ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه



ثبت نظر