چگونه به مشتریان خود کمک کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند موفقیت شما به این بستگی دارد که بتوانید تقاضاها را به عرضه کنندگان متصل کنید، در این مقاله ما در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.
راهنمای جامع پیاده سازی موتور جستجو در بازار آنلاین
چگونه به مشتریان خود کمک کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنندموفقیت شما به این بستگی دارد که بتوانید تقاضاها را به عرضه کنندگان متصل کنید، در این مقاله ما در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.
اولین کار شما این است که به مشتریان کمک کنید محصول یا خدمات مورد نظر خود را سریعتر و راحت تر پیدا کنند. البته، هر چیزی که آنها به دنبال آن هستند باید در سایت وجود داشته باشد، به این معنی که شما باید عرضه کنندگان کافی داشته باشید. با این حال، حتی اگر محصول یا خدمات در دسترس باشد، این موضوع تضمین نمی کند که مشتری بتواند آن را پیدا کند! شما باید راه حلهای دقیقی را طراحی کنید تا پیدا کردن یک محصول خاص را تا حد امکان راحت تر کنید.
به طور معمول، مشتریان احتمالی دو کار را برای رسیدن محصول انجام می دهند: یا عبارت مورد نظر را بخش مربوطه جستجو میکنند یا روی دسته بندی محصول کلیک میکنند، سپس آنها شروع به پالایش جستجوی خود با فیلترها می کنند یا نتایج را بر اساس مشخصه ای که بیشتر مربوط به آنها است مرتب می کنند. نمایش نتایج معمولاً به صورت فهرست یا روی نقشه نشان داده می شود.
اکنون عناصر مختلف از یک تجربه خوب کشف محصول شامل جستجو، دستهها، فیلترها، مرتبسازی و نمایش را مرور میکنیم و بهترین شیوههای مربوط به هر کدام را مورد بحث قرار میدهیم. حتی اگر قصد دارید از نرمافزار موجود در بازار برای ایجاد حداقل پلتفرم قابل دوام MVP خود استفاده کنید، یادگیری بهترینها میتواند برای مقایسه ارائهدهندگان نرمافزار مفید باشد. مثل همیشه، هیچ طرح واحدی وجود ندارد که برای همه موارد کاربردی کار کند، بازارها می توانند بسیار متفاوت از یکدیگر باشند. ما به شما کمک می کنیم تا تجربه ای را طراحی کنید که به بهترین وجه با ایده بازار خاص شما مطابقت داشته باشد.
نکته مهم:
این مقاله نهمین مقاله از سری مقالات آموزش صفر تا صد طراحی و پیاده سازی فروشگاه آنلاین و مارکت پلیس است، پیشنهاد می کنیم مقالات را پشت سر هم و از ابتدا مطالعه نمایید تا بهترین بازخورد را از کسب و کار آنلاین خود بدست آورید.
ساخت موتور جستجوی بازار آنلاین شما
هنگامی که مشتری وارد سایت شما می شود، استفاده از جستجو احتمالا اولین اقدام او است، منطقی است؛ تایپ کردن چیزی که به دنبال آن هستید بصری ترین و ساده ترین اقدام است. اگر موتورهای جستجو کامل بودند، جستجو به تنهایی کافی بود، با توصیف دقیق کلمات کلیدی و توضیحات محصول، موتور جستجو همیشه متوجه می شد که به دنبال چه هستید.
متأسفانه ساختن یک موتور جستجوی کامل بسیار دشوار است. این امر مستلزم توسعه الگوریتمهای هوش مصنوعی پیشرفته است تا نه تنها آنچه مردم میگویند، بلکه منظور آنها را درک کنید. بنابراین، در بیشتر موارد، ما با راهحلهای اساسیتری گیر کردهایم، یک کلمه کلیدی را تایپ میکنیم و فهرستی از محصولاتی را که کلمه کلیدی مذکور را در توضیحات محصول یا سایر ابردادهها دارند، دریافت میکنیم.
در برخی موارد، آنچه جستجو میشود ممکن است خود محصول نباشد، بلکه مکان محصول یا خدمات باشد. Airbnb مثال خوبی است، شما با وارد کردن شهر مقصد خود شروع می کنید تا لیستی از تمام آپارتمان های موجود در آن مکان را دریافت کنید. اجازه دهید به بررسی این دو نوع ویژگی جستجو بپردازیم.
جستجوی کلمات کلیدی
مشتریان انتظار دارند نوار جستجوی کلمه کلیدی در بالای سایت شما قرار گیرد. منطقی است که آن را تقریباً در هر صفحه از سایت خود قرار دهید تا به کاربران اجازه دهید هر زمان که نیاز داشتند جستجو کنند. البته استثنا هم وجود دارد در این مورد، و آن هم موضوع مسیر پرداخت است. هنگامی که شخصی آماده انجام یک تراکنش است، نوار جستجو ممکن است باعث حواس پرتی شود.
داشتن یک متن مکاننمای واضح با دستورالعملهای داخل نوار جستجو ایده خوبی است. به عنوان مثال، ممکن است در باکس جستجو داشته باشید: "محصولات را با کلمه کلیدی یا کد محصول جستجو کنید."
نکته کلیدی برای اینکه جستجو به خوبی کار کند مربوط بودن است، ترتیبی که نتایج نشان داده می شوند. به عنوان مثال، جستجو باید ابتدا محصولاتی را با کلمه کلیدی در عنوان و سپس مواردی که کلمه کلیدی در توضیحات وجود دارد، نشان دهد. جستجوی شما باید بتواند منطبقات جزئی را برگرداند ("دوچرخه" باید بتواند "موتور سیکلت" را پیدا کند)، اما باید تاکید بیشتری بر مطابقت های دقیق داشته باشد (عین مورد جستجو). به دلیل اشتباهات املایی، داشتن "تطابق فازی" (نمایش نتایجی که تقریباً با پرس و جو مطابقت دارند) یک امتیاز مثبت است.
یکی دیگر از ویژگی های جستجو که ممکن است مفید باشد تکمیل خودکار است که کلمات کلیدی را به عنوان نوع مشتری در جستجوی خود پیشنهاد می کند. هدف این ویژگی سریعتر کردن جستجو نیست، بلکه ارائه ایدههایی در مورد انواع کلمات کلیدی به مشتریان است. در حالی که این می تواند بسیار مفید باشد، مضر هم هست!!! در این مورد مطالعه ای توسط Baymard، موسسه ای که تحقیقات زیادی در مورد قابلیت استفاده تجارت الکترونیک انجام می دهد، نشان داد که 36 درصد از پیاده سازی های تکمیل خودکار بیشتر از اینکه مفید باشند، ضرر دارند. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید در مورد نوع پیشنهادهایی که باید بگنجانید بسیار انتخابی باشید و نباید از ورودی های جستجوی قبلی برای ایجاد پیشنهاد استفاده کنید.
از آنجایی که جستجو یکی از متداول ترین اقداماتی است که توسط مشتریان شما انجام می شود، باید نحوه استفاده آنها از آن را پیگیری کنید. لیستی از ده کلمه کلیدی رایج مورد استفاده را نگه دارید و خودتان آنها را در سایت خود آزمایش کنید. آیا از نتایج راضی هستید؟ اگر نه، به احتمال زیاد مشتریان شما هم نیستند. اگر این اتفاق بیفتد، باید عرضه را با محصولاتی افزایش دهید که با این جستجوها مطابقت دارند، مطمئن شوید که نوع مناسبی از مشتریان را با پیشنهاد ارزش خود جذب می کنید، یا به تامین کنندگان خود کمک کنید از کلمات کلیدی بهتری در فهرست های خود استفاده کنند، یا روش جستجوی خود را تغییر دهید. .
جستجوی مکان
جستجوی مکان، محصولات را بر اساس موقعیت فیزیکی آنها پیدا می کند. هنگام استفاده از جستجوی مکان، مشتریان شما باید بتوانند در سطوح مختلف جستجو کنند، از نام شهر یا کشور گرفته تا کد پستی و آدرس خیابان.
جستجوی مکان نه تنها باید مطابقت دقیق را نشان دهد، بلکه باید نتایج نزدیک به مکان مشخص را نیز ارائه دهد. اگر نام خیابان خاصی را جستجو می کنید، احتمالاً به لیست خیابان های اطراف نیز علاقه مند هستید. جستجوی مکان می تواند با شعاع همراه باشد: آیا می خواهم محصولاتی را در محدوده 5 یا 50 کیلومتری پیدا کنم؟
به طور کلی، نتایج جستجوی مکان بر روی نقشه نمایش داده می شود. اگر به جای نقشه از فهرست استفاده می شود، نتایج باید بر اساس نزدیکی به مکان ارائه شده توسط مشتری مرتب شوند. در این سناریو، جستجوی مکان بیشتر شبیه یک روش مرتبسازی عمل میکند.
تکمیل خودکار بیشتر با جستجوی مکان استفاده می شود تا جستجوی کلیدواژه، و دلیل خوبی برای این موضوع وجود دارد، فقط تعداد محدودی مکان ممکن وجود دارد، که بازگشت نتایج مرتبط را آسان تر می کند. موتورهای جستجوی موقعیت مکانی مانند Google Maps می توانند این ویژگی را به صورت خارج از جعبه ارائه دهند.
محصول مرتبط: طراحی اپلیکیشن مارکت پلیس
طبقه بندی خود را با دسته بندی تعریف کنید
وقتی مشتریان شما بدانند که به دنبال چه هستند، جستجو بهترین ابزار انتخابی است. با این حال، هنگامی که جستجو در دسترس کاربران نیست، امکان مرور قابلیت های سایت مهم می شود. اولین اقدام معمولی انتخاب دسته بندی محصول مربوطه است. معمولا هنگامی که لیست را باز می کنید، لیست عظیمی از دسته ها نمایش داده می شود که اولین قدم منطقی انتخاب یکی از آنهاست.
دسته ها معمولا برای تعریف ساختار سایت شما استفاده می شوند. آنها همچنین ارائه دهندگان شما را با بیان اینکه چه نوع محصولات یا خدماتی را باید فهرست کنند، راهنمایی می کنند. اگر آنها نمی توانند یک دسته بندی مناسب برای کالاهای خود پیدا کنند، ممکن است سایت شما مکان مناسبی برای تجارت آنها نباشد.
آیا جستجو یا دسته بندی ها باید در سایت شما برجسته تر باشند؟ بستگی دارد!!! به طور معمول، جستجو بهترین انتخاب است، اما اگر سایت شما انتخاب زیادی برای کاربر ندارد، تأکید بیشتر بر دستهها ممکن است منطقی باشد. این به مشتریان کمک می کند تا آنچه را که پیشنهاد می شود کشف کنند و احتمال دریافت پیام تاسف بار "نتیجه جستجو وجود ندارد" را به مشتریان کاهش می دهد.
تقریباً تمام سایتهای تجارت الکترونیک سنتی دارای ساختار دستهبندی سلسله مراتبی هستند، با دستهها، زیرمجموعهها، «زیر دستهها» و غیره. یک محصول معمولاً فقط به یک دسته تعلق دارد، اگرچه داشتن یک زیرمجموعه در چندین دسته سطح بالا منطقی است.
با این حال، برخی از بازارهای آنلاین جدیدتر ساختار طبقه بندی را به طور کامل حذف می کنند. این امر به ویژه در میان بازارهایی که فقط انواع بسیار خاصی از محصولات یا خدمات را ارائه می دهند رایج است. Airbnb مثال خوبی است: به جای ساختار دسته بندی سلسله مراتبی، از جستجوی دارای فیلترهای متنوع استفاده می کنند، جستجوی مکان که می تواند با استفاده از فیلترها برای ویژگی های مختلف آپارتمان محدود شود.(بعداً در مورد فیلترها بیشتر صحبت خواهیم کرد.). در سایت هایی مانند دیجی کالا نیز از ساختار منوی سفارشی (مگا منو) استفاده شده است که ساختار پیچیده تری نسبت به منوهای سنتی دارد.
اگر تصمیم به استفاده از دستهها دارید، توصیه میکنم در روزهای اولیه بازار خود با احتیاط از آنها استفاده کنید. خیلی اوقات، من می بینم که بنیانگذاران بازارهای نوپا (استارتاپ) از سایت های تجارت الکترونیک بزرگ سرنخ می گیرند و ساختارهای دسته بندی پیچیده ای را با ده ها دسته بندی سطح بالا و ده ها زیرمجموعه ایجاد می کنند. این ایده خوبی است فقط در صورتی که انتظار دارید سایت خود را با هزاران محصول راه اندازی کنید. در غیر این صورت فقط باعث گیج شدن کاربران شما خواهد شد. مرور یک ساختار دسته بندی پیچیده می تواند بسیار خسته کننده باشد، به خصوص اگر اکثر آنها خالی باشند. تمرکز محدود و تعداد محدودی از دستهها معمولاً بهترین راه برای شروع است.
یک قانون سرانگشتی خوب این است که هیچ دستهای نباید هنگام راهاندازی خالی باشد. اگر عرضه کافی برای 100 زیرمجموعه ندارید، فقط 5-6 دسته سطح بالا و بدون زیرمجموعه در نظر بگیرید (فقط برای محصولاتی دسته بندی ایجاد کنید که آنرا موجود دارید) بدون مجموعه وسیعی از محصولات، این برای مشتریان شما کافی خواهد بود که محصولات یا خدماتی را مشاهده کنند که وجود دارد نه دسته بندی های خالی. هنگامی که شروع به افزودن محصولات و ارائه دهندگان بیشتری می کنید، می توانید دسته ها و زیرمجموعه های جدیدی را بر اساس عرضه و تقاضا اضافه کنید. این رویکرد عرضه محور منجر به قابلیت استفاده بسیار بهتر برای کاربران شما می شود.
مطالعه بیشتر: نکاتی را که باید هنگام طراحی اپلیکیشن و سایت بدانیم
فیلتر کردن نتایج
برای اینکه مشتریان شما دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنید، انجام یک جستجوی ساده یا انتخاب یک دسته ممکن است کافی نباشد. هنگام وجود نتایج زیاد، مشتری باید بتواند نتایج را در ابعاد مختلف فیلتر کند، به این نوع جستجوی وجهی می گویند و درست کردن آن می تواند بسیار پیچیده باشد. Baymard در مطالعات خود دریافت که تنها 40 درصد از سایتهای تجارت الکترونیکی از جستجوی وجهی استفاده میکنند و تنها 16 درصد از وبسایتهای بزرگ تجارت الکترونیک، تجربه فیلترینگ نسبتاً خوبی را ارائه میدهند.
یک خطای رایج عدم وجود فیلترهای دسته بندی خاص است. اگر بازار شما در مورد فروش کفش و کیف دستی است، ممکن است فیلتری برای اندازه کفش داشته باشید. این برای افرادی که به دنبال کفش هستند منطقی است، اما برای کسانی که به دنبال کیف هستند، منطقی نیست. شما فقط باید فیلتر سایز کفش را برای مشتریانی که به دنبال کفش هستند نمایش دهید. Baymard دریافت که 42٪ از تمام وب سایت های تجارت الکترونیک از این استراتژی استفاده نمی کنند.
بخش بزرگ در مورد فیلترها این است که می توان از آنها برای طبقه بندی محصولات شما به روش های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، می توانید از فیلترهای به اصطلاح موضوعی استفاده کنید. اگر به مثال کفش ادامه دهیم، یک موضوع می تواند مناسب بودن کفش برای زمستان یا تابستان باشد. این طبقه بندی برای ساختار دسته بندی سنتی مناسب نیست، اما برای برخی از مشتریان، ممکن است عامل حیاتی در جستجوی آنها باشد. مثال دیگر مشتریانی هستند که فقط به کفش های نایک علاقه دارند و می خواهند بر اساس برند فیلتر کنند.
درست مانند دستهها، هنگام افزودن فیلترهای جدید محتاط باشید. هر بار که به فکر افزودن یک فیلتر جدید هستید، از خود بپرسید: "آیا این فیلتر برای سایت من کاربردی است؟" اگر فیلترهای زیادی اضافه کنید، سایت شما شلوغ می شود و مشتریان شما به سختی فیلتر مورد نظر خود را پیدا می کنند. علاوه بر این، زمانی که یک بازار عرضه گسترده ای نداشته باشد، مشتریان به احتمال زیاد در موقعیتی قرار می گیرند که ترکیبی از فیلترها هیچ نتیجه ای نداشته باشد، البته باید از این کار اجتناب کرد. در عوض، فقط با چند فیلتر مهم شروع کنید و بعداً (در صورت نیاز) بیشتر اضافه کنید. آزمایش سایت خود با ترکیب های مختلف جستجو، دسته بندی و فیلتر برای اینکه ببینید چه نوع نتایجی برمی گردند. (این مدل، هرگز ایده بدی نیست.)
مرتب سازی نتایج
خصوصیات هر یک از مشتریان شما متفاوت است. برخی از آنها بدون توجه به هزینه، بهترین محصول را می خواهند، برخی نسبت به قیمت حساس تر هستند و از محصولات ارزان تر شروع به جستجو می کنند. گروه سوم فقط می خواهند از فروشندگان قابل اعتماد خرید کنند، ارائه دهندگانی که بهترین بررسی ها را دارند، با این حال گروه دیگری به طور مرتب از بازار شما بازدید می کنند و می خواهند آخرین موارد اضافه شده را مرور کنند و از تخفیفات ویژه شما بهره مند شوند. استفاده از یک روش مرتبسازی نمیتواند همه خواسته های این گروهها را برآورده کند.
به طور کلی، بهترین پیشفرض برای نتایج جستجو، مرتبسازی بر اساس ارتباط است: نتایجی که بیشترین ارتباط را بر اساس درخواست ارائه شده توسط مشتری دارند. اگر کاربر در حال مرور یک دسته است، میتوانید ابتدا جدیدترین محصولات را نشان دهید یا حتی فهرستها را به صورت دستی انتخاب کنید تا ابتدا مهمترین نتایج دسته را نشان دهید. اگر محصولات زیادی در بازار خود ندارید، این مورد ممکن است کافی باشد. با این حال، با افزایش تعداد محصولات، گزینههایی برای مرتبسازی بر اساس تاریخ انتشار، قیمت و رتبهبندی بر اساس نظر کاربران ممکن است مفید باشند، این را با صحبت با مشتریان خود تأیید کنید. شما نمی خواهید پیچیدگی سایت خود را با قابلیتی که هیچ کس از آن استفاده نخواهد کرد افزایش دهید.
مهم است که در نظر بگیرید که آیا به نفع شماست که به مشتریان اجازه دهید بر اساس یک ویژگی خاص مرتب سازی انجام دهند یا خیر، به عنوان مثال، امکان مرتب سازی بر اساس قیمت ممکن است ارائه دهندگان را تشویق کند تا قیمت های خود را کاهش دهند تا به بالای لیست برسند. این به نوبه خود ممکن است گاهی منجر به ارائه کیفیت پایین تر شود. یک جایگزین مناسب، داشتن فیلتر قیمت برای کاربران حساس به قیمت است.
مطالعه بیشتر: راهنمای طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار
نمایش نتایج
دو روش معمول برای نمایش پیشنهادات بازار عبارتند از یک لیست و یک نقشه. نقشه ها اغلب در کنار یک لیست نشان داده می شوند.
به عنوان یک لیست
رایج ترین راه برای نمایش محصولات در یک لیست، استفاده از شبکه ای از تصاویر بزرگ محصول است. این بسیار منطقی است: عکسهای باکیفیت نقش مهمی در جذاب کردن بازار شما از نظر بصری دارند. در روزهای اولیه بازار شما باید روی این جنبه تاکید شود.
در یک سایت سنتی، «بنرهای» محصول همه به یک اندازه هستند. یک طراحی متفاوت در سایت های سنتی داشتن ارتفاع های مختلف برای بنرها است که توسط سایت رسانه های اجتماعی Pinterest رایج شده است. این فرمت کل تصویر را نمایش می دهد که به ویژه در سایت هایی با محتوای تولید شده توسط کاربر زیاد مفید است. برخی از ارائه دهندگان شما از تصاویر پرتره استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر از منظره استفاده می کنند، که در صورتی که همه بنرها نیاز به یک اندازه داشته باشند، می تواند منجر به اثرات آزار دهنده بصری شود.
با این حال، طراحی شبکه ای به سبک Pinterest دارای نقاط منفی است، به خصوص در زمینه بازار آنلاین. زمانی که کاربران نیاز به مرور سریع محتوای بصری دارند، این یک قالب ارائه موثر است، اما زمانی که نیاز به یافتن یک محصول خاص دارند، مناسب نیست. تنوع ابعاد می تواند احساس آشفتگی و بهم ریختگی داشته باشد و مانع از استفاده شود. هنگام قرار دادن صحیح تصاویر محصول ممکن است مشکلات عملکردی نیز ایجاد شود. به این دلایل، من این روش را برای اکثر بازارها توصیه نمی کنم. مارکت پلیس Etsy اخیراً سعی کرد از آن استفاده کند اما در نهایت به برخی دلایل منصرف شد.
اگر از محصولات یا خدمات موجود در بازار شما به راحتی نمی توان عکس تهیه کرد، یک لیست ساده می تواند جایگزین بهتری برای نمایش شبکه ای باشد. با این حال، در صورت امکان، ارائه روشی خلاقانه برای استفاده از عکسها برای فهرستها به جذابتر شدن سایت شما از نظر بصری کمک میکند. به عنوان مثال، اگر ارائه دهندگان شما خدمات ناملموسی مانند مشاوره تجاری یا مربیگری ارائه می دهند، می توانند به سادگی از عکس نمایه خود به عنوان عکس محصول استفاده کنند.
برای بنرهای محصول، یک نکته در طراحی خوب این است که مهمترین اطلاعات آنرا را در بنر نشان دهید. این باعث می شود مشتری به سرعت مهم ترین اطلاعات را پیدا کند و بازار شما را بدون درهم ریختگی نگه می دارد. ضروری ترین ویژگی ها عبارتند از عنوان و قیمت فهرست (در صورت وجود) و در صورت موجود بودن عکس، حتما باید نمایش داده شود. اگر اعتماد در بازار شما اهمیت ویژه ای دارد، می توانید رتبه بندی هر ارائه دهنده را در کنار نام آنها نشان دهید. اگر بازار شما مبتنی بر مکان است، اطلاعات فاصله می تواند برای کاربران مفید باشد. این گزینه های اساسی باید رایج ترین موارد را پوشش دهند. توضیحات محصول طولانی را به بنرها اضافه نکنید، آنها فقط سایت شما را شلوغ نشان می دهند و سر و صدای غیر ضروری ایجاد می کنند.
سه رویکرد اصلی برای مدیریت مرور وجود دارد. سنتی ترین آنها صفحه بندی است، شما مجموعه ای از نتایج را با پیوندهایی برای انتقال به صفحات نتایج دیگر نمایش می دهید. Baymard دریافت که مشتریان صفحه بندی را راهی آهسته برای مرور می دانند و اغلب منجر به این می شود که هرگز از صفحه اول فراتر نروند. در برخی موارد، این ممکن است هدف شما باشد، اگر احساس می کنید که 20 نتیجه اول جستجوی شما مرتبط ترین نتایج مورد انتظار شما هستند و مشتریان شما باید روی آنها تمرکز کنند، پنهان کردن بقیه نتایج در پشت صفحه بندی می تواند استراتژی خوبی باشد.
با این حال، در بیشتر موارد، منطقی است که به مشتریان خود اجازه دهید همه نتایج را به راحتی مرور کنند. صفحه بندی به خصوص اگر کاربران بخواهند چندین محصول را به سرعت مقایسه کنند مشکل ساز است، زیرا ممکن است شامل رفت و برگشت بین صفحات مختلف باشد.
اسکرول بی نهایت یک راه محبوب برای سرعت بخشیدن به مرور است، این کار با بارگیری خودکار نتایج جدید هنگامی که کاربر صفحه را پایین میکشد، کار میکند. گزینه دیگر ارائه دکمه بارگذاری بیشتر در انتهای لیست نتایج است که به مشتری امکان می دهد تصمیم بگیرد که آیا می خواهد نتایج بیشتری ببیند یا خیر. اگر کاربر روی دکمه کلیک کند، نتایج بهجای بارگذاری یک صفحه جدید، مستقیماً در زیر آخرین نتایج اضافه میشوند.
Baymard دریافته است که بهترین گزینه از نظر کاربری، ترکیب بینهایت اسکرول و دکمه بارگذاری بیشتر است، ابتدا 10 تا 30 محصول را نشان دهید، سپس به اضافه کردن 10 تا 30 محصول دیگر در حین پیمایش کاربر ادامه دهید، مقدار دقیق بستگی به زمینه بازار آنلاین شما دارد، تا زمانی که به 50-100 محصول برسید. هنگامی که در پایین قرار گرفتید، باید دکمه بارگذاری بیشتر را نمایش دهید.
چرا این ترکیب؟ یکی از مشکلات اسکرول بی نهایت این است که از استفاده فوتر در وب سایت شما جلوگیری می کند. هنگامی که کاربر به سمت پایین صفحه حرکت می کند، محصولات جدید به طور خودکار بارگیری می شوند و پاورقی را دورتر می کنند. برای استفاده از فوتر در سایت خود، باید هر از چند گاهی به کاربران خود فرصتی برای اسکرول بی نهایت بدهید. برای ادامه بارگذاری محصولات بیشتر، می توانند روی دکمه بارگذاری بیشتر کلیک کنند.
علاوه بر این، هنگام نمایش نتایج جستجو، ایده خوبی است که روی مواردی تمرکز کنید که بیشترین ارتباط را دارند. استفاده از دکمه load more به شما این امکان را می دهد که این کار را انجام دهید زیرا بر نتایجی که بعد از دکمه می آیند تاکید کمتری می کند.
روی یک نقشه
هنگام نمایش نقشه، نکته مهمی که باید تصمیم بگیرید این است که یک منطقه با چه ابعادی روی نقشه نشان داده شود، به عبارت دیگر، نقشه شما باید چقدر "زوم" داشته باشد. اگر از Google Maps API برای جستجوهای مبتنی بر مکان استفاده میکنید، گوگل متوجه میشود که مشتری منطقه کوچکتری میخواهد یا بزرگتر و بر این اساس نقشهای را در سطح بزرگنمایی مربوطه نشان میدهد.
بسیاری از بازارهای مدرن زمانی که کاربر نقشه را جابهجا میکند، راهی برای تازه کردن جستجوی مکان ارائه میدهند. این یک روش راحت برای اصلاح جستجوی مکان بدون نیاز به چندین بار وارد کردن عبارت جستجو است. اگر قصد استفاده از جستجوی مکان را دارید، قطعاً یک تمرین توصیه شده است. فهرست و نقشه باید با هم کار کنند: اگر نقشه جابجا شد، فهرست نیز باید به روز شود.
فهرست و نقشه می توانند به روش های دیگری نیز با هم عمل کنند. به عنوان مثال: وقتی ماوس را روی یک پین روی نقشه نگه میدارید، فهرست میتواند به سمت آن فهرست خاص حرکت کند. برعکس، اگر ماوس را روی یک فهرست نگه دارید، نقشه میتواند آن فهرست را برجسته کند. این اطلاعات مفیدی را به مشتری منتقل می کند، زیرا آنها می توانند به سرعت اطلاعات مکان و فهرست را با هم مقایسه کنند.
در نمای ترکیبی فهرست و نقشه، رایج ترین راه برای مرور، صفحه بندی است. دلیل آن عملی است: فهرست و نقشه باید همیشه فهرستهای یکسانی را نشان دهند و اگر کاربر با اسکرول بینهایت مسیر طولانی را پایین بیاورد، ممکن است نقشه شلوغ شود. با این حال، گاهی اوقات می توان از اسکرول بی نهایت و دکمه بارگذاری بیشتر نیز استفاده کرد.
کشف خودکار
هدف برخی از بازارهای خدمات این است که مشتری بتواند به راحتی جستجو و مقایسه ارائه دهندگان مختلف را انجام دهند. این امر بهویژه در زمینه برنامههای تلفن همراه «بر اساس تقاضا» مانند Uber و Instacart رایج است که همه در مورد زمان واقعی و کارایی هستند. در این بازارها، خدمات ارائه شده به قدری استاندارد است که مشتری واقعاً اهمیتی نمی دهد که ارائه دهنده کیست. آنها با عدم نیاز به مقایسه ارائه دهندگان در زمان کاربران صرفه جویی می کنند. در عوض، بازار از یک الگوریتم برای ارسال خودکار یک ارائه دهنده مناسب بر اساس درخواست ساده مشتری استفاده می کند.
رویکرد درخواستی بهویژه در بازارهای خدماتی که نوع نیروی کار به مهارتهای حرفهای خاصی نیاز ندارد به عنوان مثال، تحویل و تمیز کردن کار میکند. در همین حال، بازارهای خدمات حرفه ای (از توسعه وب سایت گرفته تا تعمیرات خانه) معمولاً نمی توانند از این رویکرد به طور کارآمد استفاده کنند. نگهداری از کودک و مراقبت از سالمندان نمونه های دیگری از خدماتی است که الگوریتم ها معمولاً دارای دقت کافی نیستند. در این نوع سایت ها، ترجیحات شخصی و اعتماد بسیار مهم است. مشتریان میخواهند نمایههای ارائهدهندگان مختلف را از نزدیک مطالعه کنند، ببینند چگونه خودشان را توصیف کردهاند، مشتریان دیگر دربارهشان چه نوشتهاند و غیره.
مطالعه بیشتر: ۵ دلیل برای اینکه چرا کسب و کار شما به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد
یک مثال در مورد قرار دادن همه این موارد
اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه چیزهایی را که در این فصل آموختهایم در بازار نمونه خود از فصلهای قبلی اعمال کنیم: بازاری برای خدمات آموزشی شخصی.
رویکرد خودکار "در صورت تقاضا" واقعاً در این مورد کار نمی کند. سطح خدمات بین ارائه دهندگان مختلف ممکن است به طور چشمگیری متفاوت باشد و هر کدام سبک خاص خود را دارند. مشتریان می خواهند بتوانند ارائه دهندگان مختلف را با هم مقایسه کنند.
اولین تصمیم این است که از کلمه کلیدی یا جستجوی مکان استفاده کنید. در خدمات آموزشی شخصی، موقعیت مکانی مهم است: شما می خواهید یک مربی در نزدیکی خانه یا محل کار خود پیدا کنید. در همین حال، دقیقاً مشخص نیست که با جستجوی کلمه کلیدی چه چیزی جستجو می شود. بنابراین، جستجوی مکان یک گزینه منطقی است.
استفاده از دسته ها منطقی است. آنها روشی مؤثر برای توصیف ویژگی اصلی خدمات ارائه شده هستند یعنی نوع فعالیت. می توانید با یک سلسله مراتب تک سطحی شروع کنید و در صورت نیاز سطح دوم را بعداً اضافه کنید. به عنوان مثال، سطح بالا می تواند ورزش های رزمی، با کاراته، جودو و غیره در زیر آن باشد.
همچنین باید چند فیلتر کلیدی اضافه کنید که مهمترین ابعاد را توصیف می کند. قیمت یک امر بدیهی است. مشتریان شما بودجه های متفاوتی دارند، بنابراین باید بتوانند بر اساس حداکثر قیمتی که می توانند بپردازند فیلتر کنند. بعد منطقی دیگر سطح تمرین است: آیا شما یک ورزشکار مبتدی هستید یا حرفه ای؟ فیلتر کردن بر اساس جنسیت نیز ممکن است برای برخی از مشتریان مرتبط باشد. با این سه فیلتر، شما باید خوب باشید. گزینه های مرتب سازی لازم نیست زیرا جستجوی مکان به اندازه کافی آن قسمت را مدیریت می کند.
منطقی ترین راه برای نمایش نتایج، نقشه و فهرست کنار هم است. فهرست باید به صورت شبکه ای باشد و تاکید زیادی روی عکس ها داشته باشد. مربیان می توانند عکس های جلسات آموزشی خود را ارائه دهند یا به سادگی از عکس های خود استفاده کنند. بهترین گزینه سبک مرور، صفحه بندی است، زیرا نمی خواهید نتایج زیادی را به طور همزمان روی نقشه نمایش دهید.
خلاصه این مقاله
در این فصل، مهمترین جنبههای فرآیند یافتن کالا و خدمات در بازار آنلاین را بررسی کردیم: جستجو، دستهها، فیلترها، مرتبسازی و نمایش نتایج.
جستجو مهم ترین دعوت به اقدام برای مشتریان شما است. اولین تصمیمی که باید بگیرید بین کلمه کلیدی و جستجوی مکان است. دسته بندی ها می توانند در ساختار سایت شما مفید باشند، اما می تواند منطقی باشد که به طور کامل از آنها صرف نظر کنید و فیلترهایی را بر اساس ابعاد مختلف جایگزین کنید. مرتبسازی بر اساس ارتباط عموماً یک گزینه مرتبسازی پیشفرض به اندازه کافی خوب است، اما اگر بازار شما محصولات زیادی دارد، معیارهای دیگر برای مرتبسازی میتواند مفید باشد. دو روش معمولی برای نمایش محصولات یا خدمات، فهرست و نقشه هستند.
در روزهای اولیه راه اندازی بازار آنلاین شما، زمانی که عرضه شما محدود است، ایده خوبی است که دستهها یا فیلترهای زیادی نداشته باشید، فیلترهای زیاد میتوانند حواسپرتی را ایجاد کنند و در صورت یافتن هیچ محصولی باعث ناامیدی شوند. با اصول اولیه شروع کنید و با رشد بازار آنلاین شما، مشتریانتان شروع به ارائه بازخورد در مورد نیازهایشان به شما می کنند، شما می توانید ساختار جامع تری را اضافه کنید.
ثبت نظر