چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم | راهنمای جامع مرحله به مرحله

پیش از شروع کسب و کار، باید به طور کامل برای اجرای آن برنامه ریزی کنید و به خاطر داشته باشید که به طور قطع در هنگام اجرا با مشکلاتی روبرو خواهید شد. برای اداره یک کسب و کار موفق، باید خود را با شرایط متغیر تطبیق دهید. یادگیری نحوه راه اندازی کسب و کار خود شامل انجام تحقیقات گسترده بازار در زمینه کاری شما و جمعیت شناسی مشتریان بالقوه شما است که بخش مهمی از تهیه یک برنامه تجاری است.

نحوه راه اندازی کسب و کار

پیش از شروع کسب و کار، باید به طور کامل برای اجرای آن برنامه ریزی کنید و به خاطر داشته باشید که به طور قطع در هنگام اجرا با مشکلاتی روبرو خواهید شد. برای اداره یک کسب و کار موفق، باید خود را با شرایط متغیر تطبیق دهید. یادگیری نحوه راه اندازی کسب و کار خود شامل انجام تحقیقات گسترده بازار در زمینه کاری شما و جمعیت شناسی مشتریان بالقوه شما است که بخش مهمی از تهیه یک برنامه تجاری است.

علاوه بر فروش محصول یا خدمات خود، باید برند خود را بسازید و دنباله‌ای از افراد علاقه‌مند به آنچه کسب و کارتان ارائه می‌دهد، ایجاد کنید. این مقاله برای کسی است که می‌خواهد یاد بگیرد چگونه کسب و کاری راه‌اندازی کند.

راه اندازی کسب و کار می تواند کار سختی باشد، اما اگر فرآیند راه اندازی شرکت جدید خود را به مراحل جداگانه تقسیم کنید، می توانید آن را آسان تر کنید. به جای اینکه بدون هیچگونه دیدگاه و با حدس زدن از یکجا شروع کنید، می توانید روش های امتحان شده و درست کارآفرینانی را دنبال کنید که با موفقیت این کار را انجام داده اند. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه کسب و کار خود را راه اندازی کنید، این لیست 10 مرحله ای را دنبال کنید تا کسب و کار خود را از یک ایده خام به یک گزینه واقعی تبدیل کنید.

Start a Business

۱- ایده خود را اصلاح کنید.

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار هستید، احتمالاً از قبل ایده ای در مورد چیزی که می خواهید به صورت آنلاین بفروشید یا حداقل بازاری که می خواهید وارد آن شوید، دارید. جستجوی سریعی برای شرکت های موجود در صنعت مورد نظر خود انجام دهید و یاد بگیرید که مدیران برند فعلی چه کار می کنند و دریابید که چگونه می توانید این کار را بهتر از آنها انجام دهید. اگر فکر می کنید کسب و کار شما می تواند چیزی را ارائه دهد که سایر شرکت ها ارائه نمی دهند (یا همان چیز را سریعتر، باکیغفیت تر و ارزان تر)، یک ایده درست دارید و آماده ایجاد یک برنامه تجاری هستید.

چرا وضعیت خود را باید تعریف کنید؟

همیشه با "چرا؟" شروع کنید. "خوب است بدانید که چرا کسب و کار خود را راه اندازی می کنید. در این فرآیند، ممکن است عاقلانه باشد که بین اینکه آیا کسب و کار یک "چرا؟" شخصی را خدمت می کند یا یک "چرا؟" بازار را تمایز قائل شوید. زمانی که «چرا»ی شما بر رفع نیاز بازار متمرکز است، دامنه کسب و کار شما همیشه از کسب و کاری که برای برآوردن یک نیاز شخصی طراحی شده است، بزرگتر خواهد بود.

فرانچایز را در نظر بگیرید.

گزینه دیگر این است که یک شعبه فرنچایز از یک شرکت معتبر را باز کنید. مفهوم، پیروی از برند و مدل کسب و کار از قبل وجود دارد. شما فقط به یک مکان خوب و وسایلی برای تأمین مالی عملیات خود نیاز دارید. (فرانچایز حالتی از کسب و کار است که به شرکت یا فردی این اجازه را می دهد تا در منطقه ای مشخص از برند و نام تجاری شرکتی دیگر استفاده کند برای مثال گرفتن نمایندگی هایپر مارکت ها یا رستوران های زنجیره ای.)

اگر به دنبال ایده برای راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید، مقاله " 35 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در سال 1403 " را مطالعه نمایید.

برای کسب و کار خود، طوفان فکری راه بیاندازید.

صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید، درک استدلال پشت ایده شما بسیار مهم است. بسیاری از مشاوران بزرگ کسب و کار بر این موضوع تاکید دارند که بعد از تعیین ارزش ایده، طوفان فکری برای بهبود آن ایده برگزار کنند.

مشتریان هدف خود را مشخص کنید.

اغلب افراد بدون اینکه به فکر کردن در مورد چه کسی مشتری آنها خواهد بود و چرا این مشتریان می خواهند از آنها خرید کنند یا آنها را انتخاب کنند، کسب و کار خود را راه اندازی می کنند.

شما باید مشخص کنید که چرا می خواهید با این مشتریان کار کنید، آیا تمایل به آسان تر کردن زندگی مردم دارید؟ یا از خلق هنر برای رنگ آمیزی دنیای آنها لذت می برید؟ شناسایی این پاسخ ها به شفاف سازی مأموریت شما کمک می کند. ثالثاً، می خواهید تعریف کنید که چگونه این ارزش را به مشتریان خود ارائه می دهید و چگونه آن ارزش را به روشی که حاضر به پرداخت هزینه برای آن هستند، اجرا کنید.

در طول مرحله ایده پردازی، باید جزئیات اصلی را نهایی کنید. اگر ایده ای نباشد که به آن علاقه مند باشید یا اگر بازاری برای موضوع شما وجود نداشته باشد، زمان آن فرا رسیده باشد که به ایده های دیگر فکر کنید.

نکته: برای اصلاح ایده تجاری خود، «چرا»ی خود، مشتریان هدف و نام تجاری خود را شناسایی کنید.

در صورتیکه میخواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله " راهنمای جامع صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی " را حتما مطالعه نمایید.

Start a Business

2- پلن کسب و کار خود را بنویسید

وقتی ایده‌ی خود را در نظر گرفتید، باید از خود چند سوال مهم بپرسید: هدف کسب و کار شما چیست؟ به چه کسانی می‌فروشید؟ اهداف نهایی شما چیست؟ چگونه هزینه‌های راه‌اندازی را تأمین خواهید کرد؟ این سوالات می‌توانند در یک طرح کسب و کار خوب پاسخ داده شوند.

صاحبان کسب و کار جدید با ورود به بازار و بدون فکر کردن در این جنبه‌های کسب و کار، اشتباهات زیادی انجام می دهند. شما باید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. چه کسی محصول یا خدمات شما را خریداری خواهند کرد؟ چه معنایی دارد اگر کسی متقاضی محصول یا خدمات شما نباشد؟

تحقیقات بازار انجام دهید

انجام تحقیقات بازار کامل در مورد زمینه کاری شما و مشخصات جمعیت‌شناختی مشتریان بالقوه‌تان، بخش مهمی از تهیه‌ی یک برنامه‌ی تجاری است. این شامل انجام نظرسنجی‌ها، تشکیل گروه برای طوفان فکری، تحقیق در اینترنت و داده‌های عمومی است.

تحقیقات بازار به شما کمک می‌کند تا مشتریان هدف خود، نیازها، ترجیحات و رفتار آن‌ها و همچنین صنعت و رقبا را بهتر درک کنید. بسیاری از متخصصان کسب و کار کوچک توصیه می‌کنند که اطلاعات جمعیتی را جمع‌آوری کرده و یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا فرصت‌ها و محدودیت‌های بازار خود را بهتر درک کنید.

بهترین شرکت‌های کوچک محصولات یا خدماتی متمایز از رقبا دارند. این امر به طور قابل توجهی بر چشم‌انداز رقابتی شما تأثیر می‌گذارد و به شما امکان می‌دهد ارزش منحصر به فردی را به مشتریان بالقوه منتقل کنید.

راه خروج را در نظر بگیرید.

همچنین هنگام تدوین برنامه‌ی کسب و کار خود، در نظر گرفتن یک راه خروج (فرار)، فکر خوبی است. ایجاد تصویری از چگونگی خروج نهایی از کسب و کار، شما را مجبور می‌کند به آینده بهتر و دقیق تر نگاه کنید.

اغلب کارآفرینان جدید آنقدر از کسب و کار خود هیجان‌زده و مطمئن هستند که فکر می کنند در هر کجا برای آنها مشتری خواهند بود، این موضوع باعث می شود که وقت بسیار کم یا حتی هیچ وقتی برای نشان دادن برنامه‌ی ترک کسب و کار اختصاص نمی‌دهند.

وقتی سوار هواپیما می‌شوید، اولین چیزی که به شما نشان می‌دهند چیست؟ چگونه از آن خارج شوید (نشان دادن موقعیت درب ها برای خروج). وقتی به سینما می‌روید، قبل از شروع نمایش به چه چیزی اشاره می‌کنند؟ خروج‌ها کجاست؟ در اولین هفته‌ی مهدکودک، آن‌ها تمام بچه‌ها را ردیف می‌کنند و به آن‌ها تمرین‌های آتش‌نشانی برای خروج از ساختمان آموزش می‌دهند. بارها شاهد مدیران تجاری بوده‌ایم که برای کسب و کار خود، سه یا چهار مسیر خروج از پیش تعیین‌شده ندارند. این امر منجر به کاهش ارزش شرکت و حتی نابودی روابط آنها شده است.

یک برنامه‌ی تجاری به شما کمک می‌کند تا بفهمید شرکت شما به کجا می‌رود، چگونه بر هر گونه مشکل احتمالی غلبه می‌کند و برای ادامه‌ی کار به چه چیزی نیاز دارید.

درصورتیکه می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله " راهنمای جامع نوشتن طرح تجاری برای اپلیکیشن موبایل " می تواند به شما کمک کند.

Start a Business

۳- وضعیت مالی خود را ارزیابی کنید

شروع هر کسب و کاری هزینه‌ای دارد، بنابراین باید نحوه‌ی پوشش دادن هزینه‌ها را تعیین کنید. آیا برای تأمین مالی راه‌اندازی خود منابع دارید یا نیاز به قرض گرفتن پول دارید؟ اگر قصد دارید شغل فعلی خود را ترک کنید تا روی کسب و کار خود تمرکز کنید، آیا تا زمانی که سود کسب کنید، پس‌اندازی برای تأمین مخارج خود دارید؟ میزان هزینه‌های راه‌اندازی خود را بررسی و پیدا کنید.

بسیاری از استارت‌آپ‌ها به دلیل کمبود سرمایه قبل از سودآوری شکست می‌خورند. بد نیست که میزان سرمایه‌ی اولیه‌ی مورد نیاز خود را بیشتر از حد معمول برآورد کنید، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا کسب و کار شروع به ایجاد درآمد پایدار کند.

تحلیل سر به سر انجام دهید

یکی از راه‌های تعیین مقدار پولی که نیاز دارید، انجام تحلیل سر به سر است. این عنصر ضروری از برنامه‌ریزی مالی به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا زمانی را که شرکت، محصول یا خدمات آن‌ها سودآور خواهد شد، تعیین کنند.

فرمول ساده است:
هزینه‌های ثابت ÷ (قیمت متوسط ​​هر واحد – هزینه‌های متغیر) = نقطه سر به سر

هر کارآفرینی باید از این فرمول به عنوان ابزاری استفاده کند زیرا به شما حداقل عملکردی را که کسب و کارتان باید برای جلوگیری از ضرر مالی به دست آورد، نشان می‌دهد. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا دقیقاً بفهمید سود شما از کجا می‌آید، بنابراین می‌توانید اهداف تولید را بر اساس آن تنظیم کنید. در اینجا سه دلیل رایج برای انجام تحلیل سر به سر آورده شده است:

✔️ سودآوری را تعیین کنید. این معمولاً بالاترین علاقه‌ی هر صاحب کسب و کاری است. از خودتان بپرسید: برای پوشش تمام هزینه‌هایم به چه میزان درآمد نیاز دارم؟ کدام محصولات یا خدمات سودآور هستند و کدام یک با ضرر فروخته می‌شوند؟
✔️ قیمت گذاری محصول یا خدمات. اکثر افراد هنگام قیمت گذاری، هزینه ساخت محصول و قیمت گذاری رقبای خود را در نظر می گیرند. از خود بپرسید: هزینه های ثابت، هزینه های متغیر و کل هزینه ها چقدر است؟ هزینه کالاهای فیزیکی و نیروی کار چقدر است؟
✔️ تحلیل داده ها. حجم کالاها یا خدماتی را که باید بفروشید تا سودآور باشید، در نظر بگیرید. از خود بپرسید: چگونه می توانم کل هزینه های ثابت خود را کاهش دهم؟ چگونه می توانم هزینه های متغیر به ازای هر واحد را کاهش دهم؟ چگونه می توانم فروش را بهبود بخشم؟

مراقب مخارج خود باشید!

هنگام راه اندازی کسب و کار، بیش از حد هزینه نکنید. درک کنید چه نوع خریدهایی برای کسب و کار شما منطقی است و از صرف هزینه زیاد برای تجهیزات جدید و فانتزی که به دستیابی به اهداف کسب و کار شما کمک نمی کند، خودداری کنید.

برای اطمینان از اینکه در مسیر درست قرار دارید، هزینه های کسب و کار خود را کنترل کنید. بسیاری از استارت‌آپ‌ها تمایل دارند برای چیزهای غیر ضروری هزینه کنند. ما با یک استارت‌آپ دو نفره کار می‌کردیم که مبلغ هنگفتی را برای فضای اداری مناسب برای ۲۰ نفر صرف می‌کرد. وقتی شروع می‌کنید، تا حد امکان، کم خرج کنید و فقط روی چیزهایی که برای رشد و موفقیت کسب و کار ضروری است، هزینه کنید. تجملات را بعد از تثبیت شدن در بازار، می توانید انجام دهید.

گزینه‌های تامین مالی خود را در نظر بگیرید.

سرمایه‌ی اولیه برای کسب و کار شما می‌تواند از طرق مختلف به دست آید. بهترین راه برای دریافت بودجه برای کسب و کارتان به چندین عامل بستگی دارد، از جمله اعتبارسنجی، مبلغ مورد نیاز و گزینه‌های موجود.

✔️ وام‌های تجاری. اگر به کمک مالی نیاز دارید، دریافت وام تجاری از طریق بانک، یک نقطه‌ی شروع خوب است، اگرچه دریافت این وام‌ها اغلب دشوار است. برخی از صندوق های حمایت از کسب و کارها نیز در این زمینه فعالیت می کنند.
✔️ کمک‌هزینه‌های تجاری. کمک‌هزینه‌های تجاری شبیه به وام‌ها هستند، اما نیازی به بازپرداخت ندارند. دریافت کمک‌هزینه‌های تجاری معمولاً بسیار رقابتی است و شرایطی را دارد که کسب و کار برای دریافت آن باید برآورده کند. هنگام دریافت کمک‌هزینه کسب و کار کوچک، به دنبال مواردی باشید که با شرایط شما مطابقت داشته باشد. گزینه‌ها شامل کمک‌هزینه‌های کسب‌وکار متعلق به اقلیت، کمک‌هزینه‌های کسب‌وکار متعلق به زنان و کمک‌هزینه‌های دولتی است.
✔️ سرمایه‌گذاران فرشته. استارت‌آپ‌هایی که به بودجه‌ی قابل توجهی در ابتدای کار نیاز دارند، ممکن است بخواهند به سراغ یک فرشته سرمایه‌گذار بروند. این سرمایه‌گذاران می‌توانند در ازای نقش عملی در اداره‌ی کسب و کار شما، چندین میلیون تومان یا بیشتر به یک شرکت نوپا ارائه دهند.
✔️ جمع‌سپاری سهام. از طرف دیگر، می‌توانید برای جمع‌آوری مبالغ کمتری از پشتیبانان متعدد، یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی (Crowdfunding) راه‌اندازی کنید. جمع‌سپاری در سال‌های اخیر به شرکت‌های زیادی کمک کرده است، و ده‌ها پلتفرم جمع‌سپاری قابل اعتماد برای انواع مختلف کسب و کار طراحی شده است.

Start a Business

4- ساختار قانونی کسب و کار خود را تعیین کنید

قبل از ثبت شرکت خود، باید تصمیم بگیرید که چه نوع شرکت یا کسب و کاری را میخواهید راه اندازی کنید. ساختار کسب و کار شما همه چیز را از نحوه‌ی ثبت مالیات تا مسئولیت شخصی شما در صورت بروز مشکلی به طور قانونی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

✔️ شخصیت حقیقی: میتوانید در صورتی که به طور مستقل مالک کسب و کار هستید و قصد دارید مسئول تمام بدهی‌ها و تعهدات باشید، برای مالکیت انفرادی ثبت‌نام کنید. توجه داشته باشید که این مسیر می‌تواند مستقیماً بر اعتبار شخصی شما تأثیر بگذارد. در این حالت شما باید از صنف مربوطه اقدام به اخذ مجوز نمایید.

✔️ شخصیت حقوقی یا شرکت: از طرف دیگر، همانطور که از نامش پیداست، یک شرکت تجاری به این معنی است که دو یا چند نفر به عنوان مالک کسب و کار مسئول شناخته می‌شوند. اگر بتوانید شریک تجاری با مهارت‌های مکمل خودتان پیدا کنید، مجبور نیستید به تنهایی کار کنید. افزودن کسی به تیم برای رونق کسب و کارتان معمولاً ایده خوبی است. راه اندازی شرکت تجاری می تواند در قالب سهامی خاص یا مسئولیت محدود باشد.
☐ 
شرکت سهامی خاص: شرکت سهامی خاص در ایران نوعی شرکت سهامی است که تمام سرمایه آن در بدو تاسیس توسط موسسین تامین می‌شود و سهام آن قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست. این شرکت حداقل 3 و حداکثر 50 نفر سهامدار می تواند داشته باشد و با حداقل سرمایه 100 هزار تومان قابل ثبت است. شرکت سهامی خاص باید حداقل هیات مدیره سه نفره و یک بازرس اصلی و یک بازرس اللبدل داشته باشد.
☐ شرکت مسئولیت محدود: شرکت با مسئولیت محدود یکی از رایج‌ترین انواع شرکت‌های تجاری در ایران است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می‌شود. این شرکت حداقل دو شریک باید داشته باشد و برای ثبت حداقل سرمایه اولیه 100 هزار تومان نیاز است. در شرکت مسئولیت محدود شرکا براساس میزان سرمایه خود در شرکت مسئولیت دارند و سقفی برای تعداد شرکا وجود ندارد. لازم به ذکر است که شرکا فقط تا مبلغ سرمایه خود مسئول بدهی‌های شرکت هستند.

در نهایت، این شما هستید که باید تعیین کنید کدام نوع شرکت برای نیازهای فعلی و اهداف تجاری آتی شما بهترین است. مهم است که در مورد ساختارهای مختلف کسب و کار قانونی موجود اطلاعات کسب کنید. اگر برای تصمیم‌گیری با مشکل مواجه هستید، صحبت کردن در مورد این تصمیم با یک مشاور تجاری یا حقوقی فکر خوبی است.

5- تاییدیه‌های دولتی و مالیاتی را دریافت کنید

قبل از اینکه بتوانید به طور قانونی کسب و کار خود را راه اندازی کنید، نیاز به مجوزهای کسب و کار خواهید داشت. قبل از ثبت‌نام، چندین سند باید آماده کنید.

اساسنامه شرکت و توافقنامه عملیاتی

برای اینکه به یک نهاد تجاری رسمی شناخته شده تبدیل شوید، باید در دولت ثبت نام کنید. شرکت‌ها به اساسنامه شرکت نیاز دارند که شامل نام تجاری، هدف تجاری، ساختار شرکت، جزئیات سهام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت شما باشد.

فرم‌های مالیات بر درآمد

برای انجام تعهدات مالیات بر درآمد، باید فرم‌های خاصی را پر کنید. ساختار کسب و کار شما فرم های مورد نیاز شما را تعیین می کند. برای کسب اطلاعات در مورد تعهدات مالیاتی خاص، باید به وب سایت اداره دارایی مراجعه نمایید، بهتر است در همان ابتدا از یک نرم افزار حسابداری معتبر برای ثبت اسناد مالی خود استفاده کنید.

ممکن است وسوسه شوید که با یک حساب شخصی و یک پلتفرم رسانه اجتماعی مانند اینستاگرام کار خود را شروع کنید، اما اگر با یک  بنیان مناسب شروع کنید، کسب و کار شما در درازمدت مشکلی کمتری خواهد داشت.

6- مجوزها و گواهینامه‌ها

برخی از مشاغل برای فعالیت ممکن است به مجوزها و گواهینامه‌های خاص و گاهی محلی نیاز داشته باشند، این مجوزها معمولا توسط نهادهای دولتی و شهرداری ها صادر می شود. قبل از شروع به فعالیت درباره مجوزهای مورد نیاز تحقیق کنید تا در ابتدا با مشکل مواجه نشوید.

برخی از مشاغل برای شروع نیاز به تهیه بیمه دارند، برخورد با حوادثی مانند خسارت به اموال، سرقت یا حتی شکایت مشتری می‌تواند پرهزینه باشد و باید مطمئن شوید که در صورت مواجهه با آنها دچار مشکل نخواهید شد. اگر دارای کارمند و یا کارگر هستید بیمه هایی مانند تامین اجتماعی را در نظر داشته باشید تا از جریمه های آتی در امان باشید.

درصورتیکه می خواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید و تمایل به دانستن مجوزهای آن دارید، مقاله " صفر تا صد مجوز های لازم برای ساخت اپلیکیشن موبایل " را مطالعه نمایید.

7- تیم خود را بسازید

اگر نمیخواهید تنها کار کنید، برای راه‌اندازی شرکتتان نیاز به استخدام و گردآوری یک تیم عالی دارید. کارآفرینان باید به عنصر «افراد» در کسب و کارشان به همان اندازه که به محصولات خود توجه می‌کنند، اهمیت دهند.

این افراد هستند که محصول شما را می‌سازند. شناسایی تیم مؤسس خود، درک شکاف‌های موجود، و [تعیین] اینکه چگونه و چه زمانی به آن‌ها رسیدگی خواهید کرد، باید اولویت اصلی باشد. دانستن اینکه تیم چگونه با هم کار خواهند کرد نیز به همان اندازه مهم است. تعریف نقش‌ها و مسئولیت‌ها، تقسیم کار، چگونگی ارائه بازخورد یا نحوه کار با هم زمانی که همه در یک اتاق نیستند، در آینده از سردردهای زیادی جلوگیری می‌کند.

در صورت تمایل، پیشنهاد می کنیم مقاله " راهنمای استخدام نیرو در استارتاپ ها " را مطالعه نمایید.

8- تامین‌کنندگان خود را انتخاب کنید

اداره یک کسب و کار می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و شما و تیمتان به احتمال زیاد نمی‌توانید به تنهایی تمام کارها را انجام دهید. در اینجا تامین‌کنندگان شخص ثالث وارد می‌شوند. شرکت‌هایی در هر صنعتی وجود دارند با شما همکاری می‌کنند و به شما در اداره بهتر کسب و کارتان کمک می‌کنند.

هنگام جستجو برای شرکای تجاری   B2Bآنها را با دقت انتخاب کنید. این شرکت‌ها به حیاتی‌ترین و بالقوه حساس‌ترین داده‌های تجاری شما دسترسی خواهند داشت، بنابراین یافتن کسی که به او اعتماد کنید، بسیار مهم است. برای انتخاب شرکای تجاری، در مورد تجربه آنها در صنعت شما، سابقه آنها با مشتریان موجود و اینکه چه نوع رشدی به سایر مشتریان کمک کرده‌اند، از آنها سوال کنید.

هر کسب و کاری به همان نوع تامین‌کننده نیاز ندارد، اما محصولات و خدمات مشترکی وجود دارند که تقریباً هر کسب و کاری به آنها نیاز دارد. به موارد زیر فکر کنید:

امکان‌پذیر کردن انواع روش‌های پرداخت مشتری: ارائه گزینه‌های پرداخت متعدد تضمین می‌کند که می‌توانید در هر شکلی که برای مشتری هدف آسان‌تر است، فروش انجام دهید. گزینه‌ها را با هم مقایسه کنید تا بهترین ارائه‌دهنده پردازش کارت اعتباری را برای اطمینان از دریافت بهترین نرخ برای کسب و کارتان پیدا کنید. زیرا پردازش کارت اعتباری برای کسب‌وکارهای کوچک اغلب راهی مستقیم برای دستیابی به درآمد بیشتر و پایه‌مشتری بزرگ‌تر است. استفاده از دستگاه های کارت خوان بانکی نیز برای ارائه دهندگان خدمات و محصولاتی که مراجعین حضوری دارند ضروری است.

مدیریت امور مالی: بسیاری از صاحبان کسب و کار در هنگام راه اندازی کسب و کار خود، عملکرد حسابداری خود را مدیریت می کنند، اما با رشد کسب و کار، می توانید با استخدام یک حسابدار یا انتخاب ارائه‌دهنده نرم‌افزار حسابداری مناسب در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

9- برند خود را بسازید و تبلیغ کنید.

قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود، باید برند خود را بسازید و دنباله‌ای از افرادی را جذب کنید که آماده‌اند زمانی که به صورت واقعی یا مجازی، ارائه خدمات خود را شروع کردید از آن استقبال کنند.

✔️ وب‌سایت شرکت: به دنبال کسب اعتبار آنلاین باشید و یک وب‌سایت برای شرکت خود طراحی کنید. بسیاری از مشتریان قبل از خرید، برای آشنایی با یک کسب و کار به اینترنت مراجعه می کنند و داشتن یک وب سایت نشان دهنده وجود شماست. علاوه بر اینها داشتن یک سایت راهی عالی برای تعامل با مشتریان فعلی و بالقوه است.
✔️ رسانه‌های اجتماعی: از رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام برای اطلاع‌رسانی در مورد کسب و کار جدید خود استفاده کنید و از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای ارائه کد‌ها و تخفیف‌ها به دنبال‌کنندگان استفاده کنید. انتخاب پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مناسب، به مخاطب هدف شما بستگی دارد.
✔️ سیستم مدیریت ارتباط با مشتری  (CRM): پلتفرم‌های CRM به شما امکان می‌دهند تا داده‌های مشتری را برای بهبود نحوه بازاریابی برای آن‌ها ذخیره کنید. یک کمپین بازاریابی ایمیلی متفکرانه می‌تواند برای رسیدن به مشتریان و برقراری ارتباط با مخاطبان شما شگفتی ایجاد کند. برای کسب موفقیت بیشتر، باید به طور استراتژیک فهرست مخاطبین بازاریابی ایمیلی خود را بسازید.
✔️ لوگو: یک لوگو و هویت بصری ایجاد کنید تا به مردم در شناسایی آسان برند شما کمک کند و از آن در تمام پلتفرم‌های خود استفاده کنید.

خود را به روز نگه دارید، سایت و اپلیکیشن خود را با محتوای مرتبط و جالب در مورد کسب و کار و صنعت خود به روز نگه دارید، بسیاری از استارت‌آپ‌ها طرز فکر اشتباهی در مورد وب‌سایت‌هایشان دارند.

مشکل بسیاری از کسب و کارها این است که آنها وب‌سایت خود را به عنوان هزینه می‌بینند نه سرمایه‌گذاری. در عصر دیجیتال امروز و گسترش خدمات آنلاین، این اشتباهی بزرگ است. صاحبان کسب‌وکارهای کوچکی که درک می‌کنند داشتن یک حضور آنلاین عالی چقدر حیاتی است، شروعی قدرتمندتر خواهند داشت.

ایجاد یک برنامه‌ی بازاریابی قبل از راه‌اندازی کسب و کار، برای جذب مشتری ضروری است زیرا باید به طور مداوم نام کسب و کار شما را به گوش مردم برساند. این فرآیند به اندازه‌ی ارائه یک محصول یا خدمات با کیفیت، به خصوص در ابتدای کار، اهمیت دارد.

Start a Business

از مشتریان بخواهید وارد ارتباطات بازاریابی شما شوند.

با ساختن برند خود، از مشتریان  احتمالی و مشتریان بالقوه خود اجازه برقراری ارتباط با آنها را بخواهید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از فرم‌های عضویت باشگاه مشتریان است. این نوع فرم‌ها معمولاً به ارتباطات ایمیلی و پیامکی مربوط می‌شوند و اغلب در تجارت الکترونیک برای درخواست اجازه برای ارسال خبرنامه‌ها، مطالب بازاریابی، فروش محصولات و غیره به مشتریان استفاده می‌شود. این روزها مردم آنقدر ایمیل‌ها و پیام‌های بی‌استفاده دریافت می‌کنند که با شفافیت خواستن از آنها برای پیوستن به خدمات خود، شروع به ایجاد اعتماد با مشتریان خود می‌کنید.

فرمهای باشگاه مشتریان نقطه‌ی شروع عالی برای ایجاد اعتماد و احترام به مشتریان بالقوه است. مهمتر از آن، این است که فرم‌ها از نظر قانونی الزامی هستند و برای مواردی همچون ارسال پیامک به مشتریان الزامی است.

نکته: یک کمپین بازاریابی استراتژیک ایجاد کنید که کانال‌های بازاریابی مختلفی را مانند وب‌سایت شرکت، رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیلی و فرم‌های باشگاه مشتریان را ترکیب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازاریابی اینترنتی، مقاله " راهنمای انتخاب و طراحی سایت برای کسب و کارها " را مطالعه نمایید.

10- کسب و کار خود را توسعه دهید

راه‌اندازی کسب و کار و اولین فروش شما تنها آغاز وظیفه شما به عنوان یک کارآفرین است. برای کسب سود و ماندن در عرصه رقابت، همیشه باید کسب و کار خود را توسعه دهید. این کار زمان و تلاش می برد، اما هر چقدر برای کسب و کارتان انرژی بگذارید، همان را هم از آن دریافت خواهید کرد.

همکاری با برندهای معتبر در صنعت شما، راهی عالی برای دستیابی به رشد است. با شرکت‌های دیگر تماس بگیرید و در ازای نمونه محصول یا خدمات رایگان، درخواست تبلیغ کنید. در حالی که این نکات به راه‌اندازی کسب و کار شما و آماده شدن برای رشد کمک می‌کنند، هرگز برنامه‌ی کاملی وجود ندارد. می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که برای راه‌اندازی کسب و کار کاملاً آماده هستید، اما تقریباً به طور قطع مشکلاتی پیش خواهد آمد. برای اداره یک کسب و کار موفق، باید با شرایط متغیر سازگار شوید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد راه اندازی استارتاپ و دریافت مشاوره رایگان ، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

درخواست مشاوره     تماس تلفنی   برگشت به راهنمای صفحه

سوالات متداول

موارد اساسی برای شروع یک کسب و کار چیست؟
چهار مورد اساسی برای شروع یک کسب و کار وجود دارد، نام تجاری، ساختار کسب و کار، ثبت قانونی کسب و کار و سایر مجوزهای مورد نیاز. قبل از راه‌اندازی کسب و کار، باید مراحل قانونی و نظارتی مناسب را در هر یک از این چهار حوزه طی کنید. به دست آوردن بودجه خارجی و تنظیم یک برنامه تجاری نیز اقدامات هوشمندانه ای هستند، اما پیش نیازهای قانونی نیستند.
چگونه می توانم بدون پول کسب و کار خودم را راه اندازی کنم؟

شما می توانید بدون هیچ بودجه ای، یک کسب و کار موفق راه اندازی کنید. روی ایده ای کار کنید که بر اساس مهارت های شما باشد تا چیزی جدید و نوآورانه به بازار ارائه دهد. در حین توسعه یک کسب و کار جدید، برای کاهش ریسک مالی، همچنان به کار فعلی خود ادامه دهید.

پس از توسعه ایده تجاری خود و آماده شدن برای شروع یک برنامه تجاری، باید در مورد تامین مالی خلاقیت به خرج دهید. می توانید از طریق سرمایه گذاری با ارائه ایده خود به پشتیبانان مالی، پول جمع آوری کنید. همچنین می توانید از طریق شرکت های شتابدهنده، بودجه جمع کنید یا مقداری از درآمد هفتگی خود را برای راه اندازی یک کسب و کار جدید کنار بگذارید. علاوه بر آن به دنبال گزینه های وام از بانک ها و سایر موسسات مالی باشید.

راحت ترین نوع کسب و کار برای شروع چیست؟
راحت ترین کسب و کار برای شروع، کسب و کاری است که نیاز به سرمایه اولیه کم یا بدون سرمایه مالی و آموزش گسترده برای یادگیری آن نداشته باشد. به عنوان مثال، راه اندازی یک شرکت دراپ شیپینگ (Drop shipping) یکی از آسان ترین انواع کسب و کار جدید برای راه اندازی است. دراپ شیپینگ نیازی به مدیریت موجودی ندارد، که شما را از دردسر خرید، نگهداری و ارسال کالا نجات می دهد. در این حالت یک شرکت دیگر به درخواست شما سفارشات مشتریان شما را انجام می دهد، موجودی را مدیریت می کند، کالاها را بسته بندی می کند و سفارشات کسب و کار شما را ارسال می کند. برای شروع به اینکار، یک فروشگاه آنلاین در زمینه مورد نظر خود ایجاد کنید.
چه نوع کسب و کاری را می توانم از خانه شروع کنم؟
در دنیای امروز که ارائه بیشتر خدمات بصورت آنلاین شده است، بهترین ایده راه اندازی کسب و کار بر بستر اینترنت است. هر کسب و کاری که فقط به صورت آنلاین باشد و نیازی به موجودی نداشته باشد، به راحتی از خانه قابل راه اندازی است. ایده هایی که در این دسته قرار می گیرند شامل مواردی همچون مشاغل نویسندگی تبلیغاتی، عملیات تدریس آنلاین، مشاغل دراپ شیپینگ و ... می شوند. هر چیزی که در آن مهارت دارید یا به آن علاقه مند هستید و می توانید در خانه انجام دهید و تقاضایی برای آن وجود داشته باشد، می تواند به یک تجارت خانگی عالی تبدیل شود.
بهترین زمان برای شروع یک کسب و کار چه زمانی است؟
زمان ایده آل هر فرد برای شروع یک کسب و کار جدید متفاوت خواهد بود. فقط زمانی کسب و کار خود را راه اندازی کنید که به اندازه کافی زمان برای راه اندازی آن داشته باشید. اگر محصول یا خدماتی فصل دارید، باید حداقل یک ماه قبل از زمان شلوغی پیش بینی شده در سال، کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی ✏️ طراحی کاملا سفارشی با کدنویسی اختصاصی ✏️ رابط کاربری UI/UX اختصاصی ✏️ پنل مدیریت پیشرفته ✏️ دارای نسخه اندروید، iOS و وب اپلیکیشن ✏️ دارای کیف پول و اتصال به انواع درگاه‌های بانکی ✏️ امکان بارگزاری در استورهای نرم افزاری مانند گوگل پلی و بازار ✏️ مدیریت یکپارچه اپلیکیشن و سایت ✏️ امکان اخذ نماد اعتماد ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر