راهنمای جامع بازاریابی استارتاپ | تبلیغات استارتاپ ها

راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید آسان نیست و یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که استارتاپ‌ها با آن مواجه هستند، بازاریابی مؤثر محصولات و خدمات خود به مشتریان بالقوه است. مطالعه‌ای توسط CB Insights انجام شده، نشان می‌دهد که بزرگترین دلیل شکست استارتاپ‌ها، نبود تقاضای بازار است. این موضوع اهمیت بازاریابی مؤثر استارتاپ‌ها را در موفقیت بیشتر یک کسب‌وکار جدید برجسته می‌کند.

استراتژی بازاریابی استارت آپ ها

در ایران بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سال 1400، کسب‌وکارهای کوچک بیش از 98% کل شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند و در همین مدت 10.000 استارتاپ در حوزه های مختلف راه اندازی شده است، بنابراین استارتاپ‌ها بخش جدایی‌ناپذیر اقتصاد هستند.

راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید آسان نیست و یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که استارتاپ‌ها با آن مواجه هستند، بازاریابی مؤثر محصولات و خدمات خود به مشتریان بالقوه است. مطالعه‌ای توسط CB Insights انجام شده، نشان می‌دهد که بزرگترین دلیل شکست استارتاپ‌ها، نبود تقاضای بازار است. این موضوع اهمیت بازاریابی مؤثر استارتاپ‌ها را در موفقیت بیشتر یک کسب‌وکار جدید برجسته می‌کند.

بازاریابی استارتاپ‌ها فرآیندی پیچیده و چند وجهی است که شامل استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلفی مانند برندسازی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) و موارد دیگر است.

هدف بازاریابی استارتاپ‌ها، ایجاد آگاهی از محصولات یا خدمات شرکت، ایجاد سرنخ و تبدیل آن سرنخ‌ها به مشتریان پولی است. بازاریابی مؤثر می‌تواند به یک استارتاپ کمک کند تا پایگاه مشتریان وفادار ایجاد کند، درآمد را افزایش دهد و به موفقیت بلندمدت دست یابد.

راهنمای جامع بازاریابی استارتاپ

اگر در مورد استارتاپ و انواع آن مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستید مقاله" استارتاپ چیست و چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم" را مطالعه کنید.

بازاریابی استارتاپ، یک علم کاملاً متفاوت

صرفا ساخت یک محصول یا ارائه یک خدمت، به تنهایی کافی نیست، باید با برنامه های بازاریابی و تبلیغات مخاطبین را به سمت آن جذب کرد.

داستان های موفقیت یک شبه که می شنویم اغلب نتیجه سال ها تلاش سخت هستند. بازاریابی استارتاپ به دلیل منابع محدود (زمان، پول یا استعداد) چالش برانگیز و سخت است و هر تلاشی، هر چقدر کوچک، باید بی نقص اجرا شود، استراتژی‌های سنتی همیشه به درستی کار نمی‌کنند. راز موفقیت در ترکیب کانال‌های مناسب است: بازاریابی محتوا و روابط عمومی.

پایه های اصلی (Foundation)

قبل از شروع ساختن، به یک پایه محکم نیاز دارید، باید یاد بگیرید که چگونه بازار را انتخاب کنید، کلمات کلیدی را تعریف کنید، موفقیت را تعریف کنید و بودجه را تعیین کنید.

پایه های اصلی (Foundation)

انتخاب بازار:

معمولا تنها بخش کوچکی از جمعیت به محصول شما علاقه‌مند هستند، با تلاش برای بازاریابی برای همه، وقت و پول خود را هدر می دهید. یک بازار هدف مناسب را شناسایی کرده و فقط روی آنها تمرکز کنید.

چگونه بازاری را انتخاب کنید؟

1- اندازه بازار - هدف شما چه کسانی هستند و چه تعداد مشتری بالقوه وجود دارد؟
2- ثروت بازار - آیا این هدف پولی برای خرج کردن برای محصول شما دارد؟
3- رقابت بازار - آیا بازار با رقبا اشباع شده است؟
4- پیشنهاد ارزش - آیا پیشنهاد ارزش شما به اندازه کافی منحصر به فرد است که بتواند در بازار سر و صدا کند؟ تمایزهای شما چیست؟

تعریف موفقیت:

موفقیت برای هر استارتاپی متفاوت است. به طور اولیه و سفت و سخت تعریف خود را از موفقیت برای ایده خود تعریف کنید سپس مطمئن شوید که تیم و شرکای شما تعریف شما از موفقیت را درک می کنند. بر روی آن تعریف ثابت بمانید و به آن پایبند باشید.

تنظیم معیارهای اصلی:

معیارهای اصلی باید قابل اندازه گیری و خاص باشند، از معیارهای بسیار ارزشمند بر اساس قیف جذب مشتری خود استفاده کنید. فقط آنچه مهم است را اندازه بگیرید و روی KPI های خود تمرکز کنید.

نکته: به محض شروع به کار، معیارهای پایه را ثبت کنید تا به راحتی بتوانید رشد و عملکرد و موارد غیرکارآمد را تعیین کنید.

مثال: فرض کنید هدف شما 100 ثبت نام ایمیل در یک ماه است. برای تعیین معیارهای اصلی خود، به عقب برگردید و قیف ثبت نام را بررسی کنید. برای 100 ثبت نام، باید روی نرخ تبدیل فرم ثبت نام و میزان ترافیک منحصربه‌فردی که دریافت می‌کنید، تمرکز کنید.

نرخ تبدیل برای استارتاپ های نرم افزار محو (SaaS startups) حدود 3٪ است، بنابراین از آن به عنوان تخمینی استفاده خواهیم کرد. در این صورت، باید حدود 3333 بازدیدکننده منحصر به فرد را به بالای قیف تبدیل خود ارسال کنید تا بتوانید 100 ثبت نام دریافت کنید.

اگر روی آن معیارهای اصلی تمرکز کنید، می دانید که می توانید به هدف 100 ثبت نام برسید. تبدیل 3٪ و 3333 بازدیدکننده منحصر به فرد، بسیار کمتر از 100 ثبت نام به نظر می رسد. روی اجزای متحرک (معیارهای اصلی) تمرکز کنید، نه تصویر بزرگ (هدف).

محصول مرتبط:     طراحی اپلیکیشن موبایل برای استارتاپ ها

تعیین بودجه

بازاریابی درون گرا نسبت به بازاریابی برون گرا کم هزینه تر هستند. اما خودتان را گول نزنید: آنها رایگان نیستند. بودجه را از همان ابتدا تعیین کنید و این محدودیت را بپذیرید، با دقت برنامه‌ریزی کنید که چگونه آن بودجه را تقسیم کنید.

بازاریابی درون‌گرا (Inbound Marketing) و بازاریابی برون‌گرا (Outbound Marketing) دو رویکرد متفاوت برای بازاریابی هستند. بازاریابی درون‌گرا بر جذب مشتریان به سمت کسب‌وکار شما تمرکز دارد، در حالی که بازاریابی برون‌گرا بر رساندن پیام شما به مشتریان بالقوه تمرکز دارد.

یکی از مزایای اصلی بازاریابی درون‌گرا این است که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های جذب مشتری شود. در بازاریابی برون‌گرا، شما باید برای تبلیغات خود هزینه کنید، که می‌تواند گران باشد. در بازاریابی درون‌گرا، شما می‌توانید از محتوای رایگان و ارزشمند برای جذب مشتریان استفاده کنید.

اگر وبلاگ شما قدرتمندترین جذب‌کننده سرنخ بوده است، می‌توانید تا 50 درصد از بودجه را در آنجا سرمایه‌گذاری کنید. اگر نه، یک کتاب الکترونیکی، راهنما، وبینار یا وایت پپیر جدید امتحان کنید.

تعریف کلمات کلیدی اصلی

لیستی از کلمات یا عباراتی بسازید که به شدت با برند شما مرتبط باشند. افراد برای پیدا کردن وب سایت استارتاپ شما چه چیزی را در گوگل تایپ می کند؟ با یک لیست اصلی از کلمات کلیدی سه تا پنج کلمه ای که استارتاپ شما را خلاصه می کند، شروع کنید، کلمات کلیدی اصلی شما باید بر اساس پیشنهاد ارزش شما باشند.

نکته: کلمات کلیدی اصلی شما دسته بندی های عالی برای وبلاگ ایجاد می کنند.

تعریف کلمات کلیدی ثانویه

لیست اصلی کلمات کلیدی خود را برای گنجاندن اصطلاحات خاص‌تر گسترش دهید. به عنوان مثال، "بازاریابی محتوا" ممکن است شامل کلمات کلیدی ثانویه مانند "وبلاگ‌نویسی شرکتی"، "بهترین شیوه‌های وبلاگ‌نویسی"، "نحوه بازاریابی ایمیلی" و غیره باشد.

از ابزارهای رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی با رقابت کم و ترافیک بالا استفاده کنید (افراد زیادی به دنبال آنها هستند، اما نتایج کمی نمایش داده می شود).

اگر می خواهید اطلاعات بیشتر در این زمینه کسب کنید مقاله " تحقیق کلمه کلیدی" را مطالعه نمایید.

برآورد نرخ تبدیل

به اهداف و تبدیل‌های خود ارزش‌هایی اختصاص دهید، برای مثال ثبت‌نام در خبرنامه، 100 ثبت‌نام می‌تواند رشد باورنکرده‌ای باشد اگر نرخ تبدیل شما 20٪ باشد. اگر نرخ تبدیل نزدیک به 1٪ باشد، 100 ثبت‌نام ممکن است ناچیز باشد.

نرخ تبدیل سرنخ و ارزش طول عمر مشتری را تخمین بزنید، به تکمیل اهداف، مانند ثبت‌نام در خبرنامه، ارزش اختصاص دهید، درآمد 50 میلیونی در ماه از یک خبرنامه، نشانه موفقیت بیشتری نسبت به 100 ثبت‌نام در خبرنامه است.

برگشت به بخش دسترسی سریع به محتوا

شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای انتشار و رشد محتوا و دسترسی به تأثیرگذاران هستند. (این می‌تواند به معنای بازدید احتمالی مشتریان از وب‌سایت شما و هزاران سرنخ جدید باشد.) شبکه‌های اجتماعی برای استارتاپ‌ها بسیار ارزشمند هستند. در ادامه چند نکته برای بهره‌گیری بیشتر از آنها وجود دارد:

شبکه های اجتماعی

انتخاب شبکه‌های اجتماعی مناسب

اشتباه رایج این است که سعی کنید بر روی هر شبکه اجتماعی تسلط پیدا کنید. هر شبکه اجتماعی محبوب ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال، Facebook و اینستاگرام معمولاً برای پست‌های تصویری است.

محتوا به اشتراک گذاشته شده در هر یک از کانال‌ها نیاز به رویکرد متفاوتی دارد. به عنوان مثال: Reddit نیاز به یک سبک گفتگو آهسته‌تر، خاص و منحصر به فرد دارد، به شبکه و جامعه‌ای که می‌خواهید به آن برسید توجه داشته باشید. جمعیت‌شناسی را در نظر بگیرید!

بهترین روز و زمان برای پست گذاشتن

هیچ زمان کاملی برای ارسال پست وجود ندارد، بهترین روز و زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام به عوامل مختلفی مانند نوع محتوای شما، مخاطبان هدف و صنعت شما بستگی دارد. بهترین ساعات پست گذاشتن در اینستاگرام معمولا 9 تا 10 صبح، 5 تا 6 عصر و 11 تا 12 شب می باشد.

استفاده از لیست کلمات کلیدی

از لیست کلمات کلیدی خود برای به حداکثر رساندن تعامل در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. به عنوان مثال، یک شرکت SaaS بازخورد کارکنان باید از کلمات کلیدی مانند "بازخورد کارکنان"، "تعامل کارکنان" و غیره استفاده کند یا برای یک سرویس مشاوره برای کارآفرینان، برخی از کلمات کلیدی ممکن است برای "مشاوره حرفه ای" یا "مشاوره تجاری" باشند.

ابزارهایی مانند keywordtool و kwfinderمی تواند به شما برای یافتن کلمات کلیدی کمک کند.

نکته: از لیست کلمات کلیدی خود در تبلیغات آنلاین استفاده کنید (در صورت امکان).

محصول مرتبط:     طراحی اپلیکیشن موبایل برای استارتاپ ها

ایجاد و استفاده از لیست اینفلوئنسرها

از اینفلوئنسرها (افراد تاثیرگذار) برای ایجاد تأثیر بر روی مخاطبین خود استفاده کنید. مدت زمان زیادی طول می کشد تا استارتاپ شما هزاران نفر را تحت تأثیر قرار دهد. روی برقراری ارتباط با افرادی که از قبل آن تأثیر را دارند، تمرکز کنید. به دنبال میزان تعامل فالوورهای آنها بگردید و نسبت فالوور/فالووینگ آنها را بررسی کنید، فریب تعداد فالوور بالا را نخورید. هیچگاه خود را به افراد مشهور محدود نکنید.

۷۸٪ از کاربران شبکه‌های اجتماعی گفتند که پست‌های وبلاگی برندها به طور متوسط ​​و گاهی زیاد بر رفتار خرید آنها تأثیر گذاشته است.

راه اندازی وبلاگ (سایت)

پلتفرم مناسب را برای مخاطبان خود انتخاب کنید، افزونه‌ها و اکستنشن‌های ضروری را نصب کنید و طراحی را کاربردی کنید. به یاد داشته باشید، مردم برای خواندن و دیدن محتوای عالی و کاربردی اینجا هستند، بنابراین باید روی آن تمرکز کرد.

پلتفرم مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید. برای ایجاد سایت می توانید از وردپرس و یا شرکت پیشگامان دامنه فناوری کمک بخواهید.

✔️ طراحی شما چگونه به نظر می رسد؟
✔️ آیا برای مخاطبان هدف شما جذاب است؟
✔️ آیا ظاهری حرفه ای دارد؟

توجه داشته باشید که وبلاگ شما در مورد انتشار محتوای عالی در زمان مناسب برای افراد مناسب است. طراحی باید به سادگی آن را تقویت کند.

مطمئن شوید که طراحی سایت شما کاربردی است

الزامات اساسی برای یک طراحی عالی عبارتند از:

1- فراخوان به اقدام (Call to Action ) واضح (از آزمون تنگ کردن چشم استفاده کنید. از صفحه فاصله بگیرید و چشمان خود را تنگ کنید، چه چیزی بیشتر از همه برای شما جلب توجه می کند؟ آن چیز باید فراخوان به اقدام شما باشد!)
2- قابلیت جستجو
3- کادر اشتراک (عضویت در سایت) واضح
4- آیکون های شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری
5- ناحیه بزرگی در هدر برای یک عکس عالی
6- تصاویر ویژه و اختصاصی

برگشت به بخش دسترسی سریع به محتوا

روابط عمومی استارتاپ‌ها

در بیشتر اوقات، روابط عمومی برای بسیاری از استارتاپ‌ها یک موضوع مبهم به نظر می‌رسد.

✔️ چه زمانی بهترین وقت برای اطلاع‌رسانی درباره‌ی استارتاپ شماست؟
✔️ آیا اعلام زودهنگام در وبلاگ‌های صنعتی ارزشمند است؟
✔️ چه پیامی با نویسندگان هم‌خوانی دارد؟
✔️ چگونه می‌توانید پوشش مطبوعاتی را به فروش تبدیل کنید؟
✔️ آیا باید یک شرکت روابط عمومی استخدام کنید؟

روابط عمومی استارتاپ‌ها

بیانیه‌های موقعیت‌دهی با معنا بسازید

بیانیه موقعیت یک بیانیه کوتاه و مختصر است که ارزش پیشنهادی یک محصول یا خدمات را برای مشتریان هدف خود بیان می کند. ایجاد مجموعه‌ای از بیانیه‌های موقعیت‌دهی جذاب ضروری است. به محصول خود به عنوان راه حلی برای یک مشکل رایج فکر کنید.

✔️ محصول شما چیست؟
✔️ چگونه روی دیگران تأثیر خواهد گذاشت؟
✔️ چه کسی به محصول یا خدمت شما اهمیت خواهد داد؟

آنچه محصول یا خدمت شما قادر به انجام آن است را بگویید، به طور واضح ارزش پیشنهادی آن و مشکلی را که حل می‌کند را توصیف کنید. همه چیز به این موارد خلاصه می‌شود:

✔️ چه چیزی بگویید.
✔️ چه زمانی آن را بگویید.
✔️ به چه کسی آن را بگویید.

حساسیت‌های استارتاپ خود را تعریف کنید

«دوستان خود را نزدیک نگه دارید و دشمنان خود را نزدیک‌تر.»

نقاط قوت و ضعف رقبای خود را شناسایی کنید تا نحوه‌ی بازاریابی بهتر محصول خود را درک کنید. تمام اطلاعات موجود در مورد رقبا را جمع‌آوری کنید. اگر آن‌ها برتری دارند، از زاویه‌ای به آنها نگاه کنید که در آن ضعف دارند.

محصول مرتبط:     طراحی اپلیکیشن موبایل برای استارتاپ ها

شناسایی نویسندگان مناسب برای لیست رسانه

تنها با نویسندگانی/روزنامه‌نگارانی که در مورد صنعت شما می‌نویسند، ارتباط برقرار کنید، به دنبال نویسندگانی باشید که قبلا داستان‌هایی با موضوعات مشابه را پوشش داده‌اند.

برای داستان و موضوع خود نویسنده‌ی مناسب را پیدا کنید، به عنوان مثال، اگر محصول شما به طور انحصاری برای آیفون است، به یک روزنامه‌نگار محصولات اندرویدی پیشنهاد ندهید.

با آنها ارتباط برقرار کنید و نویسندگان شناسایی شده را در سطح شخصی و غیرتبلیغاتی بشناسید. لیست‌های خصوصی اینستاگرام را تنظیم کنید و به طور فعال با آن‌ها تعامل داشته باشید، به‌موقع، آن روابط به شما و استارتاپ شما سود خواهند رساند.

«شبکه‌ی خود را قبل از نیاز به آنها بسازید.»

ایجاد کیت خبری

کیت مطبوعاتی یک مجموعه از مواد اطلاعاتی است که برای ارائه اطلاعات در مورد یک محصول، خدمات یا رویداد به رسانه ها طراحی شده است. کلید راه‌اندازی موفق یک رسانه‌ای این است که یک کیت خبری عالی داشته باشید. در اینجا موارد مورد نیاز آمده است:

✔️ مشاوره رسانه‌ای (ارائه‌ی محصول!)
✔️ لوگوها و تصاویر صفحه
✔️ بیوگرافی و عکس‌های بنیان‌گذار

مشاوره رسانه‌ای

این موضوع را نشان دهید که چگونه محصول جهان را تغییر می‌دهد. «ارائه» باید در عنوان یا پاراگراف اول انتشار گنجانده شود. آن را بنویسید و به سمت کسی هدایت کنید که اهمیت می‌دهد. این اطلاعات را در مورد شرکت و بنیان‌گذاران آن درج کنید:

  • نام شرکت
  • وب‌سایت
  • آدرس شبکه های اجتماعی
  • مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذاران
  • تاریخ راه‌اندازی
  • هزینه‌ها

لوگوها و تصاویر صفحه

 اکثر نویسنده‌ها فقط تیتر و خلاصه‌های کوتاه رو می‌خوانند، پس برای افزایش شانس پوشش خبری، مطمئن شوید مشاوره رسانه‌ای‌ شما مختصر و تاثیرگذار باشد، مهم‌ترین اطلاعات را به صورت شفاف و جذاب برجسته کنید. (مشاوره رسانه‌ای (مدیا ادوایزری) یعنی سندی که برای اطلاع‌رسانی به خبرنگارها درباره یک رویداد یا خبر آتی استفاده می‌شود)

برای جلب توجه و تقویت داستان، از تصاویری مانند لوگوی شرکت و اسکرین‌شات‌های مرتبط استفاده کنید. یک بیوگرافی کوتاه و عکس پرسنلی از هر بنیان‌گذار ارائه بدید. شخصیت و جزئیات جالب درباره انگیزه اصلی پشت شرکت را هم اضافه کنید. چه چیزی باعث شده این شرکت شکل بگیرد؟ هر نکته جالب و جذابی که نویسنده‌ها می‌توانند برای جذاب‌تر کردن داستان استفاده کنند، را ذکر کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای هر روزنامه‌نگار یک پوشه دراپ‌باکس بسازید که داخل آن مشاوره رسانه‌ای و مطالب مرتبط باشد. این کار دسترسی آنها به اطلاعات را بیش‌تر و راحت‌تر می‌کند.

برقراری ارتباط با روزنامه‌نگاران

تعامل با روزنامه‌نگاران قبل از برقراری ارتباط، کلیدی است، توجه داشته باشید که آن‌ها علاقه‌مند به موضوع شما نیستند، به آنها درخواست ارسال اطلاعات در مورد داستانی را بدهید که ممکن است برایشان جالب باشد.

ابتدا یک رابطه بسازید تا غیر صادقانه به نظر نرسد، ممکن است آن‌ها در ابتدا رد کنند، اما با ادامه‌ی توسعه‌ی روابط، ممکن است در آینده بپذیرند.

برگشت به بخش دسترسی سریع به محتوا

ایجاد محتوا

وقت آن است که ایجاد محتوا را با قدرت بیشتری پیش ببریم. مدیریت یک وبلاگ و سایر اشکال محتوا می‌تواند سخت به نظر برسد اما خوشبختانه، تنها با چهار قدم کوچک می‌توانید شروع کنید.

بر اساس کلمات کلیدی اصلی خود، یک لیست موضوعی ایجاد کنید، هنگامی که حدود 15 تا 20 موضوع دارید، تمام ایده‌های خود را در یک تقویم قرار دهید.

نکته: توضیحاتی به ایده‌های موضوعی خود اضافه کنید. ممکن است ایده خود را چند ماه بعد به خاطر نیاورید.

ایجاد محتوا

دانستن اینکه چه نوع محتوایی منتشر شود

هر یک از پنج نوع اصلی محتوا (کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها، خبرنامه‌ها، ویدیو و وبلاگ‌نویسی مهمان) مزایا و معایب منحصر به فردی دارند، با در نظر گرفتن بازار هدف خود، به دقت گزینه‌های خود را بررسی کنید، سعی نکنید همه‌چیز را به‌صورت هم‌زمان انجام دهید.

هنگام شروع کار وبلاگ‌نویسی، سعی کنید 70% از محتوایی را که ایجاد می‌کنید به سایر وبلاگ‌ها ارائه دهید تا به‌عنوان یک متخصص در فضا خود را تثبیت کنید.

محصول مرتبط:     طراحی اپلیکیشن موبایل برای استارتاپ ها

وبینارها

شنیدن صدای شما و تعامل زنده با شما به مشتریان حس آشنایی می‌دهد. از وبینارها برای تثبیت خود به‌عنوان متخصص در فضا، ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه، به‌عنوان موتور تولید سرنخ یا برای توضیح یک ایده یا محصول پیچیده برای مخاطبان استفاده کنید. از کسی در تیم خود بخواهید با استفاده از یک #هشتگ(های) سفارشی، به صورت زنده ارسال کند. حتماً اطلاعات تماس خود یا یک فراخوان به عمل را ارسال کنید، وبینار خود را در وبلاگ خود تبلیغ متقابل کنید.

کتاب‌های الکترونیکی و راهنماها

به ازای عضویت ایمیلی، یک کتاب الکترونیکی رایگان ارائه دهید. این کار با استفاده از ابزارهایی مانند Mailchimp و وردپرس به راحتی قابل ایجاد است. از کاربران در مورد نظر خود در مورد کتاب الکترونیکی بپرسید تا درب گفتگو را باز کنید.

دانلودها و معیارها را نسبت به اهداف خود دنبال کنید تا ببینید آیا انتشار محتوای رایگان کار می کند. به خاطر داشته باشید، بازاریابی محتوا یک فرآیند کند است، انتظار نتایج سریع نداشته باشید. ساختن یک اعتبار عالی زمان می برد!

خبرنامه‌ها

بازاریابی ایمیلی اصلا مرده نیست. در واقع، "56٪ از مشاغل گفتند که قصد دارند استفاده خود از بازاریابی ایمیلی را افزایش دهند." ثبت نام در خبرنامه خود را سریع و آسان کنید، راه اندازی آن آنقدر آسان است که یک فرد عادی می تواند آن را انجام دهد.

اما در ارسال ایمیل زیاده روی نکنید. هنگامی که بیش از حد از آن استفاده کنید، اثر بخشی آن را از دست خواهید داد، دوست آزاردهنده نباشید.

ویدیوها

اگر یک تصویر به اندازه هزار کلمه ارزش دارد، تصور کنید که ارزش یک ویدیو چقدر است. یک ویدیوی توضیحی یا یک ویدیوی معرفی، ساده و قابل درک ایجاد کنید. ویدیو را در وب سایت یا وبلاگ استارتاپ خود منتشر کنید.

آمارها نشان می دهد که بیشتر مردم تماشای فیلم را به خواندن ترجیح می دهند. همچنین پس از تماشای یک ویدیو، احتمال خرید آنها بیشتر است.

ویدیوها = مشتریان بیشتر

دراپ‌باکس یک ویدیوی توضیحی ساده را در صفحه فرود خود منتشر کرد و تنها در 24 ساعت 75000 مشترک دیگر نیز آنرا مشاهده کردند. Onlineshoes.com با استفاده از ویدیو 45٪ مشتریان بیشتری را تبدیل می کند و شاهد افزایش 359 درصدی بازدیدهای ویدیویی سالانه بوده است. صفحات محصولی که دارای ویدیو هستند، نسبت به صفحات محصولی که بدون ویدیو هستند، نرخ تبدیل بالاتری دارند.

وبلاگ‌نویسی مهمان

وبلاگ‌نویسی مهمان راهی فوق‌العاده برای ایجاد نفوذ و تثبیت تخصص در زمینه خود است. با تهیه فهرستی از 20-30 وبلاگ/نشریه که مورد علاقه شما هستند و مرتبط با صنعت شما هستند، شروع کنید. به دنبال راه های مشارکت بیشتر کاربران باشید. محتوایی که ارائه می دهید باید همیشه 100% معتبر و اصلی باشد. پس از اینکه اعتبار ایجاد کردید، صفحه نویسندگان خود را ایجاد کنید و به محتوایی که منتشر کرده اید، لینک دهید.

جذب ایمیل

جذب ایمیل را می توان به سه دسته تقسیم کرد: ارسال ایمیل، اشتراک خبرنامه و اشتراک وبلاگ. مدیریت بازاریابی ایمیلی با ابزاری مانند MailChimp انجام می شود که به شما امکان ارسال ایمیل های سفارشی را می دهد، همچنین می توانید کمپین های ایمیلی را بر اساس فید RSS خود راه اندازی کنید، به این معنی که مشترکین هر زمان که محتوای جدید منتشر شود، ایمیلی دریافت خواهند کرد.

برگشت به بخش دسترسی سریع به محتوا

تست و تکرار

شما باید با آزمایش و تکرار، استراتژی بازاریابی خود را به طور مداوم بهبود بخشید. همیشه برای اطمینان از اینکه در مسیر درستی قرار دارید، به معیارهای موفقیت خود مراجعه کنید.

راه اندازی ابزارهای تحلیلی

کلید اندازه گیری موفقیت، یک ابزار تحلیلی عالی است. Google Analytics یک راه حل بدون حاشیه است. اگر به چیزی کاربرپسندتر و پیشرفته‌تر نیاز دارید، ابزارهایی مانند KISSmetrics نیز در دسترس هستند. همه ابزارهای تحلیلی از شما می خواهند که قطعه ای از کد را در وب سایت خود وارد کنید. مطمئن شوید که آنها متعهد به حفظ زمان بارگذاری سریع هستند و باعث کند شدن سایت نخواهند شد.

سنجش نسبت به معیارها

هفته به هفته و ماه به ماه سنجش کنید. معیارهای اصلی خود را با دوره قبل مقایسه کنید. به دنبال رشد ثابت باشید. رشد یا کاهش قابل توجه را به یک رویداد (به عنوان مثال، یک پست ویروسی یا یک خبرنامه فاجعه بار) نسبت دهید. آن را جدا کنید و سپس یا آن را تکرار کنید یا از آن اجتناب کنید.

«اگر نتوانید آن را اندازه بگیرید، نمی توانید آن را مدیریت کنید.»

طوفان فکری ایده های خلاقانه جدید

فقط روی بهبود و تکرار کارهایی که قبلاً انجام می دادید تمرکز نکنید. همیشه چیزهای جدید و خلاقانه را امتحان کنید. برخی از ایده‌های جدید و نوآورانه شما شکست خواهند خورد، اما تعداد کمی که موفق شوند ارزشش را خواهند داشت.

هرگز راضی نشوید!

برگشت به بخش دسترسی سریع به محتوا

بهترین شیوه‌ها

کارشناسان صنعت چه می‌گویند؟ استارتاپ‌های برتر چه می‌کنند؟ در اینجا سه مورد از بهترین شیوه‌های بازاریابی استارتاپ آورده شده است.

1- راه حل را بفروشید. به مشکل اشاره کنید، اما روی آن تمرکز نکنید. به سرعت به اصل مطلب برسید، چگونه راه حل شما بهترین راه حل است.

2- یک داستان جذاب داشته باشید. از داستان خود برای متمایز کردن خود از رقبا استفاده کنید. داشتن یک داستان قابل ارتباط، راهی سریع برای ایجاد روابط اصیل است.

3- از همه منابع خود استفاده کنید. هیچ ایده بازاریابی را، بزرگ یا کوچک، نادیده نگیرید. تیم خود را برای گفتن داستان استارتاپ خود هیجان زده کنید. یک پست وبلاگی در مورد یک موضوع داغ بنویسید. برای ایجاد هیجان، مسابقه‌ای برگزار کنید.

نتیجه گیری

بازاریابی استارتاپ ترکیبی از علم و هنر پیچیده است. همیشه باید با فرمول‌های آزموده‌شده با ظرافت و استعداد شخصی برخورد شود. هنگامی که بازاریابی از یک چشم‌انداز و هدف قدرتمند و با استراتژی متفکرانه ایجاد شود، نتایج نه تنها قابل اندازه‌گیری خواهند بود، بلکه دقیقاً همان حرکتی است که برای رساندن استارتاپ شما به سطح بعدی نیاز دارید.

برگشت به بخش دسترسی سریع به محتوا
divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ پیاده سازی طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ دوره های آموزش سئو و بازاریابی دیجیتال اولیه رایگان ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه



ثبت نظر