21 شبکه اجتماعی پرطرفدار دنیا در سال 2023
معروف ترین شبکه های اجتماعی در جهان در سال 2023
همه ما می دانیم که دیگر شبکه های اجتماعی جزئی از زندگی روزمره حقیقی ما شده اند! و بسیاری از مردم، شخصیت ها و کسب و کارها هرکدام بنوعی با این شبکه ها در ارتباط هستند! برای حضور در شبکه های اجتماعی خوب است با محبوبترین شبکه های اجتماعی در اینترنت و کاربرد و ابزار هر کدام آشنا شویم و آنها را بهتر بشناسیم.
جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی منبع اصلی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچکی ست که بدنبال تبلیغ برند خود در اینترنت هستند. پلتفرم شبکه های اجتماعی برای استفاده بسیار ساده است و حتی بعضی از این شبکه ها سرویس های پولی تبلیغات نیز ارائه میدهند ، برای کسب و کارهایی که به دنبال مشتری و مخاطبان جدید در زمینه کار خود میگردند.
امروزه بسیاری از چهره های مشهور , سیاستمداران و البته بسیاری از کسب و کارها به لزوم حضور در شبکه های اجتماعی واقف هستند ! قطعا ساخت صفحه در تمام شبکه های اجتماعی موجود امریست بیهوده , پس بهتر است با شناخت بهترین شبکه های اجتماعی و متداولترین رسانه های اجتماعی , بهترین ها را انتخاب کنیم. اما برای بهربرداری بهینه از قدرت و ظرفیت شبکه های اجتماعی باید محبوب ترین این شبکه ها را بشناسید و آن یک را که برای شما بهترین گزینه است شناسایی نمایید.
محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران
در ایران، محبوب ترین شبکه های اجتماعی عبارتند از:✔️ تلگرام: تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران است. این شبکه اجتماعی به عنوان یک اپلیکیشن پیام رسان شروع به کار کرده است، اما به مرور زمان امکانات جدیدی نظیر گروه ها، کانال ها، ربات ها، ویدیو، تصویر و فایلهای گوناگون را نیز به کاربرانش ارائه کرده است.
✔️ اینستاگرام: اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدیو است که در ایران هم بسیار پرطرفدار است. کاربران می توانند عکس ها و ویدیو های خود را در پروفایل خود به اشتراک بگذارند و همچنین از طریق استوری و پست های زنده با دوستان و دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار کنند.
✔️ واتساپ: واتساپ یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های پیام رسان در ایران است. این اپلیکیشن به کاربران امکان می دهد تا به راحتی با دوستان، خانواده و همکاران خود ارتباط برقرار کنند و پیام های متنی، صوتی و تصویری را با همدیگر به اشتراک بگذارند.
✔️ بله: بله یک شبکه اجتماعی ایرانی است که امکان ارسال پیام، صوت، تصویر و ویدیو را به کاربرانش می دهد. در این شبکه اجتماعی، کاربران می توانند پروفایل شخصی خود را ایجاد کنند و با دوستان خود در ارتباط باشند.
✔️ آپارات: آپارات یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری ویدیو است که در ایران بسیار پرطرفدار است.
✔️ سروش پلاس: سروش پلاس یک شبکه اجتماعی پیام رسان ایرانی است که به کاربران امکان ارسال پیام، تصویر و ویدیو را میدهد. همچنین کاربران می توانند با دوستان خود در گروه های چت و کانال های تخصصی ارتباط برقرار کنند.
✔️ ایتا: ایتا یک پیامرسان ایرانی است که امکاناتی مانند ارسال پیامهای متنی، تصویری و صوتی، کانالها، گروهها، وبلاگها و امکانات دیگر را برای کاربرانش فراهم میکند. ایتا همچنین قابلیت ایجاد کسب و کارهای آنلاین و فروش محصولات و خدمات را نیز داراست. این پلتفرم در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین پیامرسانهای ایرانی است و تعداد زیادی کاربر را به خود جذب کرده است.
✔️ روبیکا: روبیکا نیز مانند ایتا یک پیامرسان ایرانی است که در سال ۱۳۹۴ توسط شرکت فناوری اطلاعات آوین نگار توسعه داده شد. این پیامرسان امکاناتی مانند پیامهای متنی و صوتی، تماس صوتی و تصویری، کانالها، گروهها، باتهای هوشمند، وبلاگها و امکانات دیگر را برای کاربرانش فراهم میکند. همچنین، روبیکا امکاناتی مانند ارسال پول، پرداخت قبوض و خرید آنلاین را نیز داراست و در برخی از کسب و کارهای ایرانی به عنوان یکی از روشهای پرداخت مورد استفاده قرار میگیرد.
✔️ لینکداین: لینکداین یک شبکه اجتماعی حرفهای است که به افراد و شرکتها کمک میکند تا با یکدیگر در ارتباط باشند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان ایجاد پروفایل شخصی، ارسال و دریافت پیام و همچنین ایجاد ارتباط با شرکتهای مختلف را میدهد.
✔️ توییتر: توییتر یک شبکه اجتماعی محبوب در سراسر جهان است که به کاربران امکان میدهد به صورت کوتاه پیامهای متنی به همراه تصویر و ویدیو را با دنیای بیرون به اشتراک بگذارند. در ایران نیز توییتر به عنوان یکی از شبکههای اجتماعی پرطرفدار محسوب میشود.
فیس بوک با 2.96 میلیارد کاربر فعال
فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا است که ماهانه نزدیک به 3 میلیارد نفر از آن استفاده می کنند. این بدان معناست که حدود 37 درصد از جمعیت جهان، کاربران فیس بوک هستند.
بیش از 200 میلیون کسب و کار (عمدتاً مشاغل کوچک) از ابزارهای فیس بوک استفاده می کنند و بیش از هفت میلیون تبلیغ کننده به طور فعال کسب و کار خود را در فیس بوک تبلیغ می کنند.
شروع به کار در فیس بوک آسان است و در آن می توانید تمام فرمت های محتوایی مانند متن، تصاویر، محتوای ویدیویی و استوری را به اشتراک بگذارید.
مطالعه بیشتر: راهنمای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس
YouTube با2.2میلیارد کاربر فعال
یوتیوب یک پلتفرم به اشتراک گذاری ویدیو است که در آن کاربران روزانه یک میلیارد ساعت ویدیو تماشا می کنند. یوتیوب علاوه بر اینکه دومین سایت بزرگ رسانه اجتماعی دنیا است، به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ پس از گوگل، نیز شناخته می شود، و از زیر شاخه های کمپانی گوگل به حساب می آید.
اگر از ویدیو برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید، قطعاً باید یوتیوب را به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید. برای شروع، باید یک کانال YouTube برای نام تجاری خود ایجاد کنید و برای اینکه ویدیوهای شما توسط افراد بیشتری کشف شود، توصیه می کنیم در سئوی YouTube مطالعه کنید.
WhatsApp با 2میلیارد کاربر فعال
WhatsApp یک برنامه پیام رسانی است که در بیش از 180 کشور استفاده می شود. در ابتدا، مردم ابتدا از واتس اپ برای ارسال پیامک به خانواده و دوستان خود استفاده می کردند اما به تدریج مردم از طریق واتس برای کسب و کارها استفاده کردند.
پلتفرم تجاری واتس اپ به کسب و کارها این امکان را می دهد که پشتیبانی مشتری را ارائه دهند و به روز رسانی های خرید خود را با مشتریان به اشتراک بگذارند. برای مشاغل کوچک، برنامه WhatsApp Business وجود دارد، در حالی که مشاغل تجاری می توانند از WhatsApp Business API استفاده کنند. واتس اپ به عنوان پرکاربردترین پلتفرم پیام رسانی، می تواند یک کانال خدمات مشتری عالی برای کسب و کار شما باشد.
مطالعه بیشتر: آنچه برای برنامه ریزی کسب و کار در بازار آنلاین باید بدانید
اینستاگرام با 2 میلیارد کاربر فعال
اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی بصری، مکانی برای نمایش محصولات یا خدمات شما با عکس یا فیلم است. در این برنامه، میتوانید طیف گستردهای از محتوا مانند عکسها، ویدیوها، داستانها، ریلز، ویدیوهای زنده و IGTV را برای ویدیوهای طولانیتر را به اشتراک بگذارید.
بهعنوان یک برند، میتوانید یک پروفایل تجاری اینستاگرام ایجاد کنید، که تجزیه و تحلیل کاملی از پروفایل و پستهای شما و امکان زمانبندی پستهای اینستاگرام با استفاده از دیگر ابزارها را ارائه میدهد. علاوه بر این قابلیت ها مکانی عالی برای دریافت محتوای ایجاد شده توسط کاربران از مخاطبان شما است زیرا کاربران اغلب محتوا را به اشتراک می گذارند و برندها را تگ می کنند.
WeChat با 1.26 میلیاردکاربر فعال
وی چت در سال 2011 توسط تنسنت، یکی از بزرگترین شرکت های فناوری چین منتشر شد. مانند واتساپ و مسنجر، وی چت در ابتدا یک برنامه پیامرسان بود، اما به یک پلتفرم همهکاره تبدیل شده است. علاوه بر پیامرسانی و تماس، کاربران میتوانند به صورت آنلاین خرید کنند، قبوض را بپردازند، مواد غذایی بخرند، پول انتقال دهند، هتل و بلیط رزرو کنند و درخواست تاکسی بدهند.
وی چت محبوب ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی در چین و سایر نقاط آسیا است. بنابراین اگر می خواهید برند خود را در چین تقویت کنید (جایی که شبکه های اجتماعی محبوب مانند فیس بوک و توییتر ممنوع هستند)، وی چت جایگزین خوبی است. می توانید تبلیغات را در حساب رسمی WeChat یا در WeChat Moments اجرا کنید. همچنین تعداد زیادی اینفلوئنسر مبتنی بر وی چت وجود دارد که می توانند به برند شما کمک کنند تا میلیون ها مشتری چینی را جذب کند.
مطالعه بیشتر: چگونه از اپلیکیشن های موبایل کسب درآمد کنیم؟
TikTok با 1میلیاردکاربر فعال
TikTok (معروف به Douyin در چین) یک برنامه اشتراکگذاری ویدیو با فرم کوتاه است. با وجود اینکه در سال 2017 راه اندازی شد، یکی از سریع ترین برنامه های در حال رشد در جهان است و اخیراً گوگل را به عنوان پربازدیدترین سایت اینترنتی پشت سر گذاشته است.
TikTok به کاربران این امکان را میدهد که ویدیوهای بین 15 تا 60 ثانیه ایجاد و به اشتراک بگذارند، و این برنامه دارای انواع گستردهای از جلوههای صوتی، قطعههای موسیقی و فیلترهایی برای بهبود ویدیوها و جذابتر کردن آنها است. میتوانید ویدیوهای مربوط به تقریباً همه علایق را پیدا کنید، از همگامسازی لب، رقص، و چالشها گرفته تا ترفندهای DIY و آموزشهای آرایش. حدود 47.4 درصد از کاربران TikTok در ایالات متحده بین 10 تا 29 سال سن دارند. بنابراین اگر جمعیت هدف شما جوان است، TikTok یک پلت فرم عالی برای کسب و کار شما است.
Sina Weibo با 573میلیونکاربر فعال
Weibo در زبان چینی به معنای "ریز وبلاگ" است. Weibo توسط شرکت فناوری چینی Sina Corporation در سال 2009 راه اندازی شد، درست حدس زدید، یک پلت فرم میکروبلاگینگ است که با توییتر و اینستاگرام مقایسه می شود.
از طریق Weibo، کاربران میتوانند تصاویر، ویدیوها و داستانها را پست کنند، موضوعات پرطرفدار را ببینند، از هشتگها در پستها استفاده کنند و از این پلتفرم برای پیامرسانی فوری استفاده کنند.
در مقایسه با WeChat، Sina Weibo جمعیتی جوانتر دارد و محتوای اطلاعاتی و پرطرفدارتری را ارائه میدهد. در واقع، نیویورک تایمز میگوید اگر میخواهید در چین «ویروسی شوید»، ویبو مکانی است که باید باشید. Weibo همچنین به کسبوکارها اجازه میدهد تا حسابهای رسمی و تایید شده برای برقراری ارتباط با فالوورهای خود و استفاده از تبلیغات پولی راهاندازی کنند.
مطالعه بیشتر: نکاتی را که باید هنگام طراحی اپلیکیشن و سایت بدانیم
QQ با 538.91میلیون کاربر فعال
QQ در سال 1999 توسط Tencent در چین منتشر شد. قبل از راه اندازی WeChat، QQ شماره یک برنامه پیام رسانی چینی بود. علاوه بر ویژگیهای پیامرسانی فوری، QQ همچنین به کاربران امکان میدهد آواتارهای خود را ایجاد کنند، فیلم تماشا کنند، بازیهای آنلاین بازی کنند، موسیقی پخش کنند، خرید آنلاین کنند، وبلاگ و پرداخت کنند.
در حالی که WeChat به رهبر بازار در چین تبدیل شده است، QQ هنوز در بین کاربران جوان محبوب است و در 80 کشور استفاده می شود و در بسیاری از زبان های دیگر موجود است. یکی از مزایای QQ این است که برای ثبت نام نیازی به شماره تلفن ندارید. این امر جوانانی را جذب می کند که دستگاه های تلفن همراه ندارند اما از نسخه دسکتاپ استفاده می کنند.
تلگرام با 550 میلیونکاربر فعال
تلگرام یک برنامه پیام رسانی رایگان است که در چندین دستگاه تلفن همراه بدون محدودیت راه اندازی می شود. ویژگی متمایز تلگرام رمزگذاری سرتاسر آن برای تمامی فعالیت ها از جمله چت ها، گروه ها و رسانه های مشترک بین شرکت کنندگان است. تمرکز آن بر امنیت در طول سالها مشتریان بیشتری را به خود جلب کرده است، به خصوص زمانی که واتساپ تغییراتی را در سیاست حفظ حریم خصوصی خود اعلام کرد که به آن اجازه میدهد اطلاعات را با شرکت مادر متا به اشتراک بگذارد.
راههای مختلفی وجود دارد که برندها میتوانند از تلگرام استفاده کنند، علاوه بر اینکه پشتیبانی یک به یک مشتری را ارائه میکنند. برای مثال، برندها میتوانند چتباتهایی را برای پلتفرم تلگرام ایجاد کنند یا از ویژگی کانال تلگرام برای پخش پیامها برای حداکثر 200000 نفر استفاده کنند.
مطالعه بیشتر: راهنمای انتخاب و طراحی سایت برای کسب و کارها
SnapChat با 557 میلیون کاربر فعال
اسنپ چت روی عکس ها و ویدیوهای کوتاه (معروف به اسنپ) که بین دوستان به اشتراک گذاشته می شود، تمرکز می کند. اسنپ چت فرمت ویدیوی عمودی (استوری) را محبوب کرد، که در نهایت در دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام و TikTok گسترش یافت.
افزایش استوریهای اینستاگرام مانع رشد اسنپ چت و علاقه بازاریابان به استفاده از اسنپ چت برای برندهایشان به طور کلی شده است، اما با این وجود، 69 درصد از نوجوانان آمریکایی می گویند که از اسنپ چت استفاده می کنند. بنابراین اگر مخاطبان هدف شما بیشتر نوجوانان هستند، باید از این اپلیکیشن استفاده کنید.
کوایشو با 573 میلیونکاربر فعال
Kuaishou رقیب چینی Douyin یا TikTok است و مانند رقبای خود، Kuaishou به کاربران این امکان را می دهد که متن و استیکرها را روی تصاویر یا ویدیوها بپوشانند و صدایی را اضافه کنند. کاربران همچنین می توانند محتوای زنده را برای دنبال کنندگان خود در پلتفرم پخش کنند یا ویدیوهای طولانی تری ضبط کنند.
در مقایسه با TikTok، Kuaishou در بین مخاطبان مسن تر، به ویژه در مناطق روستایی چین محبوبیت بیشتری دارد. این اپلیکیشن همچنین بیشتر به درآمد تجارت الکترونیکی متکی است تا درآمد تبلیغاتی.
مطالعه بیشتر: اهمیت طراحی در کسب و کارها
Qzone با 553.5میلیونکاربر فعال
Qzone یکی دیگر از برنامه های چینی از Tencent است که شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی را با هم ترکیب می کند. کاربران میتوانند چند رسانهای آپلود کنند، یادداشتهای روزانه داشته باشند، وبلاگ بنویسند، بازی کنند و موسیقی پخش کنند.
مانند فیس بوک، کاربران همچنین می توانند با دوستان خود ارتباط برقرار کنند، فید به روز رسانی ها را ببینند، نظر بدهند، پست ها را به اشتراک بگذارند یا به آنها واکنش نشان دهند و عکس های روی جلد یا نمایه را به روز کنند.
Pinterest با444میلیون کاربر فعال
پینترست یک فروشگاه تک صفحه ای برای الهام گرفتن و کشف محصولات و ایده های جدید است. در Pinterest، کاربران عکسهایی را که به وبسایتها، صفحات محصول، پستهای وبلاگ و سایر محتواها در سراسر اینترنت پیوند دارند، پین میکنند. این یک پلتفرم عالی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است و کاربران Pinterest 7 برابر بیشتر احتمال دارد محصولاتی را که پین کرده اند خریداری کنند.
موضوعات و مضامین محبوب در پلتفرم اجتماعی شامل مد، زیبایی، خانه و گل و گیاه است. بنابراین اگر کسب و کار شما در یکی از این صنایع فعالیت می کند، باید به شدت به استفاده از بازاریابی پینترست برای کسب و کار خود توجه کنید.
مطالعه بیشتر: چرا اپلیکیشن های موبایل شکست می خورند؟ ⚡ دلایل و رفع آنها
توییتر با 238 میلیون کاربر فعال
توییتر، پلتفرمی با حدود 238 میلیون کاربر فعال ماهانه (از سه ماهه دوم)، مخاطبانی را دعوت می کند که عاشق پست اخبار، سرگرمی، ورزش، سیاست و موارد دیگر هستند. چیزی که توییتر را از اکثر سایتهای شبکههای اجتماعی دیگر متمایز میکند این است که به شدت بر اطلاعات لحظهای تأکید میکند، چیزهایی که در حال حاضر اتفاق میافتند و روند رو به رشد هستند.
بسیاری از برندها از توییتر به عنوان کانال جایگزین خدمات مشتری استفاده می کنند. به گفته تبلیغکنندگان در توییتر، بیش از 80 درصد درخواستهای خدمات اجتماعی اجتماعی در توییتر اتفاق میافتد.
Reddit با430 میلیون کارب فعال
Reddit که به دلیل ویژگی محبوب رأی مثبت خود معروف است، به دلیل ترکیبی از رویدادهای جاری، رویدادهای مشهور «از من هر چیزی بپرس» (AMA) و بحث های عمیق درباره موضوعات خاص، «صفحه اول اینترنت» نامیده می شود.
Subreddits (یعنی تالارهای گفتگوی اختصاصی) برای تقریباً هر چیزی وجود دارد. با این حال، Subreddit ها سطوح مختلفی از تعامل دارند، بنابراین تحقیق در مورد اینکه آیا subreddit های محبوبی وجود دارد که نام تجاری شما می تواند بخشی از آنها باشد، عالی است. به عنوان مثال، اگر تجارت شما یک برند زیبایی است، می توانید به r/beauty بپیوندید. حواستان باشد، اکثر subreddit ها اجازه تبلیغات خود را نمی دهند. هدف این است که با پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات، به اشتراک گذاشتن نکات و منابع و شرکت در بحث ها، با اعضا در زیرمجموعه های مربوطه درگیر شوید. علاوه بر ارسال محتوای خود به Reddit و شرکت در بحثها، میتوانید ایدههای محتوا را نیز بیابید و تبلیغ کنید.
مطالعه بیشتر: آموزش بازاریابی با اینستاگرام
لینکدین با 424 میلیون کاربر فعال
لینکدین با تقریباً 424 میلیون کاربر فعال ماهانه از یک موتور جستجوی کار ساده و سایت رزومه به یک پلتفرم شبکه حرفه ای تبدیل شده است که در آن کارشناسان صنعت محتوا را به اشتراک می گذارند، شبکه می کنند و برند شخصی خود را می سازند. همچنین مکانی برای کسب و کارها برای ایجاد رهبری فکری در صنایع خود و جذب استعدادهای برتر شده است.
Quora با300 میلیون کاربر فعال
Quora یک وب سایت و برنامه پرسش و پاسخ مبتنی بر جامعه است که در آن افراد می توانند اطلاعاتی در مورد موضوعات مختلف پیدا کنند. پرسشها و پاسخها براساس بازدیدها، رایها، نظرات و اشتراکگذاریها توسط کاربر رتبهبندی میشوند.
به عنوان یک برند، می توانید یک صفحه Quora برای کسب و کار خود ایجاد کنید یا از حامیان کارمند برای پاسخ به سؤالات مربوط به محصولات یا خدمات یا موضوعاتی در صنعت خود استفاده کنید. Quora همچنین دارای یک پلت فرم تبلیغاتی است که می توانید از آن برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. و از آنجایی که 63 درصد از کاربران در مورد خریدهای آنلاین عمده تحقیق می کنند، مکان بسیار خوبی برای دستیابی به مشتریانی است که فعالانه به دنبال یک محصول یا خدمات هستند.
مطالعه بیشتر: نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام
Discord با 150 میلیون کاربر فعال
دیسکورد یک پلت فرم ارتباطی است که در درجه اول برای گیمرها طراحی شده است. این به کاربران امکان می دهد سرور ایجاد کنند، به جوامع بپیوندند، چت صوتی و چت متنی با دیگران در زمان واقعی انجام دهند.
Discord به دلیل استفاده آسان، ویژگی های قابل تنظیم و سازگاری با دستگاه های مختلف محبوب است. فراتر از جوامع بازی گسترش یافته است و اکنون توسط مشاغل، مؤسسات آموزشی و سایر گروه ها استفاده می شود.
Twitch با 140 میلیون کاربر فعال
Twitch یک پلتفرم پخش زنده برای گیمرها است. محتوای بازی های ویدیویی و سایر اشکال سرگرمی را ارائه می دهد. کاربران می توانند یک کانال ایجاد کنند، گیم پلی خود را پخش کنند و از طریق چت با مخاطبان خود تعامل داشته باشند.
Twitch به یک مرکز مرکزی برای جوامع بازی و ورزش های الکترونیکی تبدیل شده است. این مکانی است که بسیاری از بازیکنان حرفه ای، تیم ها و مسابقات از آن برای پخش مسابقات خود استفاده می کنند. موفقیت Twitch به دلیل رویکرد جامعه محور آن است که به سازندگان اجازه می دهد دنبال کنندگان اختصاصی ایجاد کنند و از طریق اشتراک، کمک مالی و حمایت مالی کسب درآمد کنند.
مطالعه بیشتر: چگونه هزینه طراحی اپلیکیشن را کاهش دهیم؟ ✔️
Tumblr با 135 میلیون کاربر فعال
Tumblr یک سایت رسانه اجتماعی میکروبلاگینگ محبوب با ۱۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه است. کاربران میتوانند محتوا را در قالبهای مختلف به اشتراک بگذارند: متن، عکس، فیلم، فایلهای GIF، کلیپهای صوتی، پیوندها و موارد دیگر. کاربران سایت در هر موضوع، جایگاه و علاقه ای که قابل تصور است، مطالب را به اشتراک می گذارند.
Tumblr همچنین به شما امکان می دهد طراحی وبلاگ خود را سفارشی کنید. به همین دلیل، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از حساب Tumblr خود به عنوان وب سایت خود استفاده کنند.
Mastodon با2.5 میلیون کاربر فعال
Mastodon، یک تازه وارد در صحنه رسانه های اجتماعی، در اواخر سال 2022 محبوبیت خود را افزایش داد و آن را از 300000 به بیش از 2 میلیون کاربر فعال ماهانه رساند.
Mastodon یک نرم افزار غیرمتمرکز و منبع باز است که به کاربران اجازه می دهد سرورهایی را برای برقراری ارتباط با یکدیگر راه اندازی کنند. کاربران می توانند پست هایی با حداکثر 5000 کاراکتر ایجاد کنند و تصاویر، صدا و ویدئو را اضافه کنند.
پیشنهاد محصول: طراحی فروشگاه اینترنتی
سوالات متداول
ثبت نظر
ملی ترجمه
دوشنبه 7 بهمن 1398
با سلام تشکر می کنم از مطالب عالی شما همیشه بهترینید.
پاسخ مدیر به ملی ترجمه
پنجشنبه 10 بهمن 1398
سلام ممنون
آتنا
سه شنبه 4 دی 1397
سلام طبق آموزش شما پیش رفتم و حساب رو به بیزنس تغییر دادم ولی چرا گزینه کانکت ایجاد نشد؟
پاسخ مدیر به آتنا
شنبه 8 دی 1397
سلام لطفا آدرس پیجتون رو بگید تا بررسی کنیم