جدیدترین ترندهای توسعه‌ برنامه‌های موبایل در سال ۲۰۲۳ ✔️

حتی ممکن است گاهی کارآفرینان هم زمان را از دست بدهند. برای رسیدن به جایگاه برتر در بازار توسعه موبایل و از دست ندادن آن، باید اهمیت زمان و روندها را در نظر داشته باشید. میخواهید دراینباره بیشتر بدانید؟ نگاهی به گزارش روند برنامه های تلفن همراه در این مقاله بیندازید.

جدیدترین ترندهای توسعه‌ برنامه‌های موبایل در سال ۲۰۲۳

وارد بازی تکنولوژی می‌شوید، یا برنده خواهید شد یا میلیون ها تومان را از دست می‌دهید.

"واقعاً برنده همه چیز را می‌برد"، بیل گیتس درباره‌ی بزرگترین اشتباه خود صحبت می‌کند و حتی اگر به نظر شما کارآفرینان بزرگی مانند گیتس اشتباه نمی‌کنند، یک سورپرایز برایتان داریم.

مایکروسافت همچنان یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های جهان است؛ با این حال، ‌بنیانگذار این شرکت و یکی از ثروتمندترین افراد این سیاره می‌گوید که مایکروسافت فرصت کافی برای تبدیل شدن به رقیب اصلی اپل در بازار سیستم عامل‌های موبایل را داشت.

به دلیل حواس‌پرتی‌های ناشی از دادخواست ضدانحصار علیه مایکروسافت و از دست دادن تمرکز هیئت مدیره، این شرکت فرصت خود را از دست داد و گوگل رقیب اصلی اپل شد، اندروید به سرعت و به راحتی از ویندوز موبایل پیشی گرفت و مایکروسافت صدها میلیارد دلار از دست داد.

ترندهای توسعه‌ برنامه‌های موبایل

جدیدترین ترندهای برنامه‌نویسی به عنوان یکی از شاخص‌های موفقیت کسب و کار شما

شرکت‌های پیشگام همیشه نمونه‌های الهام بخش نیستند و داستان فوق نشان می‌دهد که گاهی آنها به اشتباهاتی به طور تصادفی درگیر آنها شده‌اند، گاهی نیز برای جلوگیری از این اشتباهات دیگران را راهنمایی می‌کنند. این داستان باعث شد تا ۲ شاخص موفقیت در کسب و کار توسعه برنامه‌های موبایل را تعریف کنیم. اگر شما قصد دارید یک ابزار برنامه‌نویسی پیشرفته راه‌اندازی کنید، دو چیز را باید به خاطر بسپارید:

  • زمان: در زمان مقرر روی وارد بازار شوید و توجه مشتریان احتمالی را به خود جلب کنید (برخلاف کاری که مایکروسافت کرد).

  • ترندها: راه حل‌هایی را پیشنهاد دهید که مشتریان حتی به آنها فکر نکرده‌اند و آنها را به ترندهای حوزه برنامه‌نویسی تبدیل کنید. رویکرد نوآورانه ارائه دهید و فرصتی را برای پیوستن به نبرد رهبران و در نهایت پیروزی در آن پیدا کنید.

امروز، قصد داریم در مورد قوی‌ترین چیزهایی که می‌توانند کسب‌وکار شما را به موقعیت مطلوب در بازار برساند صحبت کنیم. قصد داریم ترندهای توسعه موبایل را به شکل واضح‌تری بیان کنیم.

در ادامه، به شما ۷ ترند را معرفی می‌کنیم که انقلابی در کسب‌وکارها ایجاد کرده‌اند.

ترندهای توسعه‌ برنامه‌های موبایل

مطالعه بیشتر:       ترندهای توسعه وب و جدیدترین زیرساخت‌های فناوری وب در سال ۲۰۲۳

۷ روند کلیدی در ایجاد برنامه‌های موبایل

در سال ۲۰21، کاربران تلفن همراه در سراسر جهان 230 میلیارد برنامه دانلود کردند. برای سال ۲۰22، این عدد به 255 میلیارد دانلود رسیده و ما برای سال 2023 انتظار یک عدد بیشتر داریم: با توجه به روندها و آمارهای رو به رشد، احتمالاً تعداد دانلودها کاهش نخواهد یافت.

این حقایق احساسات کاملاً متضادی را به دنبال دارد: از یک سو، این نوع "اعتیاد" فرصت‌های بزرگی را برای فروش و توسعه کسب و کار ایجاد می‌کند: با ساختن یک برنامه موبایل، شرکت‌هایی در سراسر جهان دسترسی مستقیم به جیب مشتریان احتمالی خود را دارند. از سوی دیگر، این کار آسان نیست: در بازار گوگل پلی ۶/۲ میلیون برنامه و در اپ استور ۲/۲ میلیون برنامه وجود دارد. انتخاب کاربران بی نهایت است و آنها باید دلایل محکمی برای انتخاب برنامه شما داشته باشند.

یک راهنمایی: به آنها اجازه دهید ترندهای برنامه‌های موبایل را دنبال کنند! برای کسب حداقل یک قطعه کوچک از زمان مشتریان، جلب توجه و نزدیک شدن به کاربران، شما باید با ترندهای توسعه موبایل آشنا باشید و تصمیم بگیرید چگونه آنها را در برنامه خود ادغام کنید.

حالا به هر کدام از آن‌ها نگاهی نزدیک‌تر می‌اندازیم. در انتهای هر بخش، برای پیاده‌سازی این ترندها برای انواع مختلف کسب و کارها، برداشت‌های مفیدی خواهید داشت.

روند کلیدی در ایجاد برنامه‌های موبایل

مطالعه بیشتر:     آنچه برای برنامه ریزی کسب و کار در بازار آنلاین باید بدانید

ترند شماره ۱: فلاتر

توسعه برنامه‌های موبایل نیتیو و کراس پلتفرم بسیاری از بحث‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. فلاتر یکی از جذاب‌ترین ترندهای برنامه موبایل در سال ۲۰۲۳ است که قواعد بازی را تغییر می‌دهد. نسخه پایدار آن در ماه اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شد و کمی بعد، به بالاترین مخازن نرم‌افزاری در GitHub پیوست.

فلاتر

اما فلاتر چیست؟ بیایید کمی توضیح دهیم.

فلاتر یک کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) است که توسط شرکت گوگل ساخته شده است. فلاتر یک راه حل کامل با یک فریم‌ورک، ویجت‌ها و ابزارهایی است که ساخت برنامه موبایل را برای محبوب‌ترین پلتفرم‌های امروزی یعنی اندروید و iOS، فراهم می‌کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود فلاتر به یکی از ابزارهای کلیدی توسعه برنامه در فوشیا (Fuchsia  یک سیستم عامل جدیدی که توسط گوگل معرفی شده است) تبدیل شود. فلاتر کلیدی برای ساخت برنامه‌های کراس پلتفرم صاف و ساده است. بدون نیاز به توسعه برنامه‌های جداگانه، فلاتر یک کد پایه فراهم می‌کند که برای همه پلتفرم‌های موبایل بسیار مناسب است. این دلایل باعث شده‌اند فلاتر یکی از ترندهای برنامه موبایل در سال آینده باشد.

می‌توانیم بگوییم که حالا React Native یک رقیب قدرتمند دارد به نام فلاتر:

✔️ متن باز (open-source) است؛
✔️ رایگان است؛
✔️ بر پایه‌ی زبانی به نام دارت (Dart) ساخته شده که برای یادگیری بسیار آسان است؛
✔️ برنامه‌های فلاتر عالی به نظر می‌رسند و بسیار خوب کار می‌کنند

بیایید به مزایای اصلی فلاتر نگاهی بیندازیم که باعث شده‌اند آن را به لیست ترندهای برنامه‌های کاربردی اضافه کنیم:

فرآیند توسعه‌ی برنامه‌ی سریعتر

فلاتر به ساخت برنامه‌ها با یک روش سریع‌تر و راحت‌تر کمک می‌کند. به دلیل بارگذاری سریع، توسعه‌دهنده می‌تواند کد را ویرایش کرده و تغییرات را در برنامه به ‌صورت زنده مشاهده کند. این ویژگی همچنین فرآیند اشکال‌زدایی را ساده‌تر می‌کند. علاوه بر این، به دلیل کد پایه‌ تک‌پلتفرمی، تست‌ها فقط یک‌بار نوشته می‌شوند.

همکاری بهبود یافته

فلاتر قابلیت تغییر کامل فرآیند توسعه را دارد. این ویژگی بسیار عالی است و به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که در کنار یکدیگر تغییراتی مانند "جایگزین کردن آیکون‌ها" یا "افزایش سرعت انیمیشن" را به سرعت پیاده‌سازی کنند. ویجت‌های فلاتر به ساخت دیزاین‌های فوق‌العاده کمک می‌کنند.

کاهش زمان عرضه به بازار

با توجه به مشخصات فوق‌الذکر و جزئیات فنی دیگری که فرآیند توسعه‌ برنامه‌ها را سریع و بی‌دردسر می‌کند، فلاتر به شما کمک خواهد کرد تا MVP خود را در کمترین زمان ممکن عرضه کرده و سرمایه‌گذاران را به سمت خود جذب کنید.

فلاتر چه نقشی در کسب و کار شما خواهد داشت:

تمام ویژگی‌های فوق برای برنامه‌های تلفن همراه مزایای بسیاری را به همراه دارند. بدون توجه به صنعتی که قصد ورود به آن را دارید، ترندهای توسعه برنامه‌ها به درد شما خواهد خورد و در حال حاضر، فلاتر توانایی ارائه تمام ویژگی‌های لازم را دارد، فرایند توسعه را ساده می‌کند، MVP را به سرعت عرضه کرده و سرمایه‌گذاری و کسب و کار شما را به راه خواهد انداخت.

فلاتر

مطالعه بیشتر:      همه چیز در مورد فریم ورک توسعه اپلیکیشن فلاتر و مقایسه flutter با React Native

ترند شماره ۲: سلامت دیجیتال یا راهی برای رسیدن از استرس به تمرکز

بازیگران تأثیرگذار در صنعت موبایل برای تعیین مرز بین دنیای دیجیتال و واقعی، تمرکز بر روی وظایف خاص به جای حواشی در برنامه‌ها و دستیابی به اهداف سلامتی جهت بهبود زندگی به کاربران کمک می‌کنند.

سلامت دیجیتال روشی کاملاً جدید برای جلب توجه کاربران و ایجاد اعتماد آن‌ها به برند شما است. سلامت دیجیتال درباره مصرف تمام وقت آزاد کاربر نیست، بلکه یعنی فرصت دادن به او برای سپری کردن به صرفه زمانش است.

برای همه‌ی ما پیش آمده که هنگام باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام، فقط برای بررسی اینکه آیا دوستتان فردا تولد دارد یا خیر، یک ساعت دیگر و به‌صورت بی‌هدف در فید خود گردش می‌کنیم. برنامه‌های موبایل گرسنه زمان ما هستند و افراد به دستگاه‌هایشان زمان زیادی را اختصاص می‌دهند. در نگاه اول، به نظر می‌رسد که این برای کسب‌وکار شما یک مزیت است؛ اما اخیراً، این روند به سمت جهت معکوسی تغییر کرده است.

همه چیز با کاربران گوگل پیکسل آغاز شد؛ آن‌ها برای نخستین بار توانستند عادات دیجیتالی را مشاهده کنند. سپس، دیگر گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل Android Q نیز به امکانات سلامت دیجیتال تجهیز شدند.

کاربران اپل نیز به مشاهده عادات دیجیتالی دسترسی پیدا کردند. با iOS 12، ویژگی‌هایی مانند داشبورد Screentime، محدودیت‌های برنامه، زمان استراحت و غیره در دسترس قرار گرفتند.

حالا، کاربران جدیدترین گوشی‌های هوشمند می‌توانند:

✔️ بفهمند چند بار دستگاه خود را قفل و باز کرده‌اند و به چه برنامه‌هایی دسترسی داشته‌اند.
✔️ آمار اعلان‌های دریافت شده خود را بدست آورند.
✔️ زمانی که در هر برنامه خاصی صرف می‌کنند را اندازه‌گیری کنند و زمان‌هایی را برای محدود کردن استفاده از دستگاه تنظیم کنند.
✔️ حالت‌های مختلفی مانند Wind Down (خاموش کردن گوشی هنگام خوابیدن) یا Focus Mode (غیرفعال کردن موقت برنامه‌های پراستفاده) را روشن یا برنامه‌ریزی کنند.

اما کاربرانی که به آخرین نسخه سیستم‌عامل دسترسی ندارند چطور؟ آن‌ها نیز باید به این ویژگی‌ها دسترسی داشته باشند. و این دقیقاً جایی است که می‌توانید نشان دهید که چقدر به کاربران برنامه‌ی خود اهمیت می‌دهید.

ترندهای توسعه‌ برنامه‌های موبایل

سلامت دیجیتال چه نقشی در کسب و کار شما خواهد داشت؟

از ترندهای برنامه‌های موبایل پیروی کنید و عملکرد برنامه خود را در ردیابی Screentime، focus mode، اعلان‌های سفارشی و غیره ارتقا دهید. در حال حاضر، ویژگی‌های بهداشت دیجیتال فقط در آخرین نسخه‌های اندروید و iOS در دسترس هستند. بنابراین، شما می‌توانید با فعال کردن این ویژگی‌ها برای کاربرانی که از نسخه‌های قبلی سیستم ‌عامل استفاده می‌کنند، تجربه جدیدی را برای آن‌ها فراهم کنید و به آن‌ها کمک کنید تا به بهترین شکل ممکن از زمان دیجیتال خود مدیریت کنند:

  • در برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی: به کاربران اجازه دهید زمانی که در برنامه شما صرف می‌کنند را پیگیری کنند و حالت‌های مختلفی از اعلان‌ها را فعال کنند.

  • در برنامه‌های پیام‌رسان: به کاربران اجازه دهید اعلان‌ها را خاموش کنند تا بتوانند بر روی وظایف حیاتی خود تمرکز کنند.

  • در بازی‌های موبایل: به کاربران اطلاع‌رسانی کنید که چه مقدار از زمان خود را به بازی اختصاص داده‌اند و به آن‌ها اجازه دهید حالتی را فعال کنند که به بازی‌ها دسترسی نداشته باشند.

پیروی از چنین ترندهایی در صنعت برنامه‌های موبایل، فرصتی برای جلب اعتماد مشتریان است.

مطالعه بیشتر:      بهترین شیوه طراحی اپلیکیشن پزشکی

ترند شماره ۳: تجربه بدون لمس که UX موبایل را تغییر می‌دهد.

استفاده از دکمه‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای از بین رفته و به همین دلیل استفاده از موبایل و تجربه کاربری آن، تغییر کرده است. ما قبلاً به این مسئله عادت کرده‌ایم که تعامل بین یک گوشی هوشمند و کاربر آن با حرکات دست بر روی صفحه‌ی لمسی است (مانند تک لمس، لمس دوتایی، فشار، پینچ، چرخش، و غیره). در آینده‌ی نزدیک، با ظهور ترندی جدید در برنامه‌ها، دیگر نیازی به لمس صفحه‌ی نمایش نخواهد بود.

در حال حاضر، تکنیک‌های نوین کنترل حرکتی برای کاربری موبایل بیش از پیش برجسته شده‌اند و باعث می‌شوند تجربه‌ی کاربری موبایل شگفت‌انگیزتر و راحت‌تر باشد. این نکته را وقتی که قصد دارید یک اپلیکیشن نوآورانه‌ بسازید درنظر بگیرید.

دستگاه‌های هوشمند مدرن با تکنولوژی کنترل حرکتی بر پایه‌ی رادار مجهز شده‌اند. به‌عنوان مثال، با استفاده از گلکسی نوت ۱۰، می‌توانید تنها تکان دادن قلم، تنظیمات دوربین دستگاه را انجام دهید.

در گوشی گوگل پیکسل ۴، تکنولوژی حسگر حرکتی پیشرفته‌تری به نام Soli پیاده‌سازی شده است. کاربران می‌توانند با تنها معرفی خود به سولی، حالت Motion Sense را فعال کرده و تماس را پاسخ بدهند یا رد کنند، آلارم را به تعویق بیاندازند، حالت Do Not Disturb را فعال یا غیرفعال کنند و بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهند.

شرکت‌هایی در سراسر جهان شروع به راه‌اندازی موتورها و پلتفرم‌هایی برای شناسایی حرکات کاربران در برنامه‌های خود می‌کنند و با این روش به نیازهای مشتریان پاسخ می‌دهند. این ویژگی‌ها به یک ترند توسعه برنامه‌ها تبدیل شده‌اند.

کنترل‌‌های حرکتی چه نقشی در کسب و کار شما خواهد داشت؟

در سال ۲۰۲۳، قرار دادن دکمه‌ها در رابط کاربری برنامه کافی نیست: شما باید برنامه خود را با تجربه بدون لمس بهبود ببخشید. بدون توجه به برنامه ای که می خواهید تولید کنید، این فناوری ممکن است به شما کمک کند تا به یکی از رهبران بازار تبدیل شوید. اجازه دهید کاربران با تکان دادن انگشتان خود در جلوی صفحه، اقدامات مختلفی را انجام دهند:

✔️ حرکت در فید خبری یا ارسال درخواست دوستی در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی
✔️ استفاده از فیلترهای مختلف در برنامه‌های ویرایش عکس
✔️ تغییر صفحات در کتاب‌های الکترونیکی
✔️ رفتن به آهنگ بعدی یا تنظیم حجم صدا در برنامه‌های پخش موسیقی و غیره.

مطالعه بیشتر:       تجربه کاربری UX چیست و چرا مهم است

ترند شماره ۴: شناسایی چهره و کاربردهای آن

عرضه آیفون ایکس باعث شد تا بسیاری از بروزرسانی‌های جدید را تجربه کنیم، از جمله Face ID که از تکنولوژی‌های پیشرفته و متفاوتی استفاده می‌کرد. اپل به دنبال ماشین‌هایی بود که قابلیت تجزیه و تحلیل چهره انسان را داشته باشند و با توجه به احساسات چهره، مدل ۳ بعدی آن را تحلیل کنند. سیستم عامل اندروید نیز این تکنولوژی را دنبال کرده و امکان احراز هویت با چهره را در حالت بتا عرضه کرده است. همچنین مایکروسافت نیز در حال کار بر روی این تکنولوژی است و تلاش می‌کند تا یک دوربین را آموزش دهد که بتواند تشخیص دهد که آیا این یک شخص واقعی است که از Face ID استفاده می‌کند یا فقط یک تصویر در مقابل دوربین است.

اگرچه تکنولوژی Face ID مشکلاتی را در چین داشته است، اما شناسایی چهره همچنان یکی از مدرن‌ترین ترندهایی است که شرکت‌ها سعی دارند از آن کنند. در بخش زیر به دلایلی که باعث شده‌اند شناسایی چهره به یک ترند واقعی تبدیل شود، می‌پردازیم:

امنیت

تکنولوژی شناسایی چهره، روشی عالی برای حفاظت از داده‌های شخصی و دستگاه شما است. اگر تنها شما بتوانید دستگاه خود را باز کنید یا به اطلاعات مهم دسترسی پیدا کنید، خطر تقلب به سرعت کاهش پیدا می‌کند.

پرداخت‌ها

شرکت MasterCard قابلیت "پرداخت با عکس‌سلفی" را به عنوان جایگزینی برای تأیید هویت سنتی، راه‌اندازی کرده است. این یک روش سریع برای جلوگیری از تأیید هویت طولانی است.

در دستگاه‌های Android Q، از شناسایی چهره برای پرداخت ها استفاده می کند. کاربران اکنون می‌توانند از شناسایی چهره برای باز کردن دستگاه، ورود به برنامه، استفاده از آن برای تأیید پرداخت و غیره استفاده کنند. با شناسایی چهره، خریدها سریعتر و امن‌تر می‌شوند.

سرعت و راحتی

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، تجربه کاربری بسیار تغییر کرده است، زیرا دیگر نیازی به فشردن دکمه‌ها در تلفن همراه نیست. شناسایی چهره یکی از بهترین روش‌ها برای ورود به یک برنامه و انجام فعالیت مورد نیاز است. علاوه بر این، فرایند ورود به سیستم ممکن است زمان‌بر و حتی مشکل ساز باشد: آمارها نشان می‌دهند که ۳۷ درصد از افراد حداقل هفته‌ای یک بار کلمه عبور خود را فراموش می‌کنند. با ویژگی‌های شناسایی چهره، چنین مشکلاتی برطرف خواهند شد.

شناسایی چهره چه نقشی در کسب و کار شما خواهد داشت؟

نسل زد به فناوری بیومتریک اهمیت می‌دهند و به همین دلیل، وجود شناسایی چهره در برنامه شما یک راه عالی برای دسترسی به کاربران فعال‌تر در تلفن همراه است. با توجه به جزئیات کسب و کار خود، شما می‌توانید تکنیک‌های شناسایی چهره را به صورت زیر یکپارچه کنید:

✔️ اجازه دهید کاربران وارد برنامه شوند (مانند شبکه‌های اجتماعی در تلفن همراه، برنامه‌های مدیریت وظایف، ویرایشگرهای عکس، پیام‌رسان‌ها و غیره)؛
✔️ تأیید هویت و انجام پرداخت (برنامه‌های تجارت الکترونیک، مارکت پلیس، برنامه‌های اجاره خودرو یا املاک، بانکداری و غیره)؛
✔️ رفتن به حالت‌های ویژه Do Not Disturb (شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها، و غیره)؛
✔️ و انجام بسیاری از وظایف دیگر.

ترندهای توسعه‌ برنامه‌های موبایل

مطالعه بیشتر:       ۵ دلیل برای اینکه چرا کسب و کار شما به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد

ترند شماره ۵: دستیارهای مجازی با قدرت هوش مصنوعی

سوال پرسیدن از سیری درباره آب و هوای آخر هفته، به بخشی از روز ما تبدیل شده است. همین موضوع درباره Google Assistant یا Alexa شرکت آمازون نیز صادق است: دستیارهای مجازی به سرعت در تمام دستگاه های هوشمند منتشر می‌شوند.

دستیار مجازی موبایل دست دیجیتال خود را برای انجام وظایف مختلف به کاربر ارائه می دهد:

✔️ پیدا کردن اطلاعات در وب‌سایت‌ها،
✔️ یادآوری درباره انجام وظایف،
✔️ اطلاع دادن درباره رویدادهای مهم،
✔️ کنترل خانه هوشمند،
✔️ رزرو میز در یک رستوران محلی و غیره.

نه تنها کاربران عادی از تأثیر دستیارهای مجازی در زندگی روزمره خود لذت می‌برند؛ بلکه شرکت‌ها نیز از آن به طور موثر استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، بانک HDFC در سال ۲۰۱۷ دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی EVA را راه‌اندازی کرده است. از آن زمان به بعد، این دستیار بیش از ۳ میلیون پرسش را با زمان پاسخگویی متوسط ۴/۰ثانیه پاسخ داده است. این دستیار به صورت شبانه روزی به سوالات مرتبط با بانکداری پاسخ می‌دهد، ویژگی‌ها و مزایای محصولات بانکی را برای مشتریان برجسته می‌کند، به پرداخت قبض‌ها و حتی رزرو بلیت اتوبوس کمک می‌کند! این یک موفقیت بزرگ برای این بانک و مشتریان آن است: بهبود چشمگیر تجربه مشتری‌مداری به افزایش شهرت و درآمد کمک می‌کند. با پیاده‌سازی این ترند، بانک موفق شده است.

دستیارهای مجازی چه نقشی در کسب و کار شما خواهد داشت؟

در جهانی که چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی چنین پتانسیل و تفاوتی را در تجربه کاربری ایجاد می‌کنند، به عنوان یک کارآفرین باید برای برنامه موبایل خود نیز آن را در نظر بگیرید.  

استفاده از دستیار شخصی برای برنامه بانکداری شما: دستیاری را راه‌اندازی کنید که به سوالات کاربران پاسخ دهد، به آن‌ها کمک کند تا اطلاعات مربوط به حسابشان را پیدا کنند، به مشکلات آن‌ها رسیدگی کند، و غیره؛

توسعه قابلیت‌های برنامه تجارت الکترونیک خود با کمک دستیار هوشمند: به دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی اجازه دهید تا شکایات مشتریان را پاسخ دهد، محصولات مورد نیاز آن‌ها را پیدا کند، اطلاعات مفیدی را ارائه دهد و به پرداخت آسان آنها کمک کند؛

پیاده‌سازی دستیار هوشمند در یک برنامه آموزشی: به این دستیار اجازه دهید تا در حالی که کاربر در حال مطالعه است، در سطح وب گشت و گذار کرده و مقالات، دوره‌ها، کتاب‌های مرتبط با موضوع مشخص را ارائه دهد.

مطالعه بیشتر:      ایده های هوش مصنوعی برای استارتاپ ها و فرصت های تجاری

ترند شماره ۶: بخشی از دنیای اینترنت اشیا باشید

در دنیای اینترنت اشیا، دستگاه‌ها، وسایل نقلیه، خانه‌ها و غیره در یک شبکه بزرگ با تمامی خدمات و محصولات مورد نیاز به صورت فوری و بلافاصله ارائه می‌شوند. شرکت آمازون با طراحی سیستم Amazon Go نشان داده که به کمک پذیرش اینترنت اشیا، تجربه خریداری می‌تواند تغییر کند. Nest نیز نشان داده است که دستگاه‌های هوشمند، حسگرها، دوربین‌ها و نرم‌افزارهای با کیفیت می‌توانند به کاربران کمک کنند که املاک خود را از راه دور مدیریت کنند.

تعداد دستگاه‌های اینترنت اشیا به سرعت رشد می‌کند و این روند در آینده تغییر نخواهد کرد. به عنوان صاحب یک کسب و کار، شما نباید این واقعیت را نادیده بگیرید: انتخاب ترند توسعه برنامه با اینترنت اشیا، شما را به جایگاه مورد نظر در بازار می‌رساند. پاسخ فوری به پرسش‌ها، پخش ویدیویی در دنیای اینترنت اشیا، خودروهای خودران یا پهپادهای خودکار، ارتباطات بلافاصله بین خودروها و غیره، ویژگی‌هایی هستند که کاربران دوست دارند و آنها را انتخاب می‌کنند.

دنیای اینترنت اشیا

اینترنت اشیا چه نقشی در کسب و کار شما خواهد داشت؟

انقلابی که دنیای اینترنت اشیاء (IoT) را رقم می‌زند، شرایط رشد پربازدهی برای کسب و کارها فراهم می‌سازد. ۸۴ درصد از شرکت‌های بزرگ قصد دارند که در عرض دو سال پیاده‌سازی IoT خود را به پایان برسانند. و برای برنامه موبایل خود، می‌توانید با تبدیل آن به یکی از اجزای سیستم IoT، به سوی موفقیت حرکت کنید.

آیا مایل به ساخت یک برنامه برای حوزه حمل و نقل هستید؟ اگر این برنامه با حسگری که مکان خودرو را ردیابی کرده و شرایط خارجی مانند دما و رطوبت را اندازه‌گیری کرده و داده‌های لازم را به سیستم مدیریت ارسال شوند، گسترش پیدا کند، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

آیا مایل به ساخت یک برنامه برای حوزه خرده‌فروشی هستید؟ با استفاده از بیکن‌ها، می‌توانید مغازه خود را مدرن کنید. بیکن‌ها دستگاه‌های کوچکی هستند که به دستگاه‌های هوشمند نزدیک امکان انجام اقدامات خاصی را می‌دهند. با استفاده از بیکن‌ها، مشتریان خود را قادر خواهید ساخت که فقط به مغازه شما بیایند، محصولات را بگیرند و بدون اتلاف وقت در صف خرید، مغازه را ترک کنند: بیکن‌ها سیگنال را به تلفن هوشمند مشتری می‌فرستند و هزینه محصولات گرفته شده را برآورد می‌کنند.  

آیا مایل به راه‌اندازی یک برنامه برای حوزه بهداشت هستید؟ اگر این برنامه بدون مشکل بر روی تلفن‌های هوشمند اجرا شود، داده‌های مرتبط با سلامتی را به صورت آنی دریافت نماید و به مشکلات پاسخ دهد، فرصتی برای اینکه نه تنها برنامه شما موفق شود، بلکه جان افراد را نیز نجات دهد فراهم می‌شود.

ترندهای توسعه‌ برنامه‌های موبایل

مطالعه بیشتر:      ایده‌های استفاده از اینترنت اشیاء و فرصت‌ های تجاری آن

ترند شماره ۷: شخصی‌سازی بیش از پیش مهم است.

مشتریان بیشتر از برندهایی که تجربه شخصی‌سازی شده‌ای به آنها ارائه می‌دهند، استفاده می‌کنند؛ بیشتر شرکت‌ها ادعا می‌کنند پس از استفاده از فرآیندهای شخصی‌سازی، پیشرفت بهتری داشته‌اند. ترندهای حوزه شخصی‌سازی، به موفقیت برنامه شما کمک می‌کند و آن را بین سایر برنامه‌ها مشهورتر می‌کند.

می‌توانیم توجه شما را به برنامه SoundCloud، بزرگترین پلتفرم استریمینگ جهان جلب کنیم. این ابزار فعالیت‌های قبلی و موسیقی‌های موردعلاقه شنوندگان را بررسی کرده و محتوای ارسالی را به صورت سفارشی شده ارائه می‌دهد. با کمک تجزیه و تحلیل داده‌های عمیق و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، آن‌ها آهنگی را پیشنهاد می‌کنند که کاربر احتمالاً دوستش دارد.

شخصی‌سازی چه نقشی در کسب و کار شما خواهد داشت؟

شما می‌توانید با استفاده از این ترند پیشرفته، به شکل بهتری به کاربران برنامه خود خدمات دهید. با توجه به نوع برنامه‌ شما، سناریوهای زیر ممکن است رخ دهند:

✔️ برنامه‌های تجارت الکترونیک ممکن است محصولاتی را که قبلاً مشاهده کرده‌اند، بررسی کنند تا بهترین پیشنهادات را ارائه دهند؛
✔️ شبکه‌های اجتماعی ممکن است با توجه به موقعیت جغرافیایی، آموزش و دیگر عوامل، لیست افرادی را که ممکن است شما بشناسید ارائه دهند؛
✔️ برنامه‌های دیزاین ممکن است سلیقه کاربر یا الگوهای رفتاری را بررسی کنند تا مناسب‌ترین طرح را ارائه دهند.

تعداد مثال‌ها نامحدود است، اما مفهوم همیشه یکسان است: شخصی‌سازی تنها یکی از ترندهای حوزه برنامه‌های موبایل نیست بلکه یک تاکتیک سودآور برای رشد برنامه محسوب می‌شود.

مطالعه بیشتر: هر آنچه که باید در مورد تجربه کاربری(UX) بدانیم

جمع‌بندی

صنعت موبایل به سرعت تغییر می‌کند و نظارت بر تمامی ترندهای جدید و استفاده به موقع از نوآوری‌ها چالش برانگیز است. گزارش ما شامل جدیدترین ترندهای توسعه موبایل می‌شود که ارزشی را برای کسب و کار شما به ارمغان می‌آورند.  

اما چند نکته دیگر:

۱. از تکنولوژی‌های انقلابی استفاده کنید؛ فلاتر برای توسعه موبایل و وب به شما کمک می‌کند؛
۲. به کاربران خود اهمیت بدهید: سلامت دیجیتال به آنها نشان خواهد داد که شما واقعا به کاربر اهمیت می دهید؛
۳. به تجربه کاربری کمک کنید: کاربران از ویژگی های بدون لمس در برنامه استقبال می‌کنند؛
۴. نشان دهید که امنیت کاربران شما اولویت شماست: به آنها امکان شناسایی چهره را برای نیازهای خود بدهید؛
۵. به آنها کمک کنید: دستیارهای با کیفیت بالا و مبتنی بر هوش مصنوعی، بهترین کار را برای شما انجام می‌دهند؛
۶. به نوآوری‌ها توجه کنید: با ساختن یک برنامه موبایل برای IoT، فرصتی را برای قرار گرفتن در بین رهبران این ترند فراهم می‌کنید؛
۷. روابط دوستانه‌ای برقرار کنید: نشان دهید که شما نیازهای کاربران خود را درک می‌کنید و از شخصی‌سازی استفاده کنید.

نویسنده محتوا نویسنده: علیرضا نوفرستی | متخصص دیجیتال مارکتینگ شرکت پیشگامان دامنه فناوری

محصول مرتبط:     طراحی اپلیکیشن موبایل

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد اپلیکیشن و سایت و دریافت مشاوره رایگان ، اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

درخواست مشاوره    تماس تلفنی  

divider
divider

محصولات مرتبط

⚡ طراحی و پیاده سازی انواع اپلیکیشن اندروید، iOS، وب اپلیکیشن و PWA ✒️ برنامه نویسی سفارشی با متدهای جدید ✒️ طراحی بصورت cross-platform ✒️ قابل انتشار بر روی تمامی مارکت های نرم افزاری معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور ✒️ بروزرسانی سریع و آسان ✒️ سیستم مدیریت آسان و پیشرفته ◀️ مشاوره رایگان + یکسال پشتیبانی رایگان
ادامه
✍️ چرا شرکت طراحی سایت پیشگامان دامنه فناوری ؟ ☰ 15 سال سابقه فعالیت + بیش از 500 مشتری ☰ طراحی سایت با CMS اختصاصی ☰ امنیت و سئو بالاتر نسبت به سایت های وردپرس ☰ مدیریت سریع و آسان سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ☰ قابلیت نمایش بر روی موبایل (ریسپانسیو) ☰ عدم نیاز به نصب افزونه ☰ تحویل سریع + قیمت مناسب + بهینه سازی و سئو اولیه ☰ مشاوره سئو رایگان جهت رشد بیشتر ☎️ جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
ادامه
⚙️ طراحی مارکت پلیس بصورت سفارشی ✏️ امکان افزودن چندین فروشگاه ✏️ دارای پنل ادمین، فروشنده و کاربر ✏️ طراحی سفارشی با کدنویسی اختصاصی ✏️ طراحی UI/UX اختصاصی ✏️ دارای اپ اندروید، iOS و PWA ✏️ اتصال به درگاه بانکی ✏️ دارای تمامی قابلیت های سبد خرید ☎️ جهت مشاوره با ما تماس بگیرید
ادامه



ثبت نظر